Skip to main content
Beantwoord

Zorgkorting vervalt bij KPN TV+ Soundbox

• April 30, 2025
  • 24 reacties
  • 279 keer bekeken

Ik heb nu een abonnement met KPN TV+ Box met zorgkorting

Onlangs wilde ik mijn abonnement aanpassen naar de KPN TV+ Soundbox. Extra kosten € 6,00 per maand.

Echter bij aanklikken van deze optie vervalt de zorgkorting, waardoor de kosten van de Soundbox opeens € 18,50 per maand in rekening wordt gebracht.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Ik krijg de wijzigingoptie voor € 6,00 maar vervolgens omdat ik een zorgkorting heb wordt € 18,50 in rekening gebracht. Dit heeft volgens mij niets met elkaar te maken

Heb diverse keren telefonisch contact gehad met medewerkers. Allen vonden dit ook niet juist, echter konden dit niet aanpassen

Graag zou ik van KPN willen weten waarom ik geen normale toegang tot de Soundbox krijg (+ € 6,00 per maand).

Beste antwoord door Marcia van KPN

Beste ​@Anton51, goed dat je dit meldt! Het is inderdaad bekend dat dit gebeurt als je de Soundbox wilt bestellen. Ik geef door dat jij hier ook tegenaan loopt. Voor nu is het helaas niet anders. Mocht er verandering in komen, zal ik dat laten weten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

Hoi ​@Anton51, waarschijnlijk ben ik niet helemaal op de hoogte, maar wat bedoel je met zorgkorting? Wanneer je een nieuwe klant bent en een welkoms korting hebt, vervalt de korting op TV+ (12,50 EUR) als je je abonnement wijzigt inderdaad. Dan is het belangrijk om even te wachten tot deze korting voorbij is.

• April 30, 2025

@ikheetjeff Voor zorginstellingen e.d. geldt een apart tarief, zie: https://www.kpn.com/thuis/zorginstellingen

Hoe dat verder werkt en waarom een Soundbox die extra aangegeven kosten veroorzaakt weet ik ook niet.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

Dank ​@GeSp, ook weer wat geleerd. Misschien ​@Anton51 dat KPN je via dit telefoonnummer  0800-0776 meer kan vertellen over deze wegvallende korting.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2025

Beste ​@ikheetjeff. Ik heb meerdere telefonische gesprekken gevoerd met medewerkers op 0800-0776. Allen vonden deze gang van zaken niet juist, maar konden het systeem niet wijzigen. Zouden dit opnemen met KPN. Tot nu geen reactie. Vandaar dat ik mij wend tot deze community. Hoop dat KPN dit ook leest. 

Graag verneem ik reactie van KPN.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

@Anton51 heb je de normale klantenservice al geprobeerd? Anders inderdaad even wachten tot een moderator dit ziet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2025

@ikheetjeff Ja ook, zelfde reactie. Vinden dit raar en onjuist.

Forum|alt.badge.img+16
  • April 30, 2025

Maar elke actiekorting vervalt bij overstap naar de soundbox. Ik heb een jaar gratis TV+ en mag ook 18,50 euro extra betalen voor een enkele box. Voor dat geld mogen ze hem houden daar ;).

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2025

@Chrizziey  Echter deze zorgkorting is geen actiekorting voor bepaalde tijd. Deze zorgkorting is voor onbepaalde tijd en gebonden aan postcodes van zorginstellingen en zorggebieden. M.a.w. Deze korting vervalt niet en blijft altijd gebonden aan de postcode.

Ik ben dan nog steeds benieuwd naar een reactie van de KPN

Forum|alt.badge.img+16
  • April 30, 2025

@Chrizziey  Echter deze zorgkorting is geen actiekorting voor bepaalde tijd. Deze zorgkorting is voor onbepaalde tijd

Maar het wordt wel gezien als actiekorting volgens mij. Ik ben heel benieuwd naar de reactie van KPN, want dit kan ook voor andere kortingseigenaars dan interessant gaan worden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 30, 2025

Maar elke actiekorting vervalt bij overstap naar de soundbox. Ik heb een jaar gratis TV+ en mag ook 18,50 euro extra betalen voor een enkele box. Voor dat geld mogen ze hem houden daar ;).

Dit is geen actiekorting. Mensen in een zorginstelling betalen een ander tarief dan jij en ik. De propositie voor zorginstellingen kent waarschijnlijk nog geen Soundbox, dit terwijl het juist voor ouderen een ideaal product kan zijn. 

Forum|alt.badge.img+16
  • April 30, 2025

Dit is geen actiekorting. Mensen in een zorginstelling betalen een ander tarief dan jij en ik. ..

Ik zou het bijzonder raar vinden als mensen in een zorginstelling en al minder betalen en ook nog is die 12,50 euro extra bespaard zullen blijven 🤔 . Dan verwacht ik dat het een overstap naar het normale pakket zou gaan worden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 30, 2025

Waarom is dit raar? Mensen in een zorginstelling leven vaak enkel van een AOW’tje en hebben het niet breed. Volgens mij zit er wat korting op het tv pakket en het onbeperkt bellen, maar zeker weten doe ