Skip to main content
Sticky

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

174 reacties

Forum|alt.badge.img+3

@TijtheMan 

het was een tijdje beter maar momenteel staan weer veel series op NIET terug kijken

zie

friends is sinds 1-4 niet meer terig te kijken maar daarvoor wel

Dus kpn gaan jullie eens met comedy centraal overleggen of dit wel allemaal goed gaat lijkt wel een slechte 1 april grap

admin: bericht naar centrale topic verplaatst

Forum|alt.badge.img+3

serie en afl nr ontbreken

donderdag staat het wel goed

PeterG
Superuser
  • 61769 reacties
  • 6 april 2025

Werd erop geattendeerd via het topic bij de Ziggo community. En ja hoor,  hier dezelfde fout.

11 april, npo 2, 17:05

Planet Earth. Onderdeel van serie (zie hier).

Maar in de EPG kan je 'm alleen als losse aflevering instellen.

(oh ja, 'we’ gaan niet meer beweren dat er een andere epg leverancier is dan Ziggo, hè. Heel jammer. Ziggo had deze al veel langer en het blijft daar regenen met klachten. Dan had KPN deze natuurlijk niét moeten nemen.)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

joop2011 schreef:

Serie opnemen GardenersWorld kan niet meer op BBC1

Kon altijd wel.

Nu elke week handmatig instellen, niet echt handig.

Even een check: het gaat om GardenersWorld op BBC 2? Ik heb zojuist de aflevering van vrijdag 11 april wel in de serieopname kunnen zetten. 

Ik heb dat van Natuur op 2 doorgegeven!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
matthijs peters schreef:

@TijtheMan 

het was een tijdje beter maar momenteel staan weer veel series op NIET terug kijken

[...]

Dus kpn gaan jullie eens met comedy centraal overleggen of dit wel allemaal goed gaat lijkt wel een slechte 1 april grap

@matthijs peters we hebben dit bericht even naar dit topic verplaatst én ik heb dit doorgegeven.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 115 reacties
  • 7 april 2025

BBC 1 Casualty: za 12 apr heeft ander (verkeerd?) serie nummer (S39) dan afgelopen zaterdag 5 apr (S38), wordt dus niet automatisch opgenomen in lopende serie.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 7 april 2025

Is doorgegeven ​@Wartywolfs

Forum|alt.badge.img+3

Aangaande de replay 

zie mijn voorbeelden van series op comedy central die allemaal actieve replay hadden maar rond  1 of 2 april ging de replay uit

Zie ook rtl 7 waar bij veel films de replay momenteel uit staat

zie ook veel programma's op de npo zenders zoals peperbollen die ik gewoon via https://npo.nl/start/serie/peperbollen/seizoen-19/puppy-in-gevaar/afspelen kan opstarten

Komt heel vreemd over en kpn wijst altijd naar de zenders maar ik heb zo mijn twijfels. Ik gaf jullie in Terugkijken via Comedy Central werkt regelmatig niet | KPN Community   heel duidelijk voorbeelden. Zie mijn laatste 3 berichten daar maar geen enkele reactie van de kpn tot gisteren toen ze het topic  hebben afgesloten

Dus kpn als nog graag een inhoudelijke reactie op de aangekaarte problemen zowel hier als in mijn oude topic over het ontbreken van de replay waarop de kpn nooit heeft gereageerd. 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN TV
  • 592 reacties
  • 8 april 2025
matthijs peters schreef:

serie en afl nr ontbreken

donderdag staat het wel goed

Net hier gecheckt en ik zie dat deze gegevens aangevuld zijn.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN TV
  • 592 reacties
  • 8 april 2025
matthijs peters schreef:

@TijtheMan 

zie

friends is sinds 1-4 niet meer terig te kijken maar daarvoor wel

admin: bericht naar centrale topic verplaatst

Ik zal er nog even induiken, maar de zender bepaald wat we wel/niet terug mogen kijken. Het kan dus zeker voorkomen dat er een deel niet terug te kijken is. En hoewel ze proberen om er continuïteit in te houden kan het ook voorkomen dat een seizoen onderbroken wel en niet terug te kijken is (zoals je aankaart voor ‘Friends’).

