Skip to main content
Beantwoord

Ziggo Go app kwaliteit op DIW7022 beter dan op Chromecast

• March 6, 2025
  • 14 reacties
  • 158 keer bekeken

Ik heb de DIW7022 in bezit met hierop de Ziggo Go App voor Europees voetbal (Ziggo sport free), daarnaast heb ik ook een los Ziggo sport totaal abonnement. 

Het valt mij op dat de beeldkwaliteit via de Ziggo Go App op de DIW7022 een stuk beter is dan via het casten naar de ingebouwde Chromecast. 

Is er een mogelijkheid om het losse Ziggo sport totaal abonnement te koppelen aan de Ziggo Go App op de DIW7022? Zodoende kan ik genieten van betere beeldkwaliteit of kan ik de Chromecast nog anders instellen?

Beste antwoord door Noordzee

Sorry ik was vergeten te melden dit betreft een Ziggo go app met Ziggo login met hierop alle Ziggo Sport zenders. 

Deze kun je niet koppelen aan de Ziggo App op de DIW7022. 

En wat betreft de beeldkwaliteit van die app. Daar kan KPN verder helemaal niets aan doen. Het is een app van Ziggo.

Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit van die app ook heel matig.    

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 6, 2025

Hallo ​@Dirkie90 ,

Waarom kijk je niet naar de zenders via de posities 233 t/m 238? Dan kijk je ze direct via jouw ontvanger.

• March 6, 2025

Ziggo sport totaal zijn toch zenders? Die kan je toch niet casten?

• Auteur
  • Helper
  • March 6, 2025

Sorry ik was vergeten te melden dit betreft een Ziggo go app met Ziggo login met hierop alle Ziggo Sport zenders. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2025

Tja. Die levert Ziggo helaas op 720p. En dat is ook zo met casten. De Ziggo Sport zenders behoren niet tot de slechts 12 zenders die FHD zijn in de app. 

Maar waarom heb je dat zo? Familielid met Ziggo?

Ziggo Sport Free leveren ze wel met 1080p via Ziggo GO. Ze kunnen het niet maken om dat voor heel Nederland in slechts 720p aan te bieden. 

• Auteur
  • Helper
  • March 6, 2025

Inderdaad een familielid met Ziggo. Maar Ziggo sport free is dus in 1080p en casten is dus niet mogelijk op 1080p?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 6, 2025

Deze kun je niet koppelen aan de Ziggo App op de DIW7022. 

En wat betreft de beeldkwaliteit van die app. Daar kan KPN verder helemaal niets aan doen. Het is een app van Ziggo.

Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit van die app ook heel matig.    

• March 6, 2025

Inderdaad een familielid met Ziggo. Maar Ziggo sport free is dus in 1080p en casten is dus niet mogelijk op 1080p?

Nee. Dat is altijd lagere kwaliteit. Daar kan KPN niets aan doen. Dat is Ziggo die dat bepaalt. Expres natuurlijk. Want het is helemaal niet de bedoeling wat jij doet. Om enigsinds te voorkomen dat da op grote schaal gebeurt is het op lagere kwaliteit. 

• Auteur
  • Helper
  • March 6, 2025

Oké duidelijk bedankt voor jullie antwoorden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2025

Klopt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 6, 2025

Ziggo Sport Free leveren ze wel met 1080p via Ziggo GO. Ze kunnen het niet maken om dat voor heel Nederland in slechts 720p aan te bieden. 

Ik heb nu voetballen opstaan via de Ziggo Free App. Maar ik vind de beeldkwaliteit maar matig bij snelbewegende beelden. ESPN via Digitenne kijkt zoveel fijner. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2025

De wedstrijd van Ajax is via Digitenne te zien ​@Noordzee . VRT Canvas, 16

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 6, 2025

Wat een wereld van verschil ​@PeterG. De beeldkwaliteit van Ziggo Free is gewoon onvoldoende. Canvas is wel kraakhelder. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2025

En ​@Dirkie90 kijkt inmiddels via VRT Canvas op TV+, kanaal 30, denk ik.

• Auteur
  • Helper
  • March 7, 2025

@PeterG ja gisteren op de Belg ingeschakeld en lineair blijft (in mijn geval) de beste kwaliteit. 
Goed om te weten dat er dus verschillende resoluties worden aangeboden. Overigens van iPhone naar tv via AirPlay werkt ook prima 👍🏻