Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22239 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We gaan toch even kijken naar ‘University Challenge’. Op dit moment kan ik ook alleen maar een losse opname inplannen voor de aflevering van maandag. Hopelijk kunnen we er weer een serieopname van maken, net zoals is gelukt met ‘Festive House of Games’. 

En zo te zien klopt inderdaad de afleveringsnummering voor Hunted niet ​@Zeer geergerd. Nemen we ook mee. Meestal neemt het wel minimaal 24 uur in beslag voordat zoiets aangepast is, dus het advies is om vanaf donderdag te checken of de aflevering weer wordt meegenomen in de opnames. 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 16, 2025

Bij ONS zijn de seizoen en aflevering nummer weer toegevoegd, maar tot en met vrijdag, vanaf zaterdag ontbreekt het weer. En voor zaterdag om 21:00 uur staat verkeerde film in de EPG. 

Bij 192tv gaan ze vanaf zaterdag elke dag om 12:00 uur de Top2500 uitzenden, met laatste uitzending op nieuwjaarsdag. Ze hebben dit op hun facebook pagina aangekondigd, maar helaas klopt de info in de gids op hun eigen site dan niet. Kan dan niet zeggen of De Nationale Zaterdag middag gebeurtenis de komende 2 zaterdagen dan wel of niet doorgaan, ondanks dat het er voor 18:00 uur in de EPG staat.  Voor zondag ontbreekt de Top2500 in de EPG, het programma ervoor, Koffietijd,  duurt dan zowat 7 uur, in plaats van de gebruikelijke 2 uur. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

Op de +Box zelf staat alleen de aflevering van University Challenge van 23 december geprogrammeerd voor opnemen. Dat is de eerste aflevering van de Kerstserie dacht ik. 

Vreemd genoeg staat de aflevering van 22 december dus niet geprogrammeerd...terwijl die wel in de app voor de smart-tv in de lijst met op te nemen programma's staat, ​@Arjan van KPN.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

Op de +Box zelf staat alleen de aflevering van University Challenge van 23 december geprogrammeerd voor opnemen. Dat is de eerste aflevering van de Kerstserie dacht ik. 

Vreemd genoeg staat de aflevering van 22 december dus niet geprogrammeerd...terwijl die wel in de app voor de smart-tv in de lijst met op te nemen programma's staat, ​@Arjan van KPN.

Die van maandag 22 is de eerste aflevering van de kerstserie, zoals je kunt zien in mijn eerdere screenshot van de BBC website gids. Maar die valt dus nu nog buiten seizoen in de epg, tenminste in mobiele app en ook tv.kpn.com.

Die van dinsdag 23 is de 2e aflevering van de kerstserie, maar is nu in de epg onderdeel van het lopende reguliere seizoen 25 (met vreemd hoog afleveringsnummer), vandaar dat die dan wel wordt opgenomen.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

We gaan toch even kijken naar ‘University Challenge’. Op dit moment kan ik ook alleen maar een losse opname inplannen voor de aflevering van maandag. Hopelijk kunnen we er weer een serieopname van maken, net zoals is gelukt met ‘Festive House of Games’. 

Richard Osman’s (Festive) House of Games kan ik nu weliswaar inplannen als serie opname, maar individuele afleveringen worden (bij mij) niet aangemerkt als op te nemen, rood opname tekentje bij individuele afleveringen ontbreekt, ook na herstart mobiele app.

Ik vermoed omdat het gebruikte seizoen nummer (10) al eens is gebruikt voor een eerder regulier seizoen, en de afleveringen daarvan als gezien zijn onthouden als je, zoals ik, dat seizoen al had opgenomen. Dus dan moet ik de Festive afleveringen alsnog individueel inplannen. Dat schiet niet op…

Meerdere pogingen in mobiele app én tv.kpn.com om deze serie opname te annuleren en weer opnieuw in te plannen mochten niet baten, resultaat blijft hetzelfde.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 17, 2025

Door aanpassingen in de gids om “The Doctor Blake Mysteries” en “Lynley” op BBCNL van serie/afleveringnummers te voorzien zit ik nu met niet te verwijderen grijze tegels in de map opgeslagen (van eerder ingestelde losse opnames van genoemde series).

Dit speelt in DIW7022-app, IOS-app en Androidapp voor mobiel.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

Door aanpassingen in de gids om “The Doctor Blake Mysteries” en “Lynley” op BBCNL van serie/afleveringnummers te voorzien zit ik nu met niet te verwijderen grijze tegels in de map opgeslagen (van eerder ingestelde losse opnames van genoemde series).

Inderdaad, dat heb ik ook weleens eerder gezien. Toen kon ik die vervallen geplande opnames verwijderen via https://tv.kpn.com/opgeslagen, na wat gepuzzel om uit te vinden om welke opnames het ging.

(op oudere iTV ontvangers krijgen dergelijke opnames het predicaat “mislukt” met een rood kruisje, maar daar heb jij niet veel aan als je helemaal op TV+ zit.)

Gebruikers-interface technisch zijn die zwarte tegels op z’n zachtst gezegd nogal slordig…

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 17, 2025

Inderdaad, dat heb ik ook weleens eerder gezien. Toen kon ik die vervallen geplande opnames verwijderen via https://tv.kpn.com/opgeslagen, na wat gepuzzel om uit te vinden om welke opnames het ging.

(op oudere iTV ontvangers krijgen dergelijke opnames het predicaat “mislukt” met een rood kruisje, maar daar heb jij niet veel aan als je helemaal op TV+ zit.)

Gebruikers-interface technisch zijn die zwarte tegels op z’n zachtst gezegd nogal slordig…

Op https://tv.kpn.com/opgeslagen zijn genoemde tegels niet zichtbaar, helaas.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

Op https://tv.kpn.com/opgeslagen zijn genoemde tegels niet zichtbaar, helaas.

Het zou kunnen dat die mislukte/vervallen opnames te vinden zijn in de detailpagina van de serie. Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik dit aan de hand had, dus hoe het precies zat weet ik niet meer helaas. Alleen dat het nogal een gepuzzel was om ze terug te vinden…

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 17, 2025

Hier had ik dat gisteren ook voor Lynley en Blake. Op de mobiel. ​@Hermanqwerty 

Via de app in de smart-tv heb ik ze kunnen verwijderen. Daar stonden ze wel met de afbeelding in. En waren ze te verwijderen. 

Daarna, na opnieuw openen van de app op m'n telefoon waren ze ook daarin verdwenen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 17, 2025

Via de app in de smart-tv heb ik ze kunnen verwijderen. Daar stonden ze wel met de afbeelding in. En waren ze te verwijderen. 

Daarna, na opnieuw openen van de app op m'n telefoon waren ze ook daarin verdwenen. 

Vreemd, bij mij zonder afbeelding (ook na opnieuw opstarten DIW7022)

Forum|alt.badge.img+5

en weer dubbele opnames, bij meerdere series op bbc first

je ziet het niet met ziggogo.tv (browser) die toont er maar 1

Maar op de box zie je het wel

De opname word ook dubbel uitgevoerd vanochtend 2 verwijderd en totaal aantal uren ging met 2 omlaag.

Ditzelfde gebeurd dus ook bij

ripper street, grantchester, professor t en harry wild

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 17, 2025

Ik heb 't over de app voor smart-tv. Die is ook op de DIW7022 te downloaden van uit de Play Store. En nu dus wel handig dat ik 'm had.

Oh oeps. Ik herstelde het via de app op de Samsung. Dit is nog de oude app-versie. Maar ik ga ervan uit dat het ook kan op de nieuwe Android-TV app-versie.

Raar hoor matthijs peters . Die worden hier allemaal enkel opgenomen. (de planning van My life is murder heb ik maanden geleden al verwijderd. Die zijn allemaal al uitgezonden en heb ik gezien. Vond het alleen maar irritant dat het wéér werd opgenomen.)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 17, 2025

En hopelijk kan anders het ​@TV Apps Team die 'vervallen’ planningen voor Doctor Blake en Lynley verwijderen bij iedereen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 17, 2025

Ik heb 't over de app voor smart-tv. Die is ook op de DIW7022 te downloaden van uit de Play Store. En nu dus wel handig dat ik 'm had.

Oh oeps. Ik herstelde het via de app op de Samsung. Dit is nog de oude app-versie. Maar ik ga ervan uit dat het ook kan op de nieuwe Android-TV app-versie.

Ik had het ook over de app voor smart-tv ,om alles te proberen dus opnieuw opgestart. Helaas het blijft grijs en niet te verwijderen.

Forum|alt.badge.img+5

weer een zender vol met word aangekondigd

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

donderdag 25-12  net5

2 afleveringen achter elkaar van mistletoe murders

MAAR 2x dezelfde te weten s2 afl 11

en zie ook de “logische” opbouw van de afl nr

moet dus afl 5 en 6 (1006) zijn

Dus 2 controles hadden moeten afgaan

• 2x achter elkaar dezelfde aflevering, kan niet
  • gat in serie van 4 naar 11

Forum|alt.badge.img+5

geen serie/afl  nr, geen jaartal

misschien kerstmis special 2025 maar serie opname zou dit moeten opnemen

maaar die optie is er dus niet

zie ook

Tlc welcome to plattville is gisteren oude geweest ipv s7 afl 1 nu pakt tie voor volgende week serie opname niet !

