Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1630 reacties
  • 22224 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1630 reacties

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Een kerstmis special is nog steeds onderdeel van een serie

zie https://en.wikipedia.org/wiki/Beyond_Paradise_(TV_series)

dat is waarom serie opname bestaat dat je niet per ongeluk een aflevering mist

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

de dubbel opnames zowel gepland als uitgevoerd zie ik op de settop box

via tv.kpn.com zie je de dubbele niet (weggefilterd ??)

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 18, 2025

@Arjan van KPN 

Hermanqwerty schreef:

Door aanpassingen in de gids om “The Doctor Blake Mysteries” en “Lynley” op BBCNL van serie/afleveringnummers te voorzien zit ik nu met niet te verwijderen grijze tegels in de map opgeslagen (van eerder ingestelde losse opnames van genoemde series).

Dit speelt in DIW7022-app, IOS-app en Androidapp voor mobiel.

Hey ​@Hermanqwerty. Je bedoelt met de DIW7022-app de KPN launcher? Dus dan niet de smart tv app die je ook kan installeren via de Play Store? Die grijze tegels komen wel rommelig over inderdaad. Ik ga dit eens neerleggen bij de techneuten van de TV+ box (als het om de launcher gaat). 

Het gaat inderdaad om de launcher.

Ook ik heb nu last van dubbele opname’s; alleen in de apps diverse seizoensafleveringen van Murdoch - op DIW7200 zijn alleen enkele opnames te zien;

Op alleen de DIW7200 te zien;

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 18, 2025

@Arjan van KPN 

In bovenstaand bericht bedoelde ik bij nader inzien toch de gedownloade app uit de Play Store.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • December 18, 2025

NPO 1 Extra (81)

NPO Radio 2 Top 2000

25 december 00.00u. - 02.00u. wordt niet meegenomen met de serieopname, omdat deze geen seizoen en afl. nummer heeft.

Serieopname begint pas bij S8 - A2

25 december 02.00u. - 04.00u.

Zou fijn zijn als dit nog wordt aangepast voor volgende week donderdag.

Seizoensnummer snap ik ook niet helemaal. S8? Waarom niet gewoon S2025 ?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

En mistletoe murders volgende week donderdag gaat van afl 4 ineens naar afl 11 en ook maar 1 ipv 2 ?

Die had ik gisteren ook al meegenomen, maar hier vergeten te noemen. Wordt aan gewerkt. 

@Arjan van KPN 

de dubbel opnames zowel gepland als uitgevoerd zie ik op de settop box

via tv.kpn.com zie je de dubbele niet (weggefilterd ??)

Hier is door de kerstvakantieperiode niet zoveel tijd voor om naar te kijken. Maar als dit nog steeds speelt na 5 januari, dan moeten we hier wellicht even verder in duiken. Dan neem ik jouw bevindingen ook even mee ​@Hermanqwerty en heb ik misschien nog wat vragen. 

Laten we ons hier nu weer focussen op de tvgids en fouten die daar eventueel in spelen. 

NPO 1 Extra (81)

NPO Radio 2 Top 2000

25 december 00.00u. - 02.00u. wordt niet meegenomen met de serieopname, omdat deze geen seizoen en afl. nummer heeft.

Serieopname begint pas bij S8 - A2

25 december 02.00u. - 04.00u.

Zou fijn zijn als dit nog wordt aangepast voor volgende week donderdag.

Seizoensnummer snap ik ook niet helemaal. S8? Waarom niet gewoon S2025 ?

Ik vind jouw voorstel ook logischer moet ik bekennen. Maar voor de serieopname maakt het niet uit. Wel dat er voor de eerste aflevering wat data mist. Dat moeten we even zien te herstellen. 

Forum|alt.badge.img+5

vandaag, morgen en maandag

Forum|alt.badge.img+5

vanaf morgen

Forum|alt.badge.img+5

serie opname nam deze gisteren wel op

maar die van volgende week dus niet

zie imdb https://www.imdb.com/title/tt7670568/episodes/?season=10&ref_=tt_eps_sn_10

Forum|alt.badge.img+5

en daar gaan we weer

geen serie/afl nr en serie opname neemt niet op

dit is dus het vervolg op s4 afl7 (seizoen finale) dit is het 2e gedeelte 

zie https://www.imdb.com/title/tt14527610/episodes/?season=5&ref_=ttep

Forum|alt.badge.img+5

en nog steeds vandaag morgen etc

controleren alleen is niet  voldoende je moet het ook oppakken

Forum|alt.badge.img+5

vanaf woensdag

en zie het vcerleden

niets aan gedaan dus

naast controleren moet je het ook oplossen

Welcome to plattville en mistletoe murders ook nog niet opgelost !

Forum|alt.badge.img+5

en nog een aflevering zonder afl nr/serie nr en serie opname

ik gok dat het deze is

Forum|alt.badge.img+5

mistletoe murders aanstaande donderdag is opgelost

Maar voor mij blijft de vraag hoe kon die onzin in de epg komen ?

En wat gaat kpn doen om herhaling van deze onkunde te voorkomen ?

Welcome to plattville nog niet 😅

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Nick Jr. heeft al een update gehad zie ik, is weer hersteld. Na een check zie ik ook dat dit is gebeurd voor ‘Harry Wild’ en NH Nieuws. Voor het kanaal Nickelodeon zijn we nog bezig de ‘Wordt aangekondigd’ weg te werken. 

Er is een aanpassing gedaan aan ‘The Masked Singer’ aflevering voor volgend weekend. Vanaf morgen heeft dat effect en dan wordt ie als het goed is ook meegenomen in de serieopname. 

Helaas kunnen we de kerstspecials niet een seizoen- en afleveringsnummer meegeven. In de aangeleverde data mist deze informatie en dit krijgen we helaas voor nu niet hersteld. We zijn wel aan het kijken of dat in de toekomst anders en beter kan. Voor nu is het advies om deze afleveringen gewoon als loss opname in te plannen. 

Welcome to plattville en mistletoe murders ook nog niet opgelost !

Welcome to Platville hebben we een aanpassing gedaan aan de uitzending voor morgen. Het kan zijn dat pas komende nacht de aflevering meegaat in de serieopname. En Mistletoe Murders is inderdaad hersteld, als ook Hunted gisteren. Geef ons wel even de tijd ​@Zeer geergerd ;) 

We hebben ook aan ‘University Challenge’ op BBC Two een seizoens- en afleveringsnummer kunnen koppelen, zodat niet voor elke aflevering apart een opname ingepland hoeft te worden.

De gids van ONS gaat nu ook goed. Vanwege een technische storing ging dat eerder mis, maar dat is nu weer hersteld en hoeft het niet meer helemaal handmatig aangevuld te worden. 

En als klap op de vuurpijl hebben nu ook alle Top 2000 uitzendingen op NPO 1 Extra een afleveringsnummer! Daar hoeven de geïnteresseerden ook geen moment van te missen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Trouwens, het resterende deel van deze week en volgende week kan het vanwege de minimale bezetting zo zijn dat het wat langer duurt voordat iets opgepakt wordt. Excuses voor het ongemak en dank voor jullie begrip! 

En bij dezen wil ik jullie dan ook bedanken voor alle meldingen die jullie hebben gedaan dit jaar. Zo konden we de fouten die er nog inzaten wat makkelijker opsporen en proberen te verhelpen. Volgend jaar gaan we gewoon door met dit topic en hopelijk is jullie hulp dan steeds iets minder nodig.

Fijne kerstdagen alvast!

Bedankt kan welcome to plattville weer serie opnemen !  Alleen de vreemde  titel blijft beetje raar ! Maar gelukkig de goede taal 😁

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goed om te horen ​@Zeer geergerd!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

De Top 2000 op NPO 1 Extra is nu compleet!

Verder is de aflevering van de Masked Singer aangepast en zou nu als aflevering 15 in de serieopname mee moeten gaan, kun je checken of dit bij jou inderdaad ook zo is, ​@matthijs peters ?

Welcome to Plattville zou inderdaad ook weer in de serieopname meegenomen moeten worden. Mocht je toch nog iets geks zien, laat het gerust weten, ​@Zeer geergerd!

Forum|alt.badge.img+5

@Marcia van KPN 

en word opgenomen

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • December 24, 2025

Beste allemaal,

Ook vanuit deze hoek wil ik jullie onwijs bedanken voor alle input (gegeven en nog te komen). Zoals jullie gemerkt hebben is het verwerken van deze bergen gidsgegevens een enorme klus en dat zal ook voor komend jaar een flinke uitdaging blijven. Juist die details (gebruikte foto’s, seizoen/afleveringsnummers, duratie van programma’s en ga zo maar door) die door jullie aangedragen zijn hebben absoluut bijgedragen aan de nodige verbeteringen en/of herstel. Precies die zaken die door de systemen niet afgevangen kunnen worden, maar waar kennis voor nodig is van dat wat er uitgezonden wordt. Hetzij kennis van een specifiek programma en/of onlogische indeling om maar een voorbeeld te noemen. Dankbaar voor de hulp in dit afgelopen jaar en we hopen dat we dit in 2026 voort mogen zetten.

Om de kritische noten dan ook nog even te benoemen, we zijn nog lang niet waar we willen zijn. In het afgelopen jaar zijn er al een heleboel verbeteringen doorgevoerd, maar de (wensen) lijst is nog lang niet leeg. Denk bijvoorbeeld aan hoe de kerstspecials van diverse programma’s nu uitgezonden worden, (absoluut niet 100% oplosbaar) de ‘Wordt Aangekondigd’ programmablokken en zo zijn er nog wel een paar op te noemen.

Zoals Arjan al aangaf: De komende dagen is de bezetting niet volledig, maar uiteraard niet volledig weg. Het kan dus even duren voor zaken opgepakt worden. Blijf kritisch op wat je ziet en geeft dit gewoon aan.

Dat gezegd hebbende, maak er vooral onwijs mooie dagen van en een spetterende jaarwisseling (In welke vorm je dat ook doet).

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

Sommige zaken kunnen mensenogen makkelijker herkennen

Maar kijk bijvoorbeeld naar misteltoe murders deze week

sprong van afl 4 naar afl 11, dit is automatische makkelijk te herkennen (gat in serie)

en nog erger 2x achter elkaar afl11, en ook dit is automatisch te herkennen

dus mijn kritische noot is dat er genoeg geautomatiseerde controles zijn die nog niet door kpn gedaan worden

andere kritische noot er word beweerd dat jullie controles doen op “word aangekondigd”en “to be announced” maar hoe kan het dan  dat die problemen niet oplost worden ?

zier bijv

Forum|alt.badge.img+5