Skip to main content
Beantwoord

Ziggo GO-app op TV+-box van KPN

• February 20, 2025
  • 6 reacties
  • 197 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik heb twee tv-abonnementen: van KPN en van Ziggo.

Nu heb ik de Ziggo GO-app geïnstalleerd op zowel mijn pc als op de KPN TV+-box, die allebei zijn aangesloten via een KPN-internetabonnement. Op de pc kan ik alle zenders van mijn Ziggo-tv-abonnement bekijken. Op de KPN TV+-box echter alleen de drie Ziggo Sport Free-kanalen.

Hoe kan ik via de Ziggo GO-app op de KPN TV+-box ook alle zenders van mijn Ziggo-tv-abonnement bekijken?

Piet.

Beste antwoord door Marlon92

Dat kan niet. De andere zenders kan je alleen bekijken op het eigen netwerk van Ziggo zelf. Dus niet op het KPN netwerk. 

Dat is andersom ook zo. De app van KPN werkt ook alleen op het netwerk van KPN. Niet op het netwerk van een andere provider. 

De website of app op de smartfoon werkt op het netwerk van een andere provider binnen de EU. Maar de app die niet op de smartfoon staat, die werkt alleen op het netwerk van de eigen provider. Dat is bij Ziggo zo. Dat is bij KPN zo.

Alleen bij Ziggo is er een uitzondering voor die paar sport zenders.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2025

Hoe kan ik via de Ziggo GO-app op de KPN TV+-box ook alle zenders van mijn Ziggo-tv-abonnement bekijken?

Niet. Die zit niet op het Ziggo internet, wat een voorwaarde is.

Net als met de kpn app in tv's en boxen. Werkt alleen op de eigen thuis aansluiting van KPN.

Het staat op de informatie pagina bij Ziggo. Maar die site is moeilijk. 

• Antwoord
  • February 20, 2025

Dat kan niet. De andere zenders kan je alleen bekijken op het eigen netwerk van Ziggo zelf. Dus niet op het KPN netwerk. 

Dat is andersom ook zo. De app van KPN werkt ook alleen op het netwerk van KPN. Niet op het netwerk van een andere provider. 

De website of app op de smartfoon werkt op het netwerk van een andere provider binnen de EU. Maar de app die niet op de smartfoon staat, die werkt alleen op het netwerk van de eigen provider. Dat is bij Ziggo zo. Dat is bij KPN zo.

Alleen bij Ziggo is er een uitzondering voor die paar sport zenders.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@PeterG ​@Marlon92 Dat de app alleen via het eigen netwerk van Ziggo zou werken kan ik me wel voorstellen, maar waarom kan ik dan wel op mijn pc (via KPN-internet) alle tv-zenders uit mijn Ziggo-tv-abonnement ontvangen?

Piet.

• February 20, 2025

@PeterG ​@Marlon92 Dat de app alleen via het eigen netwerk van Ziggo zou werken kan ik me wel voorstellen, maar waarom kan ik dan wel op mijn pc (via KPN-internet) alle tv-zenders uit mijn Ziggo-tv-abonnement ontvangen?

Piet.

Omdat Ziggo dat zo bepaald heeft. KPN ook. De bedoeling is dat je op vakantie tv kunt kijken. Dan gebruik je een laptop of smartphone. Kijken op een echte tv met een afstandsbediening in je hand doe je alleen thuis.

Als tv kijken op een echte tv met een afstandsbediening in de hand ook op andere adressen zou werken, dan zou dat account-sharing in de hand werken. Daarbij maken er meerdere adressen gebruik van 1 abbonement. Dat wil geen enkele provider. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

Dit is al een keer eerder aan de orde geweest meen ik, ook op ‘t Ziggo forum.

Op mijn Apple TV zit ook de Ziggo app en ook daar geen beeld (restricties), maar wel op de pc. Ook casten (airplay) naar mijn Apple TV gaat niet. Ook dit zijn restricties. 

Overigens werkt het wel als je ook internet hebt van Ziggo, gemerkt in ons vakantie verblijf in Drenthe.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2025

De smartphone, tablet en laptop vallen onder de portabiliteitswetgeving (EU). Eigen stroom (batterij) en beeldscherm / speakers. 

Een PC is dus een soort van "collateral damage", omdat die het zelfde werkt als een laptop. 

Mijn bonuszus in Zweden verbindt gewoon haar laptop via HDMI met de grote televisie. 

Casten vanaf mobiel apparaat mag ook. Dan kan gewoon naar de YV+ box! Maar daar heb je de zenders toch ook al op???

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/td-p/649368

Zie: waarom werkt de app alleen met een Ziggo internet verbinding.