Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1742 reacties
  • 23808 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1742 reacties

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 12, 2026

@TijtheMan Je schrijft en toont hele lappen tekst die nergens op slaan> er is wel degelijk nog steeds een probleem met My Kitchen Rules" op net 5 en daar hoef ik geen apart topic voor te openen, je bent volgens mij ook geen moderator> dus waar was je verhaal naar mij op gebaseerd?

Is gestrekt been daadwerkelijk de beste manier van reageren? (zo voelt het een beetje voor mij) Dat je het niet eens bent met mijn eerdere reactie is natuurlijk geen enkel problem. Sterker nog, ik deel je irritatie met betrekking tot de rommel die we nu hebben voor de serie ‘My Kitchen Rules’.

Aanvullend daarop lijkt het dat je mijn suggestie voor een eigen topic niet helemaal goed begrepen hebt. Ik las in je bericht dat je foutcodes/meldingen kreeg bij het plannen van een losse opname. Dit is natuurlijk niet onmogelijk, maar staat volledig los van de serieopname die je al hebt staan en is totaal niet gids gerelateerd. Dus voor de (ik noem het politiek correct maar even) “bijzondere” afleveringsnummers is het topic the place to be. Fouten voor de enkele opnames horen hier niet thuis en wil je dat verholpen hebben, dan is een eigen topic daarvoor noodzakelijk. Dit beperkt zich dan zeer waarschijnlijk niet alleen tot opnames voor deze specifieke serie.

Ik ben zeker geen moderator op het forum, dat laat ik met alle liefde aan de experts over. Sterker nog, ik geeft dit ook aan in de handtekening van mijn forumprofiel. Wat ik wel doe, naar mijn beste kunnen, is ervoor zorgen (samen met een heleboel andere collega’s) dat Nederland tv kan kijken. Om die reden zit ik redelijk dicht bij het vuur voor wat betreft herstelwerkzaamheden in de gids en samen met de moderators proberen we een brug te slaan waardoor we veel sneller tot de kern komen en een oplossing kunnen bieden.

Waar mijn eerdere verhaal op gebasseerd was? Op tests die ik hier zelf ook uitvoer. Ik heb de serie ook in de opnamelijst staan om onder andere te kunnen volgen wat er gebeurd met de opnames. Dit is de makkelijkste manier om zichtbaar te krijgen hoe het process verlopen is en waar het aan schort. Op deze manier kunnen we vaak op voorhand nog een aantal zaken herstellen en heel soms achteraf ook. Om alvast te verduidelijken, dit is geen special/bijzonder account waar meer op kan en is een regulier account zoals alle klanten dit hebben. Gecombineerd met de kennis van hoe de data aangeleverd en verwerkt wordt binnen het landschap van systemen die daar mee te maken hebben.

Dank ook voor de melding dat het terugkijken van afgelopen dinsdag niet werkt. Dit heb ik meteen nagekeken en kunnen herstellen. De aflevering is nu terug te kijken.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

Zie vorige berichten van mij ik heb ook 2x meegemaakt dat ik geen losse aflevering kon inplannen (1x met foutcode en 1x dat er niets gebeurde)

Enige oplossing was serie opname verwijderen

Voor jouw testen:

1. serie opname moet bestaan voordat je losse gaat inplannen
  2. gaat niet voor alle afleveringen op zal met specifieke afleveringen samenhangen
  3. heb geen specifiek voorbeeld nu en ga dat ook echt niet uitzoeken voor de kpn
  4. zorg dat de troep van volgende week word gecorrigeerd, Zei je niet dat er een goed contract was ?  ik zie het hier niet in ieder geval

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan nu begin ik te twijfelen over volgende week

ook tvgids.nl  meld 19:30 voor my kitchen rules voor volgende week maandag

De TV gids van ma 16 feb voor NET5, RTL8, STARCHANNEL - TVgids.nl

op facebook staat bij net5 niets dat het weer terug gaat naar oude schema

heeft kpn ondertussen overlegd met net5 over deze ongein ?