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN TV
  • 592 reacties
  • 8 april 2025
Wartywolfs schreef:

BBC 1 Casualty: za 12 apr heeft ander (verkeerd?) serie nummer (S39) dan afgelopen zaterdag 5 apr (S38), wordt dus niet automatisch opgenomen in lopende serie.

Dit gaat een leuke uitzoekklus worden. Op het alwetende internet wordt deze serie op verschillende manieren gebundeld in (sub)seizoenen met seizoensafhankelijke afleveringen. Dat het hier mis gaat is absoluut het geval, maar we krijgen niet snel helder wat correct is en hoe we dat kunnen herstellen. Advies in deze is om deze aflevering als losse opname te plannen om hem sowieso niet te missen. Uiteraard gaan we kijken naar hoe we dit hersteld kunnen krijgen.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN TV
  • 592 reacties
  • 8 april 2025
matthijs peters schreef:

Aangaande de replay 

zie mijn voorbeelden van series op comedy central die allemaal actieve replay hadden maar rond  1 of 2 april ging de replay uit

Zie ook rtl 7 waar bij veel films de replay momenteel uit staat

zie ook veel programma's op de npo zenders zoals peperbollen die ik gewoon via https://npo.nl/start/serie/peperbollen/seizoen-19/puppy-in-gevaar/afspelen kan opstarten

Komt heel vreemd over en kpn wijst altijd naar de zenders maar ik heb zo mijn twijfels. Ik gaf jullie in Terugkijken via Comedy Central werkt regelmatig niet | KPN Community   heel duidelijk voorbeelden. Zie mijn laatste 3 berichten daar maar geen enkele reactie van de kpn tot gisteren toen ze het topic  hebben afgesloten

Dus kpn als nog graag een inhoudelijke reactie op de aangekaarte problemen zowel hier als in mijn oude topic over het ontbreken van de replay waarop de kpn nooit heeft gereageerd. 

Comedy Central ga ik nog even in duiken, maar kans is dat dit staat zoals het hoort (zie bericht hierboven).

RTL7 was doorgegeven door de moderators en is ook nieuw voor mij. In de zin dat mijn beleving is dat de films ook gewoon terug te kijken zouden moeten zijn. Wordt naar gekeken.

NPO en Peperbollen. Dit is aangekochte content door de NPO waar ze niet de terugkijkrechten voor afnemen. Op lineaire TV mag deze content dus ook niet teruggekeken worden. Echter, voor hun eigen online platform kan dit anders zijn. In geval van Peperbollen is deze daar inderdaad terug te kijken. Gaan we kijken naar de crimeserie Vera, dan is deze op tv ook niet terug te kijken geweest en op NPOStart wel (achter de betaalde versie).

Forum|alt.badge.img+3

@TijtheMan 

Het was veel erger bij friends en waarschijnlijk ook bij die andere series

Dezelfde afleveringen die je voor 1 april wel kon bekijken kon je na 1  april niet bekijken

Ik bedoel dus s1  afl 11 friends was op 31 maart wel met replay te bekijken en diezelfde aflevering op 1 april kon je niet met replay bekijken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 april 2025

Nickelodeon, the thundermans undercover, 18:30  vanaf, 8 april werkdag staat het verkeerd, hierdoor kan ik het niet opnemen. HMB2260

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 8 april 2025

Wat staat precies verkeerd ​@Jorda? Als ik de aflevering voor morgen erbij pak, dan kan ik een serieopname inplannen voor de rest van seizoen 1. Kun jij dat niet? En kun je wel opnemen als je gaat naar tv.kpn.com? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 115 reacties
  • 8 april 2025
TijtheMan schreef:
Wartywolfs schreef:

Dit gaat een leuke uitzoekklus worden. Op het alwetende internet wordt deze serie op verschillende manieren gebundeld in (sub)seizoenen met seizoensafhankelijke afleveringen. Dat het hier mis gaat is absoluut het geval, maar we krijgen niet snel helder wat correct is en hoe we dat kunnen herstellen. Advies in deze is om deze aflevering als losse opname te plannen om hem sowieso niet te missen. Uiteraard gaan we kijken naar hoe we dit hersteld kunnen krijgen.

Eerdere afleveringen van afgelopen weken werden wel als serie opgenomen, dus ik neem aan dat S38 de lopende serie is.

BBC site geeft helaas ander serie nummer maar wel hetzelfde voor vorige en komende zaterdag

https://www.bbc.co.uk/schedules/p09v556b/2025/04/05

https://www.bbc.co.uk/schedules/p09v556b/2025/04/12

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN TV
  • 592 reacties
  • 9 april 2025
Wartywolfs schreef:
TijtheMan schreef:
Wartywolfs schreef:

Eerdere afleveringen van afgelopen weken werden wel als serie opgenomen, dus ik neem aan dat S38 de lopende serie is.

BBC site geeft helaas ander serie nummer maar wel hetzelfde voor vorige en komende zaterdag https://www.bbc.co.uk/schedules/p09v556b/2025/04/05

https://www.bbc.co.uk/schedules/p09v556b/2025/04/12

Hoe de nummering (van zowel seizoenen als afleveringen) exact in elkaar steekt blijft voor nu nog even een uitzoekwerkje. Echter, de nu geplande aflevering is gelijkgetrokken met hoe het er eerder in stond en zal aan de serie toegevoegd worden.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
Jorda schreef:

Nickelodeon, the thundermans undercover, 18:30  vanaf, 8 april werkdag staat het verkeerd, hierdoor kan ik het niet opnemen. HMB2260

Arjan van KPN schreef:

Wat staat precies verkeerd ​@Jorda? Als ik de aflevering voor morgen erbij pak, dan kan ik een serieopname inplannen voor de rest van seizoen 1. Kun jij dat niet? En kun je wel opnemen als je gaat naar tv.kpn.com? 

Bij mij loopt de serieopname tot dusver goed en is de aflevering van gisteren netjes opgenomen, ​@Jorda. Bij jou ook?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 april 2025

Ik ben nieuw op dit forum dus heb nog niet in de gaten hoe ik kan reageren op mijn eigen bericht, maar wat er fout ging is dat alleen de maandag in de programmagids staat en de rest van de week niet. Daarom kan ik dus de serie wel inplannen, maar pakt hij de tijden niet goed, want alleen de maandag staat in de gids en de andere dagen niet.

Terugkijken kan ook niet, omdat er een ander programma staat in de gids, dus je kan wel terugkijken wat er in de gids staat, maar dat is dus niet hetzelfde als er daadwerkelijk werd uitgezonden. Overigens gebruik ik alleen de tv gids zoals die vanuit de kpn box geleverd wordt. (dus de balk onderaan het scherm waar je het programma ziet. En als je via het menu naar de tv gids gaat.)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

Geen probleem hoor, volgens mij gaat het prima zo ​@Jorda.

Ik ben alleen wel benieuwd wat jij dan ziet. Kan je een foto maken en die hier plaatsen? Dat kan door te drukken op het zwarte vierkantje met de witte ‘bergen' links van het paperclipje. 
Op mijn TV+ Box zie ik namelijk gewoon op kanaal 33 om 18.30 uur de Thundermans Undercover aflevering, en dat geldt ook voor mijn collega op de oudere tv-ontvanger én via de app. Dus ik weet niet zo goed waar het dan bij jou mis gaat 😕.

Forum|alt.badge.img+3

4 dagen geleden gemeld en fout staat er nog steeds

nh nieuws 11-4 18:00  word aangekondigd 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

@Jorda de gids zou op dit moment helemaal goed moeten staan, dus ik hoop dat dit voor jou ook opgelost is nu. Zo niet, hoor ik het graag :-).

@matthijs peters ik geef het door.

Forum|alt.badge.img+3

@Marcia van KPN verkeerd gelezen en ik kan reactie niet verwijderen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 11 april 2025
matthijs peters schreef:

4 dagen geleden gemeld en fout staat er nog steeds

nh nieuws 11-4 18:00  word aangekondigd 

Deze is nu opgelost! 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 115 reacties
  • 12 april 2025
TijtheMan schreef:
Wartywolfs schreef:
TijtheMan schreef:
Wartywolfs schreef:

Hoe de nummering (van zowel seizoenen als afleveringen) exact in elkaar steekt blijft voor nu nog even een uitzoekwerkje. Echter, de nu geplande aflevering is gelijkgetrokken met hoe het er eerder in stond en zal aan de serie toegevoegd worden.

Ik zie dat het serienummer weer is aangepast naar S45.  Dus toch maar even als nieuwe serie inplannen…

Reageer