Hunted van as maandag staat ook nog steeds afl 4 ipv afl5 ! Geen serie opname dus ook ! Is npo1

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Richard Osman’s (Festive) House of Games kan ik nu weliswaar inplannen als serie opname, maar individuele afleveringen worden (bij mij) niet aangemerkt als op te nemen, rood opname tekentje bij individuele afleveringen ontbreekt, ook na herstart mobiele app.

Ik vermoed omdat het gebruikte seizoen nummer (10) al eens is gebruikt voor een eerder regulier seizoen, en de afleveringen daarvan als gezien zijn onthouden als je, zoals ik, dat seizoen al had opgenomen. Dus dan moet ik de Festive afleveringen alsnog individueel inplannen. Dat schiet niet op…

Meerdere pogingen in mobiele app én tv.kpn.com om deze serie opname te annuleren en weer opnieuw in te plannen mochten niet baten, resultaat blijft hetzelfde.

Hey ​@Wartywolfs. Je bedoelt dat je de serieopname van het andere seizoen (ook met nummering 10) probeert te annuleren? Of annuleer je alleen Festive House of Games en probeer je die weer in te plannen? 

En begrijp ik het goed dat een losse opname inplannen wel lukt? 

Hey ​@Hermanqwerty. Je bedoelt met de DIW7022-app de KPN launcher? Dus dan niet de smart tv app die je ook kan installeren via de Play Store? Die grijze tegels komen wel rommelig over inderdaad. Ik ga dit eens neerleggen bij de techneuten van de TV+ box (als het om de launcher gaat). 

en weer dubbele opnames, bij meerdere series op bbc first

je ziet het niet met ziggogo.tv (browser) die toont er maar 1

Maar op de box zie je het wel

De opname word ook dubbel uitgevoerd vanochtend 2 verwijderd en totaal aantal uren ging met 2 omlaag.

Ditzelfde gebeurd dus ook bij

ripper street, grantchester, professor t en harry wild

Hey ​@matthijs peters. Zie je ook dubbele afleveringen op tv.kpn.com en via de TV+ app? 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 18, 2025

Hey ​@Wartywolfs. Je bedoelt dat je de serieopname van het andere seizoen (ook met nummering 10) probeert te annuleren? Of annuleer je alleen Festive House of Games en probeer je die weer in te plannen? 

En begrijp ik het goed dat een losse opname inplannen wel lukt? 

Ik probeerde het met het komende Festive House of Games seizoen. (Dat reguliere seizoen was meer speculatie over mogelijke oorzaak, en is sowieso niet meer terug te vinden in de gids en mijn opnamelijst, want ik kijk en verwijder ze meestal dezelfde avond al - prima tv voor tijden het koken😊).

Losse opname is inderdaad in te plannen.

Update: de opnames voor 24 dec zijn wél automatisch ingepland, ook de ochtend herhaling van S10 A2 die de avond ervoor juist niet automatisch werd ingepland(!) Begrijp jij het nog? Ik niet.

Wanneer word die gids geüpdatet!

Gaat echt ruk zo !

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

[Afbeelding Beyond Paradise op BBC NL]

geen serie/afl  nr, geen jaartal

misschien kerstmis special 2025 maar serie opname zou dit moeten opnemen

maaar die optie is er dus niet

zie ook

[Afbeelding Beyond Paradise op BBC One] 

Als ik zo wat research doe, dan betreft het de kerstspecial van 2025 en is het een losse aflevering. Deze aflevering wordt ook niet genoemd op IMDB. Mijns inziens klopt het dat je geen serieopname kunt inplannen, maar alleen een losse opname. 

Ik ga 'm wel even noemen, maar kan niet beloven dat er iets aan gedaan kan worden. 

Tlc welcome to plattville is gisteren oude geweest ipv s7 afl 1 nu pakt tie voor volgende week serie opname niet !

Hunted van as maandag staat ook nog steeds afl 4 ipv afl5 ! Geen serie opname dus ook ! Is npo1

Welcome to Plattville moeten we even naar gaan kijken inderdaad. Het klopt dat Hunted nog niet is aangepast. Zijn we nog mee bezig. 

En mistletoe murders volgende week donderdag gaat van afl 4 ineens naar afl 11 en ook maar 1 ipv 2 ?