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 12, 2026

Voor zover het nog niet bekend was bij deze:

NET5 heeft ervoor gekozen om de afleveringen op te knippen, want dit past beter in de programmering/blokken waarin ze dit plannen. Deze opgeknipte afleveringen zijn initieel onderverdeeld op basis van de originele afleveringsnummers. Dit resulteert in “dubbele afleveringen” Zoals te zien is in onderstaand overzicht:

Datum:

Origineel:

23/01/2026

S14E01

26/01/2026

S14E02

27/01/2026

S14E02

28/01/2026

S14E03

29/01/2026

S14E04

30/01/2026

S14E04

02/02/2026

S14E05

03/02/2026

S14E06

04/02/2026

S14E06

05/02/2026

S14E07

06/02/2026

S14E08

09/02/2026

S14E08

10/02/2026

S14E09

11/02/2026

S14E10

Zo is de data dan ook bij ons aangeleverd en als zodanig verwerkt. Dit werd op 27-01 via dit forum aangekaart en op basis daarvan is er contact geweest met zender en leverancier. Hieruit bleek dat er een alternatieve beschikbaar gesteld wordt die daarmee de afleveringen weer ‘uniek’ maakt, maar dus afwijkt van de originele planning:

Datum:

Origineel:

NET5:

23/01/2026

S14E01

S14E01

26/01/2026

S14E02

S14E02

27/01/2026

S14E02

S14E03

28/01/2026

S14E03

S14E04

29/01/2026

S14E04

S14E05

30/01/2026

S14E04

S14E06

02/02/2026

S14E05

S14E07

03/02/2026

S14E06

S14E08

04/02/2026

S14E06

S14E09

05/02/2026

S14E07

S14E10

06/02/2026

S14E08

S14E11

09/02/2026

S14E08

S14E12

10/02/2026

S14E09

S14E13

11/02/2026

S14E10

S14E14

Dit is niet een kwestie van als geleverd, dan opgelost. Hiervoor moet wezenlijk de verwerking van de data aangepast worden. Niet alleen aan de aanleverende kant, maar ook de verwerkende kant. In de aanleverende kant was de data aangevuld vanaf 02-02, maar de verwerking ervan nog niet compleet. Dit is op 09-02 afgerond en sindsdien worden de gegevens conform verwachting aangeleverd en verwerkt.

Nu is het zo dat de gids 7 dagen in de toekomst publiceerd en deze wijzigingen zijn dan ook vanaf 16-02 zichtbaar.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

zie 

dus de sprong naar 4.13 was op dinsdag 10-2 zichtbaar en die aflevering werd dus geweigerd om op te nemen zolang de oude serie opname bestond

Forum|alt.badge.img+5

dit is ook grappig vandaag ingepland

maar bij geplande opnames staat

maar als je daarop klikt

dus inconsistent minimaal, ik zie het als data vervuiling/inconsistentie

Ook op de settop box gechecked en daar staat dus ook 19:25 bij de planning zelfs als ik op de info doorklik

@matthijs peters 

Ow, oké> maar die van morgen is dus de enige dag die niet dubbel word opgenomen, waarschijnlijk word er dus niets opgenomen omdat het aflevering 16 moet zijn, maar als ik op opnemen druk> staat er in de "planning" aflevering 11?!

Ik heb geen opname pakket genomen; om vervolgens op dat tijdstip te moeten gaan kijken òf er wel opgenomen wordt> je neemt op, omdat je op dat moment geen tijd hebt om te kijken.

Ik kan op opnemen drukken tot ik eens ons weeg> aflevering 16 word opgenomen (ws niet dus) als aflevering 11 😵‍💫.

Einde "My kitchen rules" dus dankzij KPN, zeker als terugkijken ook niet meer kan!

Ik zie trouwens geen verschil in je plaatjes en zelf heb ik dat niet, ik heb een oude Arris VIP ontvanger met gewoon een lijst van geplande opnames/ afleveringen.

@TijtheMan Nou weer een heel verhaal van je> ik heb nooit gezegd dat ik problemen had met losse opnames over het algemeen. Ik "moest" de aflevering van My kitchen rules die niet werd opgenomen, dan als "losse" aflevering extra inplannen werd "hier in dit topic" dóór een moderator geschreven en als "voorlopige oplossing voorgedragen, wat mislukt als je die aflevering nog niet hebt gezien> omdat het hetzelfde afleveringsnummer heeft.

