Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22260 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 19, 2025

Vraag betreffende het wissen.

Wat is of kan de reden zijn dat wanneer je iets wis uit Opgeslagen in Lijstweergave niet worden gewist in Rasterweergave én vice versa ?  Pas als je de DIW7022 weer uit en aan heb gezet worden de opnames veelal wel allemaal verwijderd !

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Marcia van KPN  hacks is op vrt  zie plaatjes pagina hiervoor

Ja dat is helemaal mijn fout! Ik heb het juist aan de collega's doorgegeven (VRT), maar mijn berichtje hier niet aangepast per ongeluk. 😅

Vraag betreffende het wissen.

Wat is of kan de reden zijn dat wanneer je iets wis uit Opgeslagen in Lijstweergave niet worden gewist in Rasterweergave én vice versa ?  Pas als je de DIW7022 weer uit en aan heb gezet worden de opnames veelal wel allemaal verwijderd !

Dat weet ik zelf niet, maar ik heb de vraag uitgezet bij de collega's!

Forum|alt.badge.img+5

@Marcia van KPN  ​@lenb 

Aangaande verwijderen het valt mij soms op de box op dat je aflevering verwijderd en als je terug komt in de serie/seizoen lijst dan staat daar de verwijderde nog. Caching of timing/ververing probleem  denk ik. Gebeurt niet altijd maar ik heb het nu al meerdere keren meegemaakt

Meestal ga ik dan naar de hoofdlijt opnames en weer terug naar serie lijst en dan is het wel bijgewerkt

Forum|alt.badge.img+5

slam is nog steeds word aangekondig en kpn zegt er inhoudelijk niets over.

en zie https://www.slam.nl/programmering\

als dit de correcte info is dan snap ik er niets van

Forum|alt.badge.img+5

ongeloofwaardig

Forum|alt.badge.img+5

dus geen serie/afl nr

geen seizoen opname

ongeloogwaardige lengte

dus kpn en hun epg leverancier hebben er geen moeite mee om onzin in de epg te zetten ongeacht wat dat voor opnames betekent

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 20, 2025

In het startbericht hebben we nu een gedeelte ingeruimd voor bekende issues. Kijk daar eerst even of iets al genoemd en bekend is, voordat je een bericht plaatst :) 

Later op de dag zal ik nog even kijken naar de meldingen. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

1. ik ga niet steeds de 1e pagina van een 50 paagina discussie lezen
  2. ik zie daar alleen maar staan dat er tickets lopen en dus geen uitleg hoe dit kan gebeuren
  3. ik gaf een link met de mogelijke programmering van slam dus wat is hier nu al weken lang het probleem ?
  4. Waarom word er troep geaccepteerd als je weet dat het troep is. Want uiteindelijk straalt dit gebrek aan kwaliteit dus uit naar de kpn zelf. Denk aan onmogelijke lengtes, nieuwe series die met afl 3 beginnen. En dan al de opnames die sinds 1-11 mislukit zijn waarover kpn ook geen uitleg heeft gegeven want deze liggen waarschijnlijk aan de kpn zelf

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 20, 2025

Aan jou de keuze of je het leest of niet, ik geef alleen aan dat daar de ‘bekende issues’ staan. Het startbericht kan je zien ongeacht op welke pagina je bent. Genoemde fouten die daarop staan, zullen we dus niet nogmaals doorgeven en hoeven niet meer genoemd te worden.

Een uitleg zijn we volgens mij niet verschuldigd: we geven alleen aan dat bekend is dat het nu niet (goed) werkt. We doen er uiteraard alles aan om ervoor te zorgen dat het wel naar behoren werkt. 

Uitspraken zoals ‘troep’ zijn niet nodig: er staan heel veel dingen in de gids en het gaat meestal gewoon goed. Voor de zaken die niet goed gaan, kunnen tickets aangemaakt worden om het alsnog op te lossen. In nog minder gevallen lukt het niet om iets op te lossen. 

We hebben al eerder iets gezegd over de toon van je berichten en dat dit echt niet nodig is. Bij dezen het laatste verzoek om hierop te letten. Een volgende keer kan het zijn dat je hiervoor een tijdelijke ban krijgt. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Dus dat kpn accepteert dat een programma van 1 uur als 8 uur in de epg komt te staan en daardoor de epg voor die avond onbruikbaar is en dat dit al het hele jaar gebeurt, dat is normaal ?

