Skip to main content
Beantwoord

Zoekfunctie in de tv gids werkt niet goed

• October 26, 2025
  • 13 reacties
  • 127 keer bekeken

De vraag die ik het meest gesteld heb in dit forum gaat er over hoe het toch mogelijk dat een organisatie als KPN als TV omroepbedrijf een gids hierbij levert, die met artificial Intelligense van een ezel lijkt te zijn gemaakt. 

Als antwoord hierop krijg ik dan meestal een antwoord dat lijkt te komen van dezelfde AI: “Zo krijgen wij het aangeleverd”.

Voorbeelden, als je het wereldkampioenschap baanwielrennen wilt zoeken vind je dat alleen als je intoetst “Dag” en bij NBA basketbal moet je alle teams van de NBA een voor een intoetsen. 

Dus mijn vraag is, weet iemand van KPN misschien of er al eens iemand met normale intelligentie gezocht heeft naar een oplossing hiervoor?

Het is zo jammer dat zo’n miskleun al jaren voor een negatieve beleving van de overigens meestal zo kwalitatief goede KPN producten zorgt.  

Beste antwoord door Remco van KPN

@dommeke dit is geen uniek signaal en we krijgen dit via meerdere kanalen daar feedback over binnen waaronder in het centrale topic. Ik snap echt dat je daarvan baalt. Ik als NBA en NFL fan loop ook vaak tegen de beperkingen op tijdens het zoeken in de gids. Weet dat we deze signalen actief teruggeven aan de beheerders van de EPG.

Op dit moment is het werken binnen de beperkingen het enige alternatief wat ik zie. Ik geef ook dit weer terug ​@dommeke

Bedankt voor de feedback dit blijft echt enorm waardevol!

13 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

Ik heb geen problemen met de gids.

En ik ben ook dik tevreden over KPN.

Voor dit soort specifieke zoekacties gebruik ik altijd Google.😉

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Via zoeken zag ik dat u recent nog Ziggo had.

En volgens mij is dit bij Ziggo ook niet mogelijk. 

• Auteur
  • October 26, 2025

@joop 12

Kunt u mij dan misschien even volledig vertellen hoe ik dan specifief de tijden kan vinden met Google op welke zender van KPN bijvoorbeeld het wereldkampioenschap baanwielrennen werd uitgezonden?

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe u bij persoonlijke informatie over mij kan komen (Overigens het klopt niet).​

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Logisch dat je dat niet kunt vinden. 

Het baanwielrennen zendt de NOS alleen uit via de app NOS LIVE. En via de website nos.nl - live

En tja. Dat is dan niet via een zender in de gids en dus onvindbaar voor die zoek functie. 

In de button van de app staat alleen NOS. 

Op de Android-TV ontvanger te downloaden. 

• Auteur
  • October 26, 2025

Logisch dat je dat niet kunt vinden. 

Het baanwielrennen zendt de NOS alleen uit via de app NOS LIVE. En via de website http://nos.nl/live.

En tja. Dat is dan niet via een zender in de gids en dus onvindbaar voor die zoek functie. 

Jij kan het dus ook niet vinden, maar Eurosport heeft het volledig uitgezonden. Net zoals ESPN heel veel openingswedstrijden in de NBA heeft uitgezonen. (Zoek maar even met de zoektermen “dag” en met “Denver”. (Het staat nu dus in terugkijken). 

Maar jij moet toch gezien hebben dat ik dit al meerdere keren heb aangekaart en ik dan meestal met het bekende kluitje in het riet wordt gestuurd met het antwoord dat ik als ik fouten zie ik het per programma hier kan aankaarten. 

Het is trouwens nog veel erger geworden  dan het was. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Omdat jij zei dat het niet gevonden werd heb ik niet gezocht. 

Nu wel. 

Hij vind het wel op VRT. En een samenvatting op NOS.

Maar Eurosport vind ie het niet op omdat het niet in de programma titel staat. Alleen in de uitleg en daar zoekt ie niet op.

Een liefhebber weet het mijns inziens écht wel te vinden. 

Mij boeit alleen voetbal, tennis en formule 1.

Maar had in de NOS-app dat baanwielrennen gisteren al aangekondigd gezien hoor.

• Auteur
  • October 26, 2025

Een liefhebber weet het mijns inziens écht wel te vinden. 

Ik zie deze opmerking zoals ik er de laatste tijd in mijn ogen teveel zie in dit forum. 

“Waarom wil je citroenen, je kan beter knollen nemen”. 

En dan wordt het door een moderator ook nog eens als beste antwoord gemarkeerd. 

Maar het lost dus eigenlijk niets op. Of je zou een van degene willen zijn die graag een slechte indruk over KPN wil achterlaten. 

Ik zie meer in het melden van ernstige onvolkomenheden als ik die zie zodat de kwaliteit nog beter kan worden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Die zoekfunctie zou ook in de inhoud moeten zoeken. Maar ook mogen de programma titels in de gids beter. Vooral bij de sportzenders. 

Want wat is nou "dag 4" of "Dag 5" op Eurosport. 

Of bij tennis Ziggo Sport. Dan staan er ook titels als "dag 5, mannen". En "finale, mannen".

Waardeloos voor de zoekfunctie natuurlijk!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

Inderdaad onbegrijpelijk dat het een professionele epg provider niet lukt de sport zelf te vermelden in de titels van sport uitzendingen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Maar, ik heb laatst geconstateerd dat als de titel wél correct in de gids is vermeld, na een zoekopdracht niet alle afleveringen v.d. serie naar voren komen. Dat was bij Air Crash Investigation. Mijn conclusie was toen dat er iets mis is met de zoekfunctie zélf.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 27, 2025

Air crash is sowieso een zooitje. Ook met de seizoenen. En het is allemaal echt gebeurd. Ook al zijn de beelden grotendeels nagespeeld. 

En alle afleveringen staan volledig op zichzelf, hè. Dan is het ook geen ramp als je er eens wat mist. 

Na jarenlang gekeken te hebben zijn het nu ook veel herhalingen. Ik heb ze meestal al gezien. 

• Auteur
  • October 27, 2025

Air crash is sowieso een zooitje. Ook met de seizoenen. En het is allemaal echt gebeurd. Ook al zijn de beelden grotendeels nagespeeld. 

En alle afleveringen staan volledig op zichzelf, hè. Dan is het ook geen ramp als je er eens wat mist. 

Na jarenlang gekeken te hebben zijn het nu ook veel herhalingen. Ik heb ze meestal al gezien. 

OT

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 28, 2025

@dommeke dit is geen uniek signaal en we krijgen dit via meerdere kanalen daar feedback over binnen waaronder in het centrale topic. Ik snap echt dat je daarvan baalt. Ik als NBA en NFL fan loop ook vaak tegen de beperkingen op tijdens het zoeken in de gids. Weet dat we deze signalen actief teruggeven aan de beheerders van de EPG.

Op dit moment is het werken binnen de beperkingen het enige alternatief wat ik zie. Ik geef ook dit weer terug ​@dommeke

Bedankt voor de feedback dit blijft echt enorm waardevol!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

@Remco van KPN Zou je ook nog willen reageren op mijn bericht hierboven? Dat geeft toch aan dat er iets misgaat met de zoekfunctie?