Dus ga mij even niet zeggen dat fouten met losse opnames hier niet horen, als dat notabene de bedoeling was van de ellende met My kitchen rules hier?!

Een stuk tekst van mij quoten; samen met een stuk tekst van een ander klopt sowieso niet en is verwarrend en onjuist.

Ik heb geen aparte Afleveringsnummers en ik heb geen plaatjes, gewoon een lijst waar 2 x dezelfde aflevering staat per dag en helaas nu dus al 2 dagen niets opgenomen.

Terugkijken heeft voor mij geen zin meer, morgen staat er een foutief afleveringsnummer met het juiste tijdstip en volgende week> vanmorgen stond het nog op 17.30 u en nu weer op 19.30 uur> met opeenvolgende nummers en geen losse afleveringen of bijzondere afleveringsnummers.

De plaatjes die je toont als voorbeelden "verleden keer" (waardoor het zogenaamd dus had moeten werken en dus niet deed, vandaar mijn gestrekte been) had ik niet zo in de EPG> dus "on topic".

Ik zit niet dagelijks op dit forum, noch ben ik dagelijks aan het checken of de opname van My kitchen rules wel wordt opgenomen, en waarom is het de afgelopen 2 dagen totaal NIET opgenomen> daar zeg je niets over.

Ik ga er dus niet vanuit dat het vanaf 16-2 goed gaat en dan heb ik al zoveel afleveringen gemist> dat het voor mij niet meer hoeft.

Sowieso heb ik een hekel aan terugkijken met die reclameblokken, maar mij verwijten dat ik "foutcodes" aan draag "hier"  de "vorige keer" en nu bedanken, omdat er wèl degelijk een probleem was met het terugkijken> is een beetje van twee walletjes eten.

Er is geen verklaring gegeven tot nu toe waarom afgelopen dagen niet is opgenomen en ik ben er wel klaar mee, ik ga niet de godganse dag op dit forum, noch achter de tv / hetzij gids zitten om te zien "of het nu wel goed verloopt". 

En ik heb zeker geen opname pakket in mijn abonnement> om vervolgens alles "terug te moeten kijken!

Jammer, ik vond het een leuke serie!

Forum|alt.badge.img+5

@LoveCatsOnly  Ik doe alle voorbeelden via tv.kpn.com in een browser

zie KPN TV

Ps Ik kon mijn tekst niet meer bewerken, want sommige opmerkingen van mij staan nu dubbel.

En de "geplande opnames" (weet niet meer of dit dan on of off topic is)> zijn weer gewijzigd, dubbele afleveringen zijn verdwenen en geen aparte aflevering meer gepland. 

Geen idee of het vanaf 16-2 die afleveringsnummers moet hebben of dat het pas òp 16- 2 zichtbaar wordt, want ik zie die nummers niet vanaf 16-2!

Ik wil niet lineair kijken, maar zou vanwege de EPG niet eens meer weten of het nou om half 6 of half 8 moet zijn en nu ben ik er helemaal klaar mee, heb wel wat beters te doen!

@TijtheMan Je mag dan dicht bij het vuur zitten, maar de "bagger" van My kitchen rules duurt nu al vanaf de serie weer begonnen is en ik zie geen reden nog te geloven wat er als oplossing, (voorlopig al dan tijdelijk) gegeven wordt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

De laatste dagen gaat het hier flink over ‘de rommel’ van My Kitchen Rules en dat is ook begrijpelijk. Het hele idee van de gids en het opnemen pakket is dat je één keer op de knop drukt ‘hele serie opnemen’ en dat je er geen omkijken meer naar hebt. Helaas gaat dat niet helemaal soepel en dat is natuurlijk jammer. Echter spelen er allerlei actoren hier een rol waarom dit het geval is. En daarom is het ook fijn dat ​@TijtheMan hier af en toe daar tekst en uitleg over geeft. Hij is één van de persoon die hier zich direct mee bezig houdt en kan dus mooie inzichten geven. En als hij dat ook nog eens heel uitgebreid doet, zou alleen maar toegejuicht moeten worden, is mijn mening. Het is dan ook wel zo fijn om elkaar met respect te behandelen en niet elkaars reacties ter zijde te schuiven.

