Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 2096 reacties
  • 30154 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

2096 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We hebben de aandacht voor dit topic tegenwoordig wat verdeeld en ik zie dat Jeroen het een paar dagen geleden al wel doorgegeven heeft. Alleen is het niet helemaal duidelijk of het ook opgepakt is (waarschijnlijk niet). Daarom geef ik het nog een keer door. 

Len B
Helper
  • May 29, 2026

Dance Classic , 22u00 / 29-5-’26 , op 192TV [113] is niet op te nemen , blijft foutcode KBX-APK=3017 geven ! !

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2026

Dito hier, ​@Len B . Maar daar is nu, 22:50, toch niks meer aan te doen. En met terug werkende kracht kan het ook niet meer gerepareerd worden. 

Len B
Helper
  • May 29, 2026

Zelfs na de de DIW te hebben uit en aangezet , gereset , niets helpt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2026

Het is hier ook, ​@Len B . Dus al die handelingen waren en zijn zinloos tijdverdrijf 😁. Maar ach. Dan was je weer even bezig. 

Kan het via geen enkel apparaat opnemen. Dat is het eerste wat ik dan probeer. In dit geval telefoon. 

Forum|alt.badge.img+6

top gear is al de hele tijd niet correct zie vorige meldingen

omschrijving klopt maar titel niet, ziggo zelfde fout dus weer de epg leverancier

de famous gasten zijn Simon Pegg and Nick Frost 

zie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_(2002_TV_series)_episodes#Series_16_(2010%E2%80%9311)

zie Top Gear (TV Series 2002–2022) - Episode list - IMDb

Forum|alt.badge.img+6

Magnum P.I.: Night Has a Thousand Eyes

seizoen 5, aflevering 14

donderdag 28 mei 22:30 ‧ 1u

Magnum en Rick haasten zich om een vermiste getuige te vinden die een onschuldige, van moord beschuldigde man kan vrijpleiten. TC probeert zijn relatie met Mahina te herstellen nadat hij is vrijgelaten.

slechte vertaling van 

Magnum and Rick race to find a missing witness who can exonerate an innocent man accused of murder. TC tries to repair his relationship with Mahina after being released from the VA.

otnslagen uit ziekenhuis of zo iets was beter geweest

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 31, 2026

192tv klopt niet. Erfgoedlijst ontbreekt vanmiddag en volgende week zondag in de EPG, en jammer genoeg klopt de programmering op hun eigen site ook niet. Ze lijken alleen hun Facebook pagina te gebruiken voor delen van programma info.  Ik heb daar maar zelf even een berichtje achtergelaten in de hoop dat ze van 192tv het zien. 

Len B
Helper
  • May 31, 2026

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

De Zender van de Maand is Discovery Science, maar er staat een heel andere programmering bij in de gids. 

Dit gaat wel vaker mis bij de overgang naar een nieuwe Zender van de Maand.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

De Zender van de Maand is Discovery Science, maar er staat een heel andere programmering bij in de gids. 

Dit gaat wel vaker mis bij de overgang naar een nieuwe Zender van de Maand.

@Ratonesque, ik heb je bericht even verplaatst. We hebben tegenwoordig dit topic om fouten in de tv gids aan te kaarten. We geven dit door aan de tv mensen om te laten herstellen!

192tv klopt niet. Erfgoedlijst ontbreekt vanmiddag en volgende week zondag in de EPG, en jammer genoeg klopt de programmering op hun eigen site ook niet. Ze lijken alleen hun Facebook pagina te gebruiken voor delen van programma info.  Ik heb daar maar zelf even een berichtje achtergelaten in de hoop dat ze van 192tv het zien. 

Als het ook op hun eigen site niet klopt, dan is de kans aanwezig dat ze het ook niet goed aanleveren bij de epg leverancier. Maar we gaan er naar kijken. 

Top Gear ook. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hiervoor heb ik een melding gemaakt om de gids een goede weergave te geven. Zoals ​@Erik van KPN ook al aangeeft. 192tv levert zijn eigen epg info aan. We gaan kijken of we van 192tv dan in 1 keer de kloppende info kunnen krijgen. 

top gear is al de hele tijd niet correct zie vorige meldingen

omschrijving klopt maar titel niet, ziggo zelfde fout dus weer de epg leverancier

de famous gasten zijn Simon Pegg and Nick Frost 

Voor de niet kloppende programma titels en de daarbij afwijkende beschrijvingen heb ik ook een melding geregistreerd. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

Oja, is ook zo,  ​@Erik van KPN. Tenzij de gids goed is en men per ongeluk de verkeerde zender erbij heeft gezet😀.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2026

Zender is goed, ​@Ratonesque . Discovery Science. https://www.kpn.com/beleef/blog/zender-van-de-maand

Maar er staat de epg van rtl lounge. En dat was niet eens 'de zender' van verleden maand. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

O, dat kun je daar vinden, ​@PeterG. Weer wat geleerd.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

@MiVoNL op welk tijdstip zendt 192tv op zondag precies het programma "Erfgoedlijst" uit? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2026

Met terugkijken achterhaal je een hoop.

Ervoor "muziek bij de lunch" 12:00 - 15:00

Erfgoedlijst zondag 15:00 tot 17:00 uur.

Erna "jukebox" tot 19:00

19:00 LX classics

Forum|alt.badge.img+6

@TijtheMan 

6 dagen geleden al gemeld en het probleem is er nog gedeeltelijk

the puzzle lady vanavond op bbc first

Weer een voorbeeld van data inconsistentie

op tv.kpn.com

Maar op de settop box staat dat vanavond afl 3 word opgenomen en zaterdag afl 2

Dus zaterrdag word onterecht opgenomen omdat ergens in het systeem van kpn nog afl 3  voor vanavond staat en erger nog ik zie geen planning voor volgende week dinsdag wanneer de echte afl 3 word utigezonden

en voor de duidelijkheid

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Gidsgegevens bij Zender van de Maand kloppen nu weer (Discovery Science). Dank!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De opnames voor de Puzzle Lady zijn gecorrigeerd. Vandaag wordt afl.2 opgenomen in de serie opname. De herhaling van zaterdag wordt niet opgenomen. Voor volgende week zie ik bij de Geplande opnames inmiddels ook afl. 3 staan.

Forum|alt.badge.img+6

@Jeroen van KPN mooi dat het hersteld is. Maar wat gaat kpn doen om herhaling van dit soort voorvallen te voorkomen ?

Wat was er gebeurt als ik niet gewaarschuwd had ?

Er was een inconsistentie van data, waarschijnlijk kun je daarop geautomatiseerde controles los laten zodat kpn niet afhankelijk is van oplettende klanten ?