Skip to main content
Vraag

Zoeken naar S.W.A.T. werkt niet door leestekens

• January 13, 2026
  • 16 reacties
  • 176 keer bekeken

Rob von Rotz
Topper
Forum|alt.badge.img

Als ik wil zoeken naar toekomstige uitzendingen van de serie S.W.A.T.  is er geen enkele manier om dit te doen omdat de zoekfunctie geen punten kent of heeft, en spaties werken niet!  Behalve elke dag de gids doorbladeren naar deze serie of films. Graag speciale tekens opnemen in de zoekfunctie?! Zoals een punt dus. 

16 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 13, 2026

Hallo ​@Rob von Rotz ,

Ik test het net uit in de KPN TV+ -app op mijn telefoon. Ik zoek op Swat (dus zonder punten) en dan krijg ik hits op zowel de serie als een film. 

Rob von Rotz
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 13, 2026

Hallo Noordzee,

Dank voor je reactie.

Zojuist geprobeerd op mijn Samsung S24 Ultra (TV+ app), werkt niet, er komen geen resultaten uit voor S.W.A.T. Ook niet in de TV app op de pc (Firefox en Chrome), en niet op mijn TV ontvanger HMB2260. Vandaar mijn vraag over de speciale tekens opnemen in de gids zoekfunctie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 13, 2026

Alle gemaakte seizoenen zijn (nu) uitgezonden op Veronica. Met de zoekfunctie kun je hooguit één week vooruit en daarin zijn geen afleveringen. 

Als je ze wilt zien: seizoen 1 tot en met 7 zijn op Netflix beschikbaar. Het laatste 8ste seizoen, gemaakt in 2017, staat dan weer op Prime Video. (Dat jaagt consumenten lekker op kosten)

Ik verwacht geen uitzendingen meer op Veronica. Aangezien er al 8 jaar geen afleveringen meer gemaakt zijn. En het derhalve herhalingen zijn.

En wat zoeken betreft. Het is heel gebruikelijk dat zoekfuncties, niet alleen kpn, zonder de punten in een afkorting werken. Bij Google, Netflix en IMDB kon ik informatie gewoon vinden met "swat". "s.w.a.t." is toch ook veel lastiger om te typen?! Zeker met virtueel toetsenbord op de televisie. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Voor de “klassieke” tv ontvangers zit een beperkt aantal leestekens (. , !) verstopt onder de 1⃣ knop van de afstandsbediening. Snel achter elkaar drukken om het volgende teken te zien.

Helaas ontbreken ze in het virtuele toetsenbord op het zoekscherm.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 14, 2026

Hallo Noordzee,

Dank voor je reactie.

Zojuist geprobeerd op mijn Samsung S24 Ultra (TV+ app), werkt niet, er komen geen resultaten uit voor S.W.A.T. 

Graag gedaan. Op mijn iPhone wel als je zoekt zonder punten. Dus Swat intoetsen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Rob von Rotz! Ik zie dat je goede tips hebt gekregen vanuit de community. Heb je de serie gevonden en kunnen kijken?

Rob von Rotz
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 19, 2026

Ik heb het afgelopen weekend even deze oplossing uitgeprobeerd, het werkt wel maar ik vind het erg omslachtig werken enerzijds, en anderzijds is het mij niet duidelijk hoe lang ik de 1 ingedrukt moet houden voor een punt of een komma bijvoorbeeld. Nu ging de punt op de gok en kwam er wel een zoekresultaat uit, maar een knop met leestekens (bv de punt en komma) naast de knop met abc en cijfers zou makkelijker zijn? Of een zoekmogelijkheid waarbij SWAT intypen zonder punten S.W.A.T als resultaat zou geven. Dan nog iets: als ik S.W.A.T. ingeef komen er bij YouTube resultaten tevoorschijn die niets met de serie te maken hebben!? TV ontvanger HMB2260.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 19, 2026

Nogmaals. Je hoeft die punten helemaal niet in te voeren.

Swat geeft zelfde resultaten als s.w.a.t.

Dus waarom je de punten per se in wilt vullen is mij een raadsel. Alleen maar veel omslachtiger.

Verder zullen er geen (nieuwe) uitzendingen meer volgen, aangezien de serie al 9 jaar niet meer gemaakt wordt. Ooit nog eens herhalingen, wie zal het zeggen. De laatste uitzendingen onlangs waren derhalve al herhalingen.

Afleveringen bij Veronica ga je voorlopig niet, en misschien wel nooit meer, vinden. Want het wordt gewoonweg niet meer uitgezonden.

TV ontvanger HMB2260.

Dit is ook nog eens een dramatisch oude ontvanger. Minimaal 15 jaar oud nu. Staat los van de zoekfunctie.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 19, 2026

Of een zoekmogelijkheid waarbij SWAT intypen zonder punten S.W.A.T als resultaat zou geven. 

@Rob von Rotz 

Het is inmiddels al een aantal keer geschreven. Gewoon swat intoetsen zonder punten ertussen.

Hallo ​@Rob von Rotz ,

Ik test het net uit in de KPN TV+ -app op mijn telefoon. Ik zoek op Swat (dus zonder punten) en dan krijg ik hits op zowel de serie als een film. 

Dat is dus een simpele oplossing voor jouw probleem.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 19, 2026

Dat kan zo zijn in tv+, maar niet in tv.kpn.com, en de (klassieke) tv ontvangers.

Vergelijk bijv. https://tv.kpn.com/zoekresultaten?q=S.w.a.t.

en https://tv.kpn.com/zoekresultaten?q=Swat.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 19, 2026

Gebruik dan gewoon de KPN TV+-app op jouw telefoon als je ooit nog eens swat op wilt zoeken. 

De KPN TV+-applicaties hebben de toekomst. Ze gaan voor deze case echt niet meer die oude applicaties aanpassen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 19, 2026

Ik verwacht ook niet dat de zoekfunctie nog wordt aangepast op de oude tv ontvangers, maar ik ga er wel van uit dat die in tv.kpn.com op termijn wordt gelijkgetrokken met tv+.

Rob von Rotz
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 27, 2026

Helaas is het dus afgelopen de serie, allemaal bedankt voor het meedenken. We gaan het zien als er weer nieuwe afleveringen komen! Jammer dat KPN aanstuurt op TV+ ontvangers, want ik kan (nog steeds) geen glasvezel krijgen, en wil nog niet over naar de nieuwe ontvanger(s) ivm de hogere kosten voor het abonnement dan (zit op een oud Telfort naar KPN overgezet abonnement). Misschien dat men mij kan benaderen voor een mooi nieuw aanbod, met gratis overzetten naar glasvezel?!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 27, 2026

Vanaf februari is iTV zelfs ietsje duurder (€ 0,25) als TV+.

Via mijn kpn kun je de tv dienst switchen zonder het hoofd abonnement te hoeven wijzigen. Maarre. Terug naar iTV is geen optie. 

Rob von Rotz
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 27, 2026

Vanaf februari is iTV zelfs ietsje duurder (€ 0,25) als TV+.

Via mijn kpn kun je de tv dienst switchen zonder het hoofd abonnement te hoeven wijzigen. Maarre. Terug naar iTV is geen optie. 

Ik zal er eens naar kijken, bedankt Peter.

Rob von Rotz
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 27, 2026

Hoi Peter, inmiddels ben ik er achter dat de meerkosten voor 2 TV+ ontvangers 1,10 euro is. Ik ga even kijken wat ik ga doen.

Bedankt voor het meedenken nogmaals!