Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 2251 reacties
  • 33166 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

2251 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Gaan we melding van maken, zodat de programmering van W-Sports gevuld zal worden. 

We zullen ook de afdeling voor het gesprek met de minister-president laten aanpassen ​@Undude 

Forum|alt.badge.img+6

@Jeroen van KPN en spin city op comedy central ?

want het zijn meerdere afleveringen die op verkeerde volgorde worden uitgezonden en de eerste 2 daarvan waren gewoon fout dus de rest is waarschijnlijk ook fout

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Heb je helemaal gelijk in, gaan we ook achteraan. Dat de nummering kloppend wordt gemaakt. 

• Deelnemer
  • July 13, 2026

De afleveringnummers ontbreken op FRAME (Kanaal 70). Volgens mij zit er verder meer foutieve programmainformatie in de gids. Zo wordt er op dit moment ook niet de serie ‘The Team’ uitgezonden, maar een film. Wordt een beetje moeilijk opnemen zo. 😅

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Een serie opname wordt zonder afleveringsnummering wel erg lastig natuurlijk ​@Ukev. Gaan we achteraan. Tevens maak ik melding dat het daadwekelijke uitgezonden programma nu niet overeen komt met wat er volgens de gids te zien is.  

Hermanqwerty
Helper

Afdeling klein leed :

Esme Young is inmiddels vervangen door Sophie Wilan.

Hermanqwerty
Helper

Sorry vorige bericht is fout, moet zijn:

Presentatrice op de foto Sarah Pascoe is inmiddels vervangen door Sophie Willan.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ga ik even melding van maken, zodat er een correcte afbeelding te zien zal zijn bij toekomstige afleveringen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

@Hermanqwerty, als het goed is de nieuwe afbeelding zichtbaar voor The Great British Sewing Bee

Forum|alt.badge.img+6

Ncis vanavond op net5 2 aflevering

Op de settop box zie ik de geplande opnames dubbel staan dus 4 opnames ipv 2 opnames

Op tv.kpn.com zie ik dat niet

Dus hangende opnames door epg mutaties 

Forum|alt.badge.img+6

married with children op veronica

afl 17 ontbreekt

afl 19 staat dubbel 2x achter elkaar in de epg om 18:30 en om 19:00

daardoor ontbreekt afl 20

@TijtheMan dus wedereom geen kwalitatieve controles op gat in serie en 2x dezelfde aflevering achter elkaar

Forum|alt.badge.img+6

De opnames van NCIS op net5 afgelopen zaterdag zijn inderdaad dubbel uitgevoerd en koste ook dubbele opslag ruimte

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

Wat is het probleem, ​@matthijs peters? Die ene opname gooi eraf, probleem opgelost.

Forum|alt.badge.img+6

@Ratonesque Het probleem is dat deze verdubbeling waarschijnlijk door epg aanpassingen is veroorzaakt. Dus meld ik het hier zodat kpn een kans heeft om herhalingen te voorkomen.

Daarrnaast zie je dit verschijnsel wel op de settop box en niet op tv.kpn.com.

Dus verschil in api gedrag en dat moet kpn ook weten.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

@Ratonesque Het probleem is dat deze verdubbeling waarschijnlijk door epg aanpassingen is veroorzaakt. Dus meld ik het hier zodat kpn een kans heeft om herhalingen te voorkomen.

Daarrnaast zie je dit verschijnsel wel op de settop box en niet op tv.kpn.com.

Dus verschil in api gedrag en dat moet kpn ook weten.

Maar je hebt het over 'dubbele opslagruimte', dat is dus geen probleem, want je kunt het er meteen afgooien,  ​@matthijs peters.​​​​​​

Forum|alt.badge.img+6

@Ratonesque wel eens gehoord van voorkomen ipv achteraf opruimen ?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

afl 17 ontbreekt

Melding van gemaakt om de nummering correct te krijgen. 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • July 21, 2026

afl 17 ontbreekt

@TijtheMan dus wedereom geen kwalitatieve controles op gat in serie en 2x dezelfde aflevering achter elkaar

Hij staat er nu goed in.

Forum|alt.badge.img+6

opname tender hearts op vrt canvas begin ontbreekt zelfs als je helemaal naar begin opname teruggaat

zie https://www.vrt.be/vrtmax/tv-gids/vrt-canvas/2026-07-20/

zie tv.kpn.com

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ticket aangemaakt voor de uitzendtijden van de VRT, zodat we hopelijk bovenstaande kunnen voorkomen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 21, 2026

Inderdaad. Heb ook de indruk dat bij VRT de gids wat voor loopt op uitzending. 

Programma is nog bezig als voortgangsbalk al bij het volgende programma is. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

In mijn ervaring wil VRT (met name) Canvas bij de start van de namiddagprogrammering nog weleens vroeger beginnen dan in de gids vermeld, en in de loop van de avond juist steeds later. Nu eens een keer de andere kant op blijkbaar.

De uitzendtijden passen ze dan iha vlak voor uitzending wel aan in de gids op hun eigen website, maar daar heeft kpn’s epg natuurlijk geen boodschap aan.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • July 22, 2026

@Wartywolfs legt de vinger precies op de zere plek. ‘VRT’ geeft als het ware een soort van template wat ze wanneer verwachten uit te zenden, maar blijft een "indicatie” wat tijden betreft. Dit is veelal afhankelijk van (last minute) reclame planningen en/of eventuele uitloop van live uitzendingen. Deze tijden worden op het allerlaatste moment aan hun kant bijgewerkt, maar is voor ons te laat om te verwerken (als we de update uberhaupt al binnen krijgen). We zijn dus in gesprek met om dit proces beter op elkaar af te stemmen waarmee we dit (zo veel mogelijk) kunnen voorkomen. Een soortgelijke situatie hebben we onlangs met 'Home and Away’ op ‘NET5’ ook gehad en die is (tot op heden) succesvol opgelost. Dit verwachten we voor de ‘VRT’ ook voor elkaar te krijgen.

Dit benadrukt wederom de waarde van dit topic en jullie reacties/bevindingen. Of het nu gaat om starttijden zoals deze of (verwachte) volgordelijkheid van afleveringen, deze input helpt ons enorm om het gehele proces te verbeteren en zelfs herstellen waar mogelijk. Het is al even geleden dat ik het gezegd heb, maar dank voor deze reacties en blijf ze vooral geven.

Forum|alt.badge.img+6

geen aflevering omschrijving

Forum|alt.badge.img+6

deze is niet gisteren of eerder uitgezonden (afgaande op titel en aflevering omschrijving)

deze is gisteren uitgezonden