Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 2170 reacties
  • 31752 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

2170 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De gids voor Eurosport mist inderdaad vanaf zondag aardig wat programma's. Gaan we in orde maken. 

Blinded op npo2 geeft zal 13 juni afl 5 en 4 aan ipv 5 en 6 ???

Dit is inmiddels aangepast. 

Forum|alt.badge.img+6

deze staat er al een aantal dagen

Forum|alt.badge.img+6

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2026

De programmering van Dog & Cat klopt niet helemaal. 

Cat hospitaal begon 15:15. Maar in de gids staat 15:35. Ongelukkig verschil voor opnemen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik kijk altijd home and away op net 5

Er staat dat het om 16.00 uur begint ,maar het is 15.55 altijd. Vervelend als ik het opneem dan  en nu kijk..het is al even zo.

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over de gids

Hiervoor is een melding geregistreerd om samen met de Bron (Net5) te kijken of we de begintijd strakker in de gids kunnen krijgen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Eurosport 14 en 15 juni geen "Wordt aangekondigd" is verholpen. De juiste programma info is nu zichtbaar. 

Voor BBC One 14 juni 06:30 hebben we een melding aangemaakt, zodat daar ook de juiste programma info komt te staan. 

De programmering van Dog & Cat klopt niet helemaal. 

Cat hospitaal begon 15:15. Maar in de gids staat 15:35. Ongelukkig verschil voor opnemen. 

Dat is inderdaad erg onhandig. Gebeurd dit bij andere programma's ook? En doet dit zich met dit specifieke programma ook voor op andere dagen? ​@PeterG 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2026

Ik heb 'm nu een paar uur aan en de verschuiving is continu.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2026

Dog & Cat op 88

EPG is zo'n 20 minuten achter op uitzending. 

frankkijktgraagtv
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • VRT Canvas /Sporza
  • Openingsceremonie WK Voetbal
  • Vandaag 11 juni 19:35
  • Overal gaat het mis, app, web en tv

Er staat nu NOS FIFA WK voetbal 2026 openingsceremonie 

Dit is dus op VRT, niet bij de NPO.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dog & Cat op 88

EPG is zo'n 20 minuten achter op uitzending. 

Duidelijk, heb dit doorgezet. Dank. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2026

NPO 1 ook hoor, ​@frankkijktgraagtv 

• Nieuwkomer
  • June 11, 2026

Er staat dat het om 16.00 uur begint ,maar het is 15.55 altijd. Vervelend als ik het opneem dan  en nu kijk..het is al even zo.

Hiervoor is een melding geregistreerd om samen met de Bron (Net5) te kijken of we de begintijd strakker in de gids kunnen krijgen. 

Net5 laat alle opnames rond de 7 minuten eerder beginnen dan in hun gids staat. Bij telefonisch contact met KPN wordt de oorzaak daarvan bij NET5 gelegd en niet bij de gids van KPNtv. Wij kijken Neighbours en missen al dagen steeds het begin.

Alle andere zenders starten wel op de gidstijden met de opnames.

Forum|alt.badge.img+6

en in het kader van vermijdbare fouten

alle 4 de afleveringen geen programma beschrijving en zie

Ghosts: Australia (TV Series 2025– ) - IMDb

en zie

Whitechapel (TV Series 2009–2013) - IMDb

het droeve is dat kpn dit al 2 weken lang wist en niets heeft gedaan

Want dit soort fouten zijn heel makkelijk met geautomatiseerde controles te zien

Dus kpn wil er geen tijd en geld aan besteden

Hermanqwerty
Helper

Algemene generieke omschrijving;

ik zou liever zoiets als dit zien;

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We gaan morgen eens kijken of de programma-omschrijving toegevoegd en aangepast kan worden. Bedankt voor de meldingen!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 14, 2026

NPO2 20:00 Journaal (zo 14 juni) kijken vanaf begin werkt niet, groene knop op Arris.

Ik zal straks proberen of terugkijken dan wel werkt op Arris en mobiele TV+ app.

Update: niet dus. Vreemd. Normaal gesproken is bij het journaal geen sprake van rechtenkwestie, dus ik ga ervan uit dat hier een vinkje in het systeem verkeerd staat.

Forum|alt.badge.img+6

@Wartywolfs niet alleen vandaag

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 14, 2026

@Wartywolfs niet alleen vandaag

Ik zie het. Het speelt vanaf dat het 8 uur journaal is verhuisd naar NPO 2 sinds donderdag. Afl. van woensdag en eerder op NPO 1 zijn nog wel terug te kijken.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als ik nu in de gids kijk dan is het NOS Journaal van zondag 14 juni wel weer terug te kijken. Hetzelfde geldt voor de uitzending van 12 juni. Zaterdag 13 juni daar staat inderdaad een streep doorheen. Inmiddels is vrijdag 12 juni ook weer terug te kijken. Is natuurlijk mosterd na de maaltijd en we gaan er naar kijken waarom het fout is gegaan en hopelijk dan bij volgende Journaals het direct werkt. 

Forum|alt.badge.img+6

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hier nog even op terugkomend ​@Mik76. Dit moet vanaf heden beter gaan qua begintijd van de daadwerkelijke uitzending. 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 15, 2026

Hier nog even op terugkomend ​@Mik76. Dit moet vanaf heden beter gaan qua begintijd van de daadwerkelijke uitzending. 

Dit zou ook op moeten gaan voor 'Neigbours’ ​@JosVaes 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • June 15, 2026

NPO2 20:00 Journaal (zo 14 juni) kijken vanaf begin werkt niet, groene knop op Arris.

Ik zal straks proberen of terugkijken dan wel werkt op Arris en mobiele TV+ app.

Update: niet dus. Vreemd. Normaal gesproken is bij het journaal geen sprake van rechtenkwestie, dus ik ga ervan uit dat hier een vinkje in het systeem verkeerd staat.

Ik ga ook niet direct uit van een 'rechtenkwestie’, maar het is wel op verzoek van de NPO zelf uitgezet. De aflevering is ook niet terug te kijken op hun eigen platform (https://npo.nl/start/serie/nos-journaal/afleveringen).

Forum|alt.badge.img+6

@TijtheMan Gegeven dat het op meerdere dagen uit stond en daarna toch is gaan werken (journaal 20:00 npo2) misschien handig om rechtstreeks met npo te overleggem

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 15, 2026
Geen enkele probleem met terugkijken