Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 2096 reacties
  • 30153 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

2096 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We gaan er nog eens goed naar kijken ​@PeterG. Voor sommige series lukt het namelijk wel en bij anderen weer niet. 

En nog een goed bericht over 192TV. Er zijn wat wijzigingen doorgevoerd in de manier van aanleveren van de data, wat er voor zou moeten zorgen dat de gidsproblemen tot het verleden moeten behoren. Voorlopig zijn we dus positief, maar we houden het in de gaten. Als je toch weer wat vreemds opmerkt bij deze zender ​@MiVoNL, zou je dat dan willen doorgeven? 

Forum|alt.badge.img+6

staat ook zo bij ziggo zelf dus of ziggo of epg leverancier let niet op

Maar dit staat al dagen zo dus ook kpn had een seintje aan die partijen kunnen geven

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2026

Nou. Ziggo Sport Totaal heeft het wel. De fout lijkt mij dus bij de leverancier van de gids aan Ziggo en KPN, ​@matthijs peters 

Forum|alt.badge.img+6

@PeterG epg leverancier veroorzaakt het maar kpn/ziggo zijn eind verantwoordelijk en controleren en/of melden niet goed

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 21, 2026

BBC NL, zo 24 mei 14.00 Call the Midwife S5 A5 duurt 2 uur in epg, moet volgens de BBC NL gids 1.05 zijn.

Het volgende programma Murdoch Mysteries ontbreekt geheel in epg, begint om 15.05.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Is doorgegeven!

Forum|alt.badge.img+6

wild card s3 afl 10 werd 2 weken geleden uitgezonden en ik zag dat de opname gepland stond

zie ook

MAAR de opname is er dus niet ! Dus kpn wat is hier gebeurd ?

Hebben jullie weer een gemaakte opname verwijderd door veranderingen in de epg in het verleden ?

En waarom zouden jullie dat doen ? Laat de opnames staan ongeacht wat er met de epg in het verleden gebeurd. Dan hebben we een opname die alleen vanuit opnames gestart kan worden en niet van uit de epg.

De vhs banden gingen ook niet spontaan de prullenbak in als er iets veranderde in de epg in het verleden

frankkijktgraagtv
Helper
Forum|alt.badge.img+1

De Grote Prijs van Canada kom eraan. Het schema is als volgt:

• vrij 22 - 22:30: sprint kwalificatie
  • zat 23 - 18:00 sprint race
  • zat 23 - 22:00 race kwalificatie
  • zon 24 – 22:00 de race

Op Viaplay beginnen de programma’s wat eerder, een half uur of een uur.

Wat zegt KPN?

Maar liefst drie keer een kwalificatie voor de Sprint Race

Zaterdag gaat helemaal fout, daar staat steeds: GP van Canada: Sprint kwalificatie. Terwijl het dus om de Sprintrace gaat en de kwalificatie van de echte race. Op zondag is het plotseling een hele summiere “Formule 1”, zonder “GP van Canada” er voor.

Kan iemand die nog recht zetten, wanneer nemen jullie iemand in dienst die de kwaliteit waarborgt en wanneer stappen jullie over na een betrouwbare bron voor de gids? Want de gids is al jaren een probleem gevalletje.

frankkijktgraagtv
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Zaterdag gaat het mis bij Viaplay TV+

Drie keer een sprintrace kwalificatie en zondag een summiere “ Formule 1” zonder “ GP van Canada” 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Daar klopt inderdaad niet zoveel van ​@frankkijktgraagtv. We moeten hopen op een update vanuit de gidsleverancier, maar ik ben bang dat dit niet meer aangepast gaat worden. Gelukkig gaat het alleen om de titels (en wellicht de omschrijvingen), maar de echte fan weet wel wat er dan wordt uitgezonden. 

‘Call the Midwife’ is aangepast ​@Wartywolfs.

En bij mijn weten passen we de EPG niet in het verleden aan ​@matthijs peters. Dat zorgt juist voor problemen met opnames van klanten, dus dat doen we niet. Dan is er waarschijnlijk iets anders gebeurd. Excuses daarvoor. 

