Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 2004 reacties
  • 28297 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

2004 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Klopt ​@PeterG. Het is inmiddels al doorgegeven en ik verwacht dat begin volgende week het (hopelijk) hersteld is. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

Op Arte heeft men vanavond de programmering veranderd, en de EPG heeft het meegenomen! Prima! 

Tot zover het goede nieuws, want kennelijk is er nog een last minute-wijziging geweest ofzo, want het klopt nog niet...

Arte, aangepaste programmering

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

En zo staat het in de EPG:

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

En:

Vanaf hier staat het weer goed, er is om 20.15 uur dus iets gewijzigd.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

Voor de duidelijkheid, dit was de oorspronkelijke programmering...geweldig dat het aangepast wordt, maar helaas gaat er dan nog iets mis. Ik meld dit even omdat het voor jullie dan misschien te achterhalen valt waar het fout gaat...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 18, 2026

Het programma Fatal engineering, elke zaterdag op NGC, kan niet in serie worden opgenomen. 

Forum|alt.badge.img+5

nieuwe serie op comedy central

vandaag afl 3 en volgende week afl 6

waar zijn afl 4 en 5 gebleven ?

@TijtheMan checken bij comedy central ?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het is vast al elders op de Community gedeeld, maar ook voor hier nog even: Serieopnames maken lukt weer sinds vanochtend op Frame Movies & Series (kanaal 70). 

Voor de duidelijkheid, dit was de oorspronkelijke programmering...geweldig dat het aangepast wordt, maar helaas gaat er dan nog iets mis. Ik meld dit even omdat het voor jullie dan misschien te achterhalen valt waar het fout gaat...

Het gaat dan fout bij de EPG leverancier ben ik bang. Zij passen de gids aan op basis van de info die zij binnen krijgen van de zenders en wij updaten onze gids dan vervolgens tweemaal dagelijks (als ik het goed zeg). In het weekend is de bezetting wat minder om opvallende zaken op te vangen en ik denk dat dit ook doordeweeks niet zo snel opgevallen was. In ieder geval excuus als je opname mislukt is. 

Het programma Fatal engineering, elke zaterdag op NGC, kan niet in serie worden opgenomen. 

Het staat nu niet ingepland voor komende zaterdagavond, maar ik zie wel een aflevering om 06:55. Dit is volgens mij geen herhaling. Maar het lukt ook niet om vanaf de 06:55 aflevering een serieopname in te plannen, dus dat ga ik eens doorgeven. De tvgids op natgeotv.com heeft wel afleverings- en een seizoensnummer gekoppeld aan de uitzendingen, dus ik denk dat dat bij ons ook wel moet lukken. 

Zenders kunnen soms een eigenaardig uitzendschema hebben waar ze zelf veel logica in zien ​@matthijs peters, maar deze logica ontgaat mij ook even. Ik weet niet of het zin heeft om te mailen, maar ik ga het in ieder geval doorgeven. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 20, 2026

Ik zag het op tijd, dus ik heb het programma ervoor en erna opgenomen, alles staat erop wat ik wilde zien.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 21, 2026

Van het programma Dit is 50 jaar Veronica op Veronica,  vrijdag 24 april om 21:30 uur, ontbreekt de programma omschrijving. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 21, 2026

Van het programma Dit is 50 jaar Veronica op Veronica,  vrijdag 24 april om 21:30 uur, ontbreekt de programma omschrijving. 

HIer is de titel de omschrijving!😃, ​@MiVoNL 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 21, 2026

The Bay seizoen 5 start a.s. vrijdag op NPO 2, maar afl. 1 staat in de epg als S3 ipv S5. Afl. 2 heeft wél het juiste seizoensnummer.

https://crime.kro-ncrv.nl/artikelen/deze-misdaadseries-zie-je-23-24-en-25-april-bij-kro-ncrv-crime

Epg:

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 21, 2026

Hudson & Rex, donderdag 23 april om 20:05 op BBC NL, er staat A14, maar dat moet A1 zijn, dus aflevering 1 van seizoen 2.

Ja klopt helemaal. Er wordt gewoon doorgeteld na seizoen 1, maar daar klopt niets van. Is nu doorgegeven. 

Het staat nog steeds fout in de EPG, vanaf donderdag tot en met volgende week dinsdag, niet veel tijd meer over om dit nog te herstellen. Bij Ziggo staat het wel goed, en dat met dezelfde gids leverancier. 

