Skip to main content
Vraag

Zoekfunctie VIP2952 onthoudt niet de zoekwoorden maar enkel daadwerkelijk titel van een gevonden programma

• March 29, 2026
  • 5 reacties
  • 54 keer bekeken

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Zoeken naar tv-programma's op KPN TV-ontvanger ARRIS VIP2952 V2

Als je gevonden tv-programma’s opneemt dan onthoudt de tv-ontvanger de titel van dat programma maar niet de tekst van wat ik zoek

voorbeeld: ik zoek Star Trek

Er zijn al veel Star Trek series en films uitgezonden, dus de tv-ontvanger onthoudt alleen de volledige titel van de Star Trek serie of film, niet "Star Trek” waar ik op zoek. Als er dan een andere Star Trek serie of film wordt uitgezonden dan vind ik de andere serie of film niet en moet ik in het zoekveld opnieuw "Star Trek” invoeren om de andere serie / film te vinden. Ook als je dat opneemt met alle afleveringen (serie-opname) dan wordt de andere serie of film niet opgenomen.

Zelfde geldt voor Star Wars, en Rail Away omdat bij Rail Away soms de titel van de aflevering in de titel van het programma staat dus bijvoorbeeld Rail Away Betuwelijn.

Dus het is veel beter om de exacte tekst van de zoekopdracht te onthouden, in plaats van de titel van de serie of film of tv-programma. Is daar kans op dat dit aangepast wordt?

5 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 31, 2026

Dit klopt, ​@losbol. Dit is hoe de zoekfunctionaliteit werkt. Ik begrijp je verzoek. We hebben zoiets ook al wel eens gehad van iemand die graag NBA wedstrijden kijkt en daar dezelfde ervaring mee heeft. We hebben dit dus ook al eens bij het tv team voorgelegd, en daar kwam op dat moment een negatief antwoord op. Maar dat is ook alweer even geleden dat we dit vroegen. Dus we gaan het gewoon nog een keer vragen. Geen beloftes, maar wellicht kan het anders. 

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

Bedankt Erik, ik hoop op een positief antwoord.

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

Als ze de huidige code van de zoekfunctie niet weg willen gooien, dan kunnen ze een instelling / schakelaar (toggle) toevoegen die schakelt tussen de huidige code en de door mij gewenste code.

Pseudocode:

IF schakelaar op oude code THEN

voer oude code uit

ELSE

voer nieuwe code uit

ENDIF

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Voorzichtig positief nieuws, ​@losbol. Geen beloftes of prognoses, maar het team gaat kijken of dit relatief makkelijk in te richten is. Ik verwacht dat, als dit blijkt te kunnen, het via een update uitgevoerd moet worden. Dus ik verwijs je alvast bij voorbaat naar onze Product Updates. Daar plaatsen we bericht bij elke update.

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 8, 2026

Ik hoop het!