En dat ik zeg dat er trioep in de epg staat (8 uur ipv 1 uur) dat is niet normaaal ?

En bedenk ook dat kpn dit niet uit zichzelf heeft gezien maar pas tickets gaat maken als klanten klagen

En voor mij is dat een groot onderdeel van het probleem dat kpn zich niet verantwoordelijk voelt voor de kwaliteit van de epg.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 20, 2025

Nog een update: 

@matthijs peters Helaas zijn de opnames van Hacks op zondag 2 november mislukt. Deze zijn ook niet meer te repareren. Excuus. 

Op korte termijn verwachten we nog niet dat er bij sportevenementen in de gids ook de sport zelf wordt toegevoegd aan de titel. Zoals dat er nu bijvoorbeeld geen Schaatsen voor Salt Lake City vermeld wordt. Dit is een project van de lange adem en vereist ook aanpassingen bij de gidsleverancier. 

Als ik nu een serieopname voor Lynley inplan, dan neemt de TV+ box de aflevering van morgen (1-1005) en 25 november (1-3) mee. Ik weet niet wat er bij jullie misgaat, maar kunnen jullie eens de serieopname wissen en opnieuw erin zetten? Check ook even of jullie nu op launcherversie 1.210.2 zitten en probeer 'm anders op te halen via de instellingen. Dan moet het in de toekomst minder vaak fout gaan verwacht ik.  

De gids van 192TV heeft voor komende zaterdag een update gehad en nu zou het goed moeten staan qua programma en beschrijving ​@MiVoNL 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Had jij een opname vorige weerk lopen ? ik gok van niet

Nogmaals ,aflevering 1`stond in de epg maar na opname stond er bij de opname afl 3

Dus serie opname neemt nu onterecht aan dat afl 3 al vorige week is opgenomen

Ik verwees hier naar met database inconsistentie. Wat dus ook fout is in de backend van de kpn.

Zie mijn vorige meldingen over Lynly incl foto's  met afl 3 erin

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • November 20, 2025

slam is nog steeds word aangekondig en kpn zegt er inhoudelijk niets over.

en zie https://www.slam.nl/programmering\

als dit de correcte info is dan snap ik er niets van

Dit is helaas de programmering van de radiozender SLAM.

Op de site van SLAM is er een pagina waar aandacht besteed wordt aan SLAM!TV: https://www.slam.nl/artikelen/slam-tv

Deze pagina is ook al ruim een jaar niet meer bijgewerkt. Informatie is verouderd en het kanaal nummer van KPN klopt ook niet.

SLAM!TV heeft de laatste tijd niet veel meer de aandacht van Mediahuis.

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 21, 2025

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 21, 2025

In een reactie op een reactie staat . . . . ;

,,Een volgende keer kan het zijn dat je hiervoor een tijdelijke ban krijgt’’ ! 

Waarom verwachten ze bij de KPN altijd weer om alleen maar 👍 berichten te krijgen terwijl zij net als ieder ander weten dat hun systeem zeker niet perfect en/of storingsvrij is.

Deze topic bestaat niet voor niets al meer dan 8 maanden en zolang wij , de klant nog dagelijks dingen/storingen meemaken zowel in de ,,Gids’’ als in ,,Opgeslagen’’ zullen de reacties/commentaren bij hun binnen blijven komen !

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 21, 2025

De gids van 192TV heeft voor komende zaterdag een update gehad en nu zou het goed moeten staan qua programma en beschrijving ​@MiVoNL 

Ja, dat klopt, het stond er weer in, en ik zeg stond, want ik zie net dat het uit de EPG is verdwenen, gaat lekker zo 🙁

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 21, 2025

@Arjan van KPN 

Had jij een opname vorige weerk lopen ? ik gok van niet

Nogmaals ,aflevering 1`stond in de epg maar na opname stond er bij de opname afl 3

Dus serie opname neemt nu onterecht aan dat afl 3 al vorige week is opgenomen

Ik verwees hier naar met database inconsistentie. Wat dus ook fout is in de backend van de kpn.

Zie mijn vorige meldingen over Lynly incl foto's  met afl 3 erin

Nee, ik had eerder nog geen opname lopen van Lynley. En je meldingen hebben we wel gezien en ook doorgegeven. Helaas heeft dat niet tot een herstel geleid waardoor alle afleveringen in de serieopname meegenomen worden. We doen ons best, maar niet alles is correct te herstellen. Hopelijk lukt het wel om de aflevering los op te nemen. 