Forum|alt.badge.img+5

film 1 is dus niet opgelost en dat stond meerdere dagen op word aangekondigd

En kpn hield dat toch zelf in de gaten ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2026

Hoi ​@MiVoNL 

Hudson & Rex S1 loopt volgens de EPG tot en met aflevering 16 op maandag 27 april. 

Op dinsdag 28 april begint S2 A1.

Lekker zo laten zou ik zeggen. Als het maar wordt opgenomen. 

Volgens IMDB klopt het niet inderdaad. 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 21, 2026

Nee, dat is niet waar, dat is al Seizoen 2. En zo laten vind ik niet aanvaardbaar.  

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • April 21, 2026

TV538 gaat niet goed op volgende week maandag de 27ste.

2 aparte opnames met dezelfde afleveringsnummer (1).

Of er 1 aflevering van maken van 12.00u. tot 23.00u. (11 uur ipv 8 en 3)

Ohja en 'programmabeschrijving niet beschikbaar' staat niet heel netjes.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 21, 2026

Hoi ​@MiVoNL 

Hudson & Rex S1 loopt volgens de EPG tot en met aflevering 16 op maandag 27 april. 

Op dinsdag 28 april begint S2 A1.

Lekker zo laten zou ik zeggen. Als het maar wordt opgenomen. 

Volgens IMDB klopt het niet inderdaad. 

Het punt is dat in de epg S1 nu niet (meer?) doorloopt met A14, maar dat nu S2 begint met A14 op do 23 april (en wel met de titel van S2 A1 volgens IMDB). Dat slaat dus nergens op, en als het zo wordt gelaten gaat het later in S2 weer problemen geven, want dat seizoen heeft in totaal 19 afleveringen (volgens IMDB).

Update: BBC NL houdt er blijkbaar een andere seizoensindeling op na, daar lijkt S1 inderdaad door te lopen t/m A16 voordat S2 begint.

https://www.bbcbenelux.com/tv-gids-nederland?country=NL&date=2026-04-21#dayview gezocht op Hudson & Rex:

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 22, 2026

Als KPN dan het voorbeeld van BBC site wil volgen, moeten ze het seizoen aanpassen naar 1 voor donderdag tot en met maandag. 

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan wild cards serie 3 afl 10 is niet opgenomen of verwijderd (door kpn)

is ook nog de laatste aflevering van het seizoen

net5  dinsdag 7 april 21:25  

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • April 22, 2026

Als KPN dan het voorbeeld van BBC site wil volgen, moeten ze het seizoen aanpassen naar 1 voor donderdag tot en met maandag. 

Het bijzondere is ook dat op de site van de BBC aflevering 14 de titel heeft van S02E01. Dus ik vermoed dat dan 'gewoon’ S02 begint en dat dit verkeerd geleverd is door de BBC. De vraag staat daar in ieder geval uit om te corrigeren naar wat het moet zijn.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • April 22, 2026

TV538 gaat niet goed op volgende week maandag de 27ste.

2 aparte opnames met dezelfde afleveringsnummer (1).

Of er 1 aflevering van maken van 12.00u. tot 23.00u. (11 uur ipv 8 en 3)

Ohja en 'programmabeschrijving niet beschikbaar' staat niet heel netjes.

Omschrijving is inmiddels ingevuld (in een verleden tijd versie alsof het al is geweest), maargoed…

Alleen hebben beide opnames nog afl. 1 ipv 1 en 2 of 1 opname ervan maken.

Hermanqwerty
Helper

Verkeerde seizoen in EPG :

Volgens BBC zelf:

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 23, 2026

Verkeerde seizoen in EPG :

Volgens BBC zelf:

Sorry, gaat om seizoen, ik heb niks gezegd. Dacht even dat het om de tijd ging. Wordt met dat '2006' trouwens wel het seizoen bedoeld? Of gewoon seizoen 6? Wat wel weer weinig is, want dat programma bestaat al 80 jaar volgens mij.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 23, 2026

Verkeerde seizoen in EPG

[Gardener’s World vr 24 apr S2006 ipv. 2026 volgens BBC zelf]

Sorry, gaat om seizoen, ik heb niks gezegd. Dacht even dat het om de tijd ging. Wordt met dat '2006' trouwens wel het seizoen bedoeld? Of gewoon seizoen 6? Wat wel weer weinig is, want dat programma bestaat al 80 jaar volgens mij.

Vorige week was het wel S2026 in de EPG

Die S2006 van deze week lijkt me een overtikfoutje.