Forum|alt.badge.img+6

de gast was dus Boris Becker

het was dus deze 

en zie deomschrijving voor vanavond

bijna dezelfde omschrijving als vorige week

Forum|alt.badge.img+6

@Arjan van KPN aan excuses heb ik niets dat was de slotaflvering van de serie

Gaat kpn nog uitzoeken wat er gebeurd is ?

Zodat ze herhaling van dit soort blunders kunnen vermijden

Krijg ik nu uitzending gemist als compensatie ?

en als reactie op jouw mening dat kpn dit niet doet zie 

Verschillende opnames verdwenen van Paramount Network | KPN Community

meerdere series vernield door kpn nadat opname goed gemaakt waren

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

Star Channel zo 24 mei ziet er ook niet helemaal lekker uit:

• Make You Laugh Out Loud lengte 6u30
  • Geen uitzending is sowieso verdacht lengte 11 uur.
  • en daarna is het ook een zootje tot 6.00 de volgende ochtend, oa. met afl van Hudson & Rex en Grey’s Anatomy van 20 minuten. Normaal gesproken zijn die minstens 50 min.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 22, 2026

Bij 192tv is de gehele programmering 2 uur te vroeg, en zo te zien echt alles, tot en met volgende week vrijdag. Ik ga ervan uit dat vanwege pinksterweekeinde er pas dinsdag naar gekeken zal worden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2026

Hoi ​@matthijs peters .

Kijk die laatste aflevering via KIJK.

Die app staat sinds kort op de box.

frankkijktgraagtv
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Daar klopt inderdaad niet zoveel van ​@frankkijktgraagtv. We moeten hopen op een update vanuit de gidsleverancier, maar ik ben bang dat dit niet meer aangepast gaat worden. Gelukkig gaat het alleen om de titels (en wellicht de omschrijvingen), maar de echte fan weet wel wat er dan wordt uitgezonden. 

Het is zowaar gelukt! Zaterdag is aangepast naar GP van Canada: Sprintrace en GP van Canada: Kwalificatie.

Zelfs zondag is aangepast naar GP van Canada: Race.

Daar word ik blij van. Zou het dan toch ooit eens goed komen met de gids, een mens mag dromen.

Forum|alt.badge.img+6

ziggo toont dezelfde slechte omschrijving dus epg leverancier is de bron van de ellende

En kpn/ziggo accepteren het maar

in seizoen 7 was de WW2 al voorbij en was het de koude oorlog met rusland. Foyle is geen politie meer maar MI5

correcte omschrijvingen zijn op imdb en wikipedia te vinden

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 23, 2026

Star Channel zo 24 mei ziet er ook niet helemaal lekker uit:

• Make You Laugh Out Loud lengte 6u30
  • Geen uitzending is sowieso verdacht lengte 11 uur.
  • en daarna is het ook een zootje tot 6.00 de volgende ochtend, oa. met afl van Hudson & Rex en Grey’s Anatomy van 20 minuten. Normaal gesproken zijn die minstens 50 min.

Is nu gerepareerd zie ik.

Len B
Helper
  • May 23, 2026

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 24, 2026

Twee dingen: 

• 192tv is echt een drama in de epg, alles staat 2 uur eerder in de EPG dan  dat het programma start, en dit bij elk programma, en dit tot en met zondag 31 mei, zoals dit nu is.
  • Op net5 staat voor dinsdag 26 mei een aflevering van Country House Hunters: Sunshine Coast 3 in de epg die 11 uur duurt, dit klopt niet lijkt mij. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2026

Nu is Erfgoed lijst op 192tv. Staat helemaal niet in de gids, ​@MiVoNL .

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 24, 2026

Ja, dat klopt, voor volgende week zondag staat het er ook niet in. Maar ik denk dat we tot dinsdag moeten wachten voordat KPN er naar gaar kijken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2026

Het is een zender waar ik niet van opneem, ​@MiVoNL .

Aanzetten en er is altijd wat leuks. 

Len B
Helper
  • May 24, 2026

Toen ik de EPG zag van 192TV dacht ik , leuk , nieuwe programma’s toegevoegd , 👍 !

Tot ik er achter kwam dat waarschijnlijk heel de week de programmering een rommeltje is na ± 20u00.

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

heb al een paar dagen met het opnemen  van   everybody  love raymond op    Comedy central

foutieve  opname  ik merk dat de tijd niet overheen komt   met opname / uitzending