In een reactie op een reactie staat . . . . ;

,,Een volgende keer kan het zijn dat je hiervoor een tijdelijke ban krijgt’’ ! 

Waarom verwachten ze bij de KPN altijd weer om alleen maar 👍 berichten te krijgen terwijl zij net als ieder ander weten dat hun systeem zeker niet perfect en/of storingsvrij is.

Deze topic bestaat niet voor niets al meer dan 8 maanden en zolang wij , de klant nog dagelijks dingen/storingen meemaken zowel in de ,,Gids’’ als in ,,Opgeslagen’’ zullen de reacties/commentaren bij hun binnen blijven komen !

We verwachten zeker niet dat klanten alleen maar positief zijn. We zijn juist blij met feedback en terechte kritiek. Daar kunnen we van leren en mee aan de slag gaan. Alleen het gaat er wel om op welke toon het gebeurt en of de spelregels van het topic gerespecteerd worden. Het topic is opgezet om fouten in de gids door te geven, zodat wij kunnen proberen dat te herstellen. Natuurlijk is het logisch dat er ook extra vragen over gesteld worden en we doen ons best die te beantwoorden. In het verleden zijn we daar ook regelmatig wat dieper op ingegaan. Maar het is niet de bedoeling daar continu op door te blijven gaan, want dat biedt geen doel en het topic wordt daar onoverzichtelijk van. Dit is dan ook geen uitnodiging om hier in dit topic verder over door te gaan 😉 Als jij (of iemand anders) hier wel graag een boompje over willen opzetten, dan kan dat in een los topic. 

Op welke launcherversie zit je nu trouwens? Kun je dat eens opzoeken in het TV+ menu onder Instellingen (tandwieltje) en dan Informatie? 

Ja, dat klopt, het stond er weer in, en ik zeg stond, want ik zie net dat het uit de EPG is verdwenen, gaat lekker zo 🙁

We hebben de ticket weer heropend. Rare kwestie. 

Edit - En vandaag stond MacGyver goed in de gids! De aangemaakte ticket heeft zijn werk gedaan. Het ziet er voor de komende afleveringen ook goed uit en we houden het in de gaten of er weer ineens een update plaatsvindt. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN  ​@TijtheMan 

Ehh lynly is niet te herstellen ?

Ik heb het jullie zelfs verteld hoe je het kan herstellen.

Namelijk de huidige afl 3 veranderen in 1003 en voila serie opname gaat opnemen.

Kleven voor en nadelen aan die oplossing maar ik zou de cijfers gaaan checken

Hoeveel klanten hebben een serie opname  en nemen momenteel afl 3 niet op en hoeveel klanten hebben een losse opname voor afl 3.

Bedenk dus ook dat kpn zelf verantwoordelijk is voor deze situatie en dat jullie ruim van te voren hierover zijn geinformeerd over zowel dat afl3 niet de eerste aflevering is en dat jullie een database inconsistentie in jullie infrastructuur hebben.

Voor mij maakt het niets uit maar wel voor alle klanten met serie opname voor lynly die nog blind vertrouwen op de kpn.

Forum|alt.badge.img+5

hmm 1.4 ontbreekt en geen uitzending vanavond

en dan vanavond wel

maar 1 aflevering blijkbaar in 2 weken tijd

met gat in serie controle had kpn dit 1 week geleden al  gezien en kunnen navragen bij veronica of dit allemaal wel klopt

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 21, 2025

Bedoel je dit met welke versie ?

Forum|alt.badge.img+5

overtreders werd wel degenlijk uitgezonden op veronica

dan is nu nog de vraag of we volgende week afl 4 of afl5 van top gear australia krijgen

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 21, 2025

Nu we toch bezig zijn Arjan van KPN . . . . . . !

Als iemand dan toch de KPN moet wijzen wat de foutjes zijn lijkt mij om te beginnen 6 maanden gratis abonnement hier wel op zijn plaats !

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • November 21, 2025

De EPG van SLAM!TV is zich weer langzaam aan het vullen. Er zit alleen in sommige momenten van de dag programmeringen tussen van 1 minuut.

In de ochtenden 09.59u. en in de avonden 19.59u.

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

geen serie nr geen afl nr  geen serie opname

ongeloofwaardige lengte

zie lengte week ervoor