Skip to main content
Beantwoord

Ziggo Go app niet beschikbaar via VIP 2952?

• October 9, 2025
  • 23 reacties
  • 179 keer bekeken

Er is een mogelijkheid om via KPN gratis voetbalwedstrijden kijken met Ziggo Go. Echter, het blijkt dat het met mijn mediabox VIP 2952 niet te installeren is op mijn LG led telvisie van drie jaar oud. Is er een aanpassing mogelijk?

Beste antwoord door Noordzee

De tv is van december 2022. Moet ik de moed opgeven of is er nog een mogelijkheid?

Ik kan Go wel ontvangen op mijn mobiel.

Hallo ​@prepaid tegoed ,

Wat een mogelijkheid is, is om de wedstrijden te casten naar jouw TV als je nog ergens een oude Chromecast kunt vinden.

Maar persoonlijk adviseer ik jou om (indien contractvrij) over te stappen naar KPN TV+.  Dan ontvang je de nieuwste ontvanger en dan kun je via jouw KPN-ontvanger naar de Ziggo-Go-App toe.

Je kunt (mits contractvrij) namelijk jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

23 reacties

• October 9, 2025

Wat is het type van de LG tv?

Ben je contractvrij? 

het type is:50UQ91006LA led tv

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 9, 2025

Ziggo heeft de app Ziggo GO TV op LG beschikbaar ​@prepaid tegoed . Voor modellen vanaf 2020.

Ziggo community | Probeer nu de bètaversie van Ziggo GO op je LG TV.

Dat wil dus zeggen dat Ziggo Go ninet op de LG is te installeren. 

• October 9, 2025

Dat wil dus zeggen dat Ziggo Go ninet op de LG is te installeren. 

Jouw tv is toch van na 2020?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

Het is te nieuw, Ziggo schrijft over WebOS 5.0, maar deze heeft WebOS 22. Ander probleem van LG is, dat ze geen NL-appstore hebben. de.lgappstv.com of gb.lgappstv.com bestaan, maar niet nl.lgappstv.com

De tv is van december 2022. Moet ik de moed opgeven of is er nog een mogelijkheid?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 9, 2025

Wat een onzin hierboven. 

Een TV van 2022 is geschikt. Want de app voor LG is er ook pas sinds vorig jaar voor LG. Met terugwerkende (!) kracht voor LG 's vanaf (!) 2020, WebOS 5. 

Dus zeker ook de televisie van ​@prepaid tegoed van mei 2022. Met WebOS 22.

Ziggo moest 'm maken juist vanwege het Europese voetbal! Anders haalden ze de 75 % huishoudens niet wat de mediawet hiervoor voorschrijft. 

Dus. Installeren die app en Europees voetbal kijken. Of... hè Ziggo Sport Totaal abonnement nemen. Dan heb je de zenders via het kp aanbod. En kun je álle wedstrijden kijk. Niet alleen Nederlandse clubs. 

Kijk in de LG appstore (mogelijk LG account nodig).

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

Wat een onzin hierboven. 

Dus zeker ook de televisie van ​@prepaid tegoed van mei 2022. Met WebOS 22.

Voordat je over onzin schrijf, lees eerst de van jou gelinkte topic door, er zijn meer mensen met recente modellen, de Ziggo in LG appstore niet kunnen vinden. Denk je dat ​@prepaid tegoed liegt als hij zei, dat hij niet kan vinden?

Een voorbeeld uit de Ziggo thread

Heb een LG 65nano756pa, modeljaar 2021 en web os 6.0. De ziggo go tv app is niet te vinden in de appstore. Wanneer wordt de compabiliteit uitgebreid naar andere LG's. Waarom zou mijn tv niet geschikt zijn voor de bètaversie?  Jammer dat het niet kan..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 9, 2025

Ik ga puur af op de gegeven specificaties. En niet op individuele probleempjes natuurlijk. En dat zijn oude reacties dus is allang opgelost natuurlijk. 

Jij stelt wel erg subiet dat het niet kan. Volgens de specificaties klopt die stelligheid niet. 

Ik zie wel wat beperkingen 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

Jij stelt wel erg subiet dat het niet kan. Volgens de specificaties klopt die stelling niet. 

Je stel vast dat het wel kan volgen specificatie, ondanks het bericht van ​@prepaid tegoed dat hij de Ziggo App niet kan vinden. Wie heeft hier gelijk, en wie geloof blind aan de specificaties? Maar ze zijn off-topic, jouw reacties en mijne. Dus mijn laste post hier erover.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 9, 2025

Aan deze welles nietus discussie heeft Prrepaid niks. 

Als hij de app niet kan vinden dan zal het wel niet lukken via de tv zelf. @prepaid, zit je nog in contract? Als dat niet zo is zou je kunnen overstappen naar tv+, dat is een tv ontvanger met Android tv waarbij je uiteraard Ziggo GO kan kijken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 9, 2025

Tja, techniek heeft soms raadsels.

Andere opties voor ​@prepaid tegoed dan

Over naar het nieuwe abonnement met TV+ met de Android-TV box. Kpn heeft de Ziggo app daarop al geïnstalleerd. 

Abonnement nemen op het Ziggo Sport Totaal zenderpakket. Dat werkt gewoon op de Arris VIP2952. Dan kun je ook veel meer wedstrijden zien dan alleen met de Nederlandse clubs!

Een Android-TV/ Google-TV dongel of streamingbox kopen. Die zijn er al voor een paar tientjes. 

Een andere, geschikte, tv aanschaffen. 

Helaas werkt casten vanaf de mobiele niet want LG kent ook geen Chromecast. 

Ik laat de keuze geheel aan prepaid tegoed over.... 😁.

• October 9, 2025

Er is een mogelijkheid om via KPN gratis voetbalwedstrijden kijken met Ziggo Go. Echter, het blijkt dat het met mijn mediabox VIP 2952 niet te installeren is op mijn LG led telvisie van drie jaar oud. Is er een aanpassing mogelijk?

Is die LG tv überhaupt verbonden met internet? Heb je hem verbonden met WiFi? Of heb je er een utp kabel in zitten? Echt in de tv zelf?

Heb je in de appstore gekeken? Zie je de app van bijvoorbeeld NLziet wel staan?

Mijn vraag is hoe ik via KPN gratis Europees voetbal kan kijken met Ziggo Go op een LG tv. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

Volgens tweakers.net ondersteunt dit model Airplay, dat zou dan ook nog een optie kunnen zijn.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 9, 2025

@prepaid tegoed Je vindt het antwoord op; 

• October 9, 2025

Mijn vraag is hoe ik via KPN gratis Europees voetbal kan kijken met Ziggo Go op een LG tv. 

Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vragen die in dit topic gesteld worden?

Ik krijg sterk de indruk dat je helemaal niet in de Appstore gekeken hebt. Dat die tv helemaal niet verbonden is met internet en dat je geen flauw idee hoe dat allemaal werkt. Dat geeft niet. Daar is dit forum voor om je daarin te helpen. Maar dan moet je wel antwoord geven op vragen. Dan kunnen we je helpen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 9, 2025

Tja. Via kpn alleen met de allernieuwste ontvanger. TV+ dus in plaats van i-TV.

Als je de afgelopen 2 jaar niet verlengd hebt en contractvrij bent kun je het abonnement vernieuwen naar het huidige met de Android-TV ontvanger. 

Via het internet van kpn eerder gegeven oplossingen. Dan vaak eenmalige uitgave. Vanaf € 29,99 tot zo veel je wilt.

Vernieuwen abonnement kan alleen via deze pagina of door te bellen met 0800-0402. 

De opbouw van het huidige abonnement. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 9, 2025

Hallo ​@prepaid tegoed ,

Wat een mogelijkheid is, is om de wedstrijden te casten naar jouw TV als je nog ergens een oude Chromecast kunt vinden.

Maar persoonlijk adviseer ik jou om (indien contractvrij) over te stappen naar KPN TV+.  Dan ontvang je de nieuwste ontvanger en dan kun je via jouw KPN-ontvanger naar de Ziggo-Go-App toe.

Je kunt (mits contractvrij) namelijk jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Mijn alles in 1 contract bij KPN eindigt in december 2026. Ik heb geprobeerd middels een belafspraak dit contract open te breken en te wijzigen in KPN TV+. Dit werd halsstarrig geweigerd. Contract is contract. Ik vind dit vreemd, omdat ik het contract niet wil beëindigen maar aanpassen. Is dit normaal bij KPN? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 13, 2025

Wat jammer dat je dus afgelopen december je oude contract opnieuw hebt vastgelegd. Voor 2 jaar. Dat wordt niet ‘open gebroken’ inderdaad.

Je kunt dan een abonnement nemen op het Ziggo Sport Totaal zenderpakket. Of als je dat niet wilt:

Via (het internet van) KPN kun je prima de app gebruiken. Dat weet je al door je smartphone/tablet. Iets groter scherm de laptop via http://ziggogo.tv . Maar op tv kan ook. Bijvoorbeeld laptop via hdmi op de tv aansluiten. Of.

Je kunt het op jouw televisie zien door er een paar tientjes, éénmalig, tegen aan te gooien. Daar kun je dus die paar tientjes korting van de verlenging voor gebruiken.

Bijvoorbeeld voor

https://www.bol.com/nl/nl/p/4k-android-chromecast-met-google-tv-2gb-ram-32gb-opslag-wifi-5-bluetooth-5-0-chromecast-spraakbesturing-netflix-disney-prime-video/9300000229870145/?cid=1760361586025-5037369910833&bltgh=03ac8225-1330-49f0-8555-ffe15ba0cacc.ProductList_Middle.0.ProductTitle

of deze

https://www.bol.com/nl/nl/p/tibagoods-mediaplayer-android-tv-box-4k-hdr-chromecast-streaming-tv-dongel-streaming-box-met-wifi/9300000228890678/?cid=1760361627732-2992201546666&bltgh=03ac8225-1330-49f0-8555-ffe15ba0cacc.ProductList_Middle.1.ProductTitle

Of een dongle

https://www.bol.com/nl/nl/p/happyleds-android-tv-dongle-4k-chromecast-streaming-box-met-wifi-bluetooth-google-assistant-netflix-compatibel/9300000237285773/?cid=1760361662177-9720122109710&bltgh=03ac8225-1330-49f0-8555-ffe15ba0cacc.ProductList_Middle.2.ProductTitle

Of deze dongle

https://www.bol.com/nl/nl/p/homatics-dongle-g-gtv-multimedialijn-mediaspeler-4k-google-tv-2gb-ram/9300000161645806/?cid=1760361683364-3828593996151&bltgh=03ac8225-1330-49f0-8555-ffe15ba0cacc.ProductList_Middle.5.ProductTitle

En

nog meer apparaatjes.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 13, 2025

Veel reacties,, niet allemaal gelezen (mijn excuus)

Dus het kan er al bijstaan (mijn excuus in dat geval)

Het makkelijkste is om een Chromecast te kopen en die op je LG tv aan te sluiten.

De nieuwe Chromecast kan veel app's en heeft een eigen ab.

Je kan dan een gratis account nemen via Ziggo voor de Ziggo Go sport app.

En die op de Chromecast (de app downloaden) en je gegevens invullen.

Daarna moet het goed werken.

De Arris VIP 2952 is helaas geen echte mediabox.