Ook wil ik aangeven dat we niet in een perfecte wereld leven en dat er nou eenmaal dingen fout kunnen gaan. Dan laten we even in het midden liggen waar de fout precies ligt, maar wij doen al wel anderhalve week onze uiterste best om er voor te zorgen dat je niet elke dag je opnames hoeft te checken. Dat is niet geheel gelukt in dit geval, maar in bijna 100% van de meldingen hier kunnen we het mooi op tijd herstellen. Excuses voor nu. 

En als laatste wil ik nog onderstrepen wat ​@TijtheMan eerder zei, dat wanneer je een foutmelding tegenkomt bij het inplannen van een opname of bij het terugkijken, dat dit topic niet de plaats is om dat te melden. Dat je een foutmelding krijgt hoort natuurlijk niet en dat lossen we ook graag met je op, maar heeft waarschijnlijk een andere oorzaak. Daar kunnen we dan het beste in een los topic met je op in gaan en kijken of dat op te lossen valt. We willen dit topic puur houden voor fouten in de programmering of wanneer een serieopname niet goed loopt. 

Edit - Ik begrijp nu dat de foutmeldingen in dit geval wel relevant zijn voor dit topic. Dus daarin zit ik fout. Maar over het algemeen hebben foutmeldingen andere oorzaken, dus het advies blijft staan om daar losse topics voor te openen.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 12, 2026

@matthijs peters 

Ow, oké> maar die van morgen is dus de enige dag die niet dubbel word opgenomen, waarschijnlijk word er dus niets opgenomen omdat het aflevering 16 moet zijn, maar als ik op opnemen druk> staat er in de "planning" aflevering 11?!

Ik heb geen opname pakket genomen; om vervolgens op dat tijdstip te moeten gaan kijken òf er wel opgenomen wordt> je neemt op, omdat je op dat moment geen tijd hebt om te kijken.

Ik kan op opnemen drukken tot ik eens ons weeg> aflevering 16 word opgenomen (ws niet dus) als aflevering 11 😵‍💫.

Einde "My kitchen rules" dus dankzij KPN, zeker als terugkijken ook niet meer kan!

Ik zie trouwens geen verschil in je plaatjes en zelf heb ik dat niet, ik heb een oude Arris VIP ontvanger met gewoon een lijst van geplande opnames/ afleveringen.

@TijtheMan Nou weer een heel verhaal van je> ik heb nooit gezegd dat ik problemen had met losse opnames over het algemeen. Ik "moest" de aflevering van My kitchen rules die niet werd opgenomen, dan als "losse" aflevering extra inplannen werd "hier in dit topic" dóór een moderator geschreven en als "voorlopige oplossing voorgedragen, wat mislukt als je die aflevering nog niet hebt gezien> omdat het hetzelfde afleveringsnummer heeft.

Dus ga mij even niet zeggen dat fouten met losse opnames hier niet horen, als dat notabene de bedoeling was van de ellende met My kitchen rules hier?!

Een stuk tekst van mij quoten; samen met een stuk tekst van een ander klopt sowieso niet en is verwarrend en onjuist.

Ik heb geen aparte Afleveringsnummers en ik heb geen plaatjes, gewoon een lijst waar 2 x dezelfde aflevering staat per dag en helaas nu dus al 2 dagen niets opgenomen.

Terugkijken heeft voor mij geen zin meer, morgen staat er een foutief afleveringsnummer met het juiste tijdstip en volgende week> vanmorgen stond het nog op 17.30 u en nu weer op 19.30 uur> met opeenvolgende nummers en geen losse afleveringen of bijzondere afleveringsnummers.

De plaatjes die je toont als voorbeelden "verleden keer" (waardoor het zogenaamd dus had moeten werken en dus niet deed, vandaar mijn gestrekte been) had ik niet zo in de EPG> dus "on topic".

Ik zit niet dagelijks op dit forum, noch ben ik dagelijks aan het checken of de opname van My kitchen rules wel wordt opgenomen, en waarom is het de afgelopen 2 dagen totaal NIET opgenomen> daar zeg je niets over.

Ik ga er dus niet vanuit dat het vanaf 16-2 goed gaat en dan heb ik al zoveel afleveringen gemist> dat het voor mij niet meer hoeft.

Sowieso heb ik een hekel aan terugkijken met die reclameblokken, maar mij verwijten dat ik "foutcodes" aan draag "hier"  de "vorige keer" en nu bedanken, omdat er wèl degelijk een probleem was met het terugkijken> is een beetje van twee walletjes eten.

Er is geen verklaring gegeven tot nu toe waarom afgelopen dagen niet is opgenomen en ik ben er wel klaar mee, ik ga niet de godganse dag op dit forum, noch achter de tv / hetzij gids zitten om te zien "of het nu wel goed verloopt". 

En ik heb zeker geen opname pakket in mijn abonnement> om vervolgens alles "terug te moeten kijken!

@TijtheMan Nou weer een heel verhaal van je> ik heb nooit gezegd dat ik problemen had met losse opnames over het algemeen. Ik "moest" de aflevering van My kitchen rules die niet werd opgenomen, dan als "losse" aflevering extra inplannen werd "hier in dit topic" dóór een moderator geschreven en als "voorlopige oplossing voorgedragen, wat mislukt als je die aflevering nog niet hebt gezien> omdat het hetzelfde afleveringsnummer heeft.

Ik ben zelf ook niet per se fan van hele verhalen en hou er meer van om onder het genot van een kopje koffie met elkaar in gesprek te gaan. Dit is alleen wat lastig te bewerkstelligen en vandaar dat ik zo goed en kwaad als ik kan het op een nette manier probeer uit te leggen. Communicatie is 80% non verbaal en dat mist op een medium als dit.

Om de zaken niet uit context te halen, je “moest” niks. Helaas was de situatie alleen zo dat er afleveringen ontbreken in de serie (wat ik zelf liever ook niet had) en de enige manier om ervoor te zorgen dat ze in de lijst komen was door het los op te nemen. Deze suggestie is dan ook als zodanig gegeven. Dat er dan uiteindelijk foutmeldingen komen is zeker niet de bedoeling. Ik gaf alleen maar aan dat op de testopstelling hier dit wel gewoon werkt. Dus dat er ergens iets fout gaat is een feit, maar dat dit niet in de gids gegevens zit ook.

Het is nooit de bedoeling geweest om een serie op deze manier op te nemen.

Deze begrijp ik niet helemaal. Welk stuk tekst van een ander heb ik erbij gebruikt?

Niet zogenaamd, het werkt hier op de omslachtige niet bedoelde manier.

Ik had niet direct de indruk dat ik hier iets over moest zeggen (of dat deze wens er was/is). Zoals aangegeven zijn ook de afgelopen 2 dagen hier opgenomen en werkend (nog steeds op de niet bedoelde omslachtige manier).

Ik begrijp het wantrouwen heel goed. Desalniettemin blijf ik me ervoor inzetten dat het goed gaat gaan voor degene waar het nog wel voor hoeft.

Mijn voorkeur is ook om de reclameblokken door te spoelen. Ik heb overigens op geen ankele manier bedoeld je een verwijt toe te spelen. De intentie was om te helpen  en niks meer/minder dan dat. Hier ben ik me dan ook niet bewust van geweest, waarvoor excuus.

Er was inderdaad een problem met terugkijken. Hier kom ik pas achter wanneer dat opgemerkt word ten daarvoor wilde ik je inderdaad bedanken. Dat doe ik nog steeds overigens. Ik zie niet direct in hoe dat ‘van twee walletjes eten’ is.

De verklaring is dat er 2 afleveringen met dezelfde informatie aangeleverd (en verwerkt) zijn. Hierdoor is de 2de aflevering  (in het systeem) een herhaling en deze wordt niet getoont in de opnamelijst. Dit is niet 1x voorgekomen, maar vaker.

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

wat is nu  de goede schema voor my kitchen rules van volgende week ?

Uitleg van ​@TijtheMan over aanpassing afl  nummers klopt niet, hij melde dat het vanaf 16-2 pas te zien zou zijn maar dat was dus al 10-2.  Op het probleem dat die uitzending van 10-2 niet op te nemen was zonder bestaande serie opname te verwijderen heb ik nog geen inhoudelijke reactie gezien.

Ook nog geen reactie gezien op inconsistente weergave van afl nr bij geplande opname van morgen

Kortom wat is nu toekomst voor my kitchen rules en wanneer kunnen we de serie opname weer betrouwbaar gebruiekn voor volgende week ?

Er gaat nu van alles mis. En dit had gedeeltelijke voorkomen kunnen worden als kpn eerder bij net5 aan de bel had getrokken. Oftwel door middel van kwalitatieve controles op afl nr (dubbele) in de 2e week van de toekomst die kpn wel ziet en de klanten niet.

Oftewel in dit geval is kpn alleen reactief bezig en dus niet pro actief

Ik ben wel gewend inmiddels: dat jullie elkaar de "hand" boven het hoofd houden, ik ga niet in op teksten met schreeuwerige kleuren en mensen die hun eigen verhaal niet meer kennen en ik ga hier niet uitleggen wat mijn tekst was en wat een quote van een ander was.

Respect krijg je van mij als je mij ook met respect behandeld, wat duidelijk niet het geval was, reacties waarin quotes van mij aangevuld zijn met quotes van een ander en beweringen over> "dat ik met al mijn opnames problemen had", is respectloos, onjuist naar mij  en schuif ik dus terzijde, ook mensen die niet bij de kpn werken verdienen respect!

Ik zal de fouten met terugkijken niet meer doorgeven> waar de 1 blijkbaar blij mee was> krijg je vervolgens weer voor je voeten gegooid. Ik kijk normaliter nooit terug, maar nu gedwongen omdat MKR niet opgenomen was, het zoveelste probleem dus.

Dus excuses dat ik heb doorgegeven hier, dat er niet teruggekeken kon worden, maar bedank mij daar dan ook niet voor> het was duidelijk weer misplaatst en vreselijk fout van mij, sorry.

De problemen met opnemen c.q terugkijken, komen allemaal dóór de fouten in de EPG> dat vergeten jullie voor het gemak even, wat bij het "testen" werkt> werkt dus niet bij de klant "thuis"!

Ik heb in de gids morgen staan Aflevering 16 om 17,30 u (MKR), opgenomen wordt Aflevering 11 om 19.25 uur, nogmaals geen wijzigingen in afleveringsnummers vanaf 16-2. Ik zal de serie niet verder kunnen zien, de EPG klopt niet m.i.

Het gaat niet de laatste dagen over MKR, ik heb het al vanaf het begin doorgegeven en dat is langer dan 1,5 week, maar meestal is het de bedoeling op dit forum dat je vooral je mond houd als klant en de fouten van de KPN slikt, begrepen!

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 12, 2026

@matthijs peters 

wat is nu  de goede schema voor my kitchen rules van volgende week ?

Vanaf volgende week 16-02 is de alternatieve nummering van NET5 100% actief:

Datum:

NET5:

16/02/2026

S14E17

17/02/2026

S14E18

18/02/2026

S14E19

19/02/2026

S14E20

enz.

enz.

Uiteraard blijft er een afhankelijkheid van wijzigingen vanuit NET5. Ze hebben de afgelopen dagen ook de uitzendtijden gehusseld. Als deze te laat binnenkomen kan er natuurlijk nog steeds iets mis gaan. Het zal in ieder geval niet meer aan de afleveringsnumemrs liggen.

Uitleg van ​@TijtheMan over aanpassing afl  nummers klopt niet, hij melde dat het vanaf 16-2 pas te zien zou zijn maar dat was dus al 10-2.  Op het probleem dat die uitzending van 10-2 niet op te nemen was zonder bestaande serie opname te verwijderen heb ik nog geen inhoudelijke reactie gezien.

Dit is wat er bij mij in de opnamelijst staat en is de origineel aangeleverde nummering (inclusief de losse opnames). Ik zie op basis van de afleveringsnummers geen reden waarom 10-02 niet op te nemen zou zijn geweest (helemaal omdat er maar 1 aflevering 9 is geweest). Mogelijk dat hier een/de tijdswijziging aan ten grondslag heeft gelegen, maar dat is gissen vanuit mijn kant uit nu. De aflevering kan ik hier in ieder geval gewoon afspelen.

Ook nog geen reactie gezien op inconsistente weergave van afl nr bij geplande opname van morgen

In de geplande opnames is de losse opname van vandaag mislukt. Dit omdat deze is bijgewerkt en is toegevoegd aan de serie:

In de serie is deze nu dus terug te vinden (met het alternatieve NET5 nummer). Vrijdag houden we nog even in de gaten, want daar staat nu nog het originele nummer, maar de alternatieve (aflevering 16) hebben we ook staan in de gids. De dubbele registraties in bovenstaande afbeelding zijn 1 gelukte / 1 mislukte planning en trekt recht wanneer ze opgenomen zijn.

Kortom wat is nu toekomst voor my kitchen rules en wanneer kunnen we de serie opname weer betrouwbaar gebruiekn voor volgende week ?

Zie bovenstaande reacties.

Er gaat nu van alles mis. En dit had gedeeltelijke voorkomen kunnen worden als kpn eerder bij net5 aan de bel had getrokken. Oftwel door middel van kwalitatieve controles op afl nr (dubbele) in de 2e week van de toekomst die kpn wel ziet en de klanten niet.

Oftewel in dit geval is kpn alleen reactief bezig en dus niet pro actief

Bedankt voor deze benaddrukking. Helpt enorm.

Hier is geen touw  meer aan vast te knopen, uitleg over; waarom een aflevering van vandaag "in de toekomst n.l. om 17.32uur niet is opgenomen> bij de vraag waarom "vandaag" de aflevering van morgen "fout" staat en zeggen dat van vrijdag niet bekend is…

En het is normaal nummer 16, volgend op 15, maar dat is een alternatief van aflevering 11... ??? (beeld van de EPG komt sowieso niet overeen met wat er bij mij in de EPG vanaf volgende week staat).

Vrees dat ik weer een ouderwetse papieren gids moet gaan kopen, hoe kan een aflevering van vandaag> die nog moet worden uitgezonden mislukt zijn?

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

voor volgende week bedoel ik vooral de uitzendtijden wat zijn nu de juiste ? en hebben jullie dat bij net5 gechecked, gezien de chaos ?

zie vorige melding

duidelijk toch dat vanaf 10-2 de nieuwe telling vanaf afl 13 loopt ? dus op 10-2 is die nieuwe nummering ingegaan en dat heeft iets verkloot

de inconsistente aflevering refereerde aan begintijdstip zie onderstaand

dus ingeplande opanme voor 17:35 word getoond met begintijd van 19:25 

Op de settopbox word 19:25 zowel bij de tegel als ook bij de info getoond

@matthijs peters Denk dat je het kunt vergeten met MKR> er wordt  uitleg over vandaag gegeven> aan de vragen over morgen, tijdstip waar je naar gevraagd word wordt ook niet gegeven, aflevering 16 is verdwenen bij MORGEN (en staat op verkeerd tijdstip} terwijl dat volgens mij wel goed was, ik heb de serie geannuleerd> ze werken volgens mij vanaf de andere kant van de wereld, als ze nu al kunnen voorspellen dat de uitzending van zometeen 17.32 uur mislukt 😵‍💫😵‍💫😵‍💫.

Hermanqwerty
Helper

Ik vraag me af of de nummering van de wekelijkse uitzending van “Sergio over de grens” wel klopt. Volgens Tvgids.nl in ieder geval niet.

Forum|alt.badge.img+5

fout in omschrijving door verkeerde vertaling ?  ziggo heeft dezelfde fout

en zie imdb

en het was dus inderdaad  een aanval door een beer . Een berenval komt nergens voor in die aflevering

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 13, 2026

@matthijs peters 

voor volgende week bedoel ik vooral de uitzendtijden wat zijn nu de juiste ? en hebben jullie dat bij net5 gechecked, gezien de chaos ?

Helder. Nee, we hebben de uitzendtijden niet gecheckt bij/met NET5. Ja, we zien de verschuivingen wel voorbijkomen. Het staat hen wel gewoon vrij dit te doen natuurlijk en het lijkt er heel erg op dat ze het zelf ook nog niet zeker weten om wat voor een reden dan ook. Dit maakt het geheel wel heel erg chaotisch zoals je stelt. Het ligt ook ten grondslag aan het issue wat je hieronder omschrijft (inconsistentie).

duidelijk toch dat vanaf 10-2 de nieuwe telling vanaf afl 13 loopt ? dus op 10-2 is die nieuwe nummering ingegaan en dat heeft iets verkloot

Klopt (deels 😉). Er is een aanlevering en daarna herlevering geweest. Door de verschuiving werd de nieuwe aanlevering als herhaling gemarkeerd waardoor deze gepubliceerde afleveringen niet aan de opnamelijst toegevoegd zou worden. Dat in combinatie met het hiermee slopen van de eerder geplande (gepubliceerde) originele nummering zijn we teruggevallen op de originele nummering. Een overweging waarmee we zorgen dat er zo min mogelijk opnames mislukken bij de klanten die het programma in de opnamelijst hebben staan (zowel voor de serie als ook de losse opnames). Vandaar ook de melding dat sowieso vanaf 16-02 we volledig kunnen leunen op de alternatieve afleveringsnummers en dat daarmee de serie volledig opgenomen wordt (hoewel in de huidige stand van zaken dit al eerder van toepassing is).

Helaas dus niet in de gelegenheid om ALLE (geplande) opnames te herstellen, maar op deze manier is de impact zo klein mogelijk.

de inconsistente aflevering refereerde aan begintijdstip zie onderstaand 

dus ingeplande opanme voor 17:35 word getoond met begintijd van 19:25 

Op de settopbox word 19:25 zowel bij de tegel als ook bij de info getoond

Vrijdag de 13de... Het zal ook eens goed gaan... De wijzigingen in uitzendtijd lagen hieraan ten grondslag. Waar hij na publicatie opgeslagen werd met gegevens A en in de gids getoont werd na een update met gegevens B. Dit zorgde nog voor andere opname issues, maar hebben we inmiddels gecorrigeerd. Als het goed is staat de opname nu met de juiste gegevens in de lijst.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

op tv.kpn.com zie ik de mislukte opname

maar die word niet getoond op de settop box

de opname die ik gisteren had voor vandaag is verdwenen

en er is alleen nog een mislukte geplande

het aparte is dat ik die opname via de epg had gepland NADAT het was veranderd in 17:35

NB als een losse opname ingepland omdat serie opname bij deze serie nu compleet onbetrouwbaar is

logisch gezien zou je verwachten dat het volgende week om 17:30 word uitgezonden omdat ik vanuit net5 geen aankondiging heb gezien dat het weer veranderd. Vandaar mijn suggestie om het toch vooral bij net5 na te vragen wat ze nu vaan plan zijn volgende week met die 3 of meer  series (hells kitchen mentalist en my kitchen rules)

Want momenteel staat alles volgende week met het oude uitzend tijdstip schema

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 13, 2026

Ik vraag me af of de nummering van de wekelijkse uitzending van “Sergio over de grens” wel klopt. Volgens Tvgids.nl in ieder geval niet.

Het klopt (soort van). In de gids wordt de originele volgorde getoont. Zie onderstaand overzicht:

Afl.

Uitzenddatum

Reispartner

1

1 januari 2025

Sardinië

Matthias Schoenaerts

2

8 januari 2025

Portugal

Jennifer Heylen

3

15 januari 2025

Armenië

Wesley Sonck

4

22 januari 2025

Bretagne

Herman Brusselmans

5

29 januari 2025

Slovenië

Barbara Sarafian

6

5 februari 2025

Ierland

Karen Damen

7

12 februari 2025

Andalusië

Bockie De Repper

8

19 februari 2025

Bovenstaande 7

De NPO heeft ervoor gekozen (om wat voor reden dan ook) dit in een andere volgorde uit te zenden. Dit vermelden ze dan ook als zodanig met een “eigen” nummering op bijvoorbeeld ‘NPO Start’. Met deze informatie wordt het ook aangeleverd en zolang de NPO hier consistent in blijft gaat het opnemen gewoon goed (ja, het ziet er bijzonder uit).

​​​​​@matthijs peters 

Forum|alt.badge.img+5

dus de pilot krijgt afl 30 ?  0 was misschien beter geweest

of s0 afl 1

Forum|alt.badge.img+5

en daar gaan we weer

te lang programma gevolgd door word aangekondigd t/m donderdag 07:00

en zie  ziggo

Forum|alt.badge.img+5

hikje ?? alle opnames hebben nu standaard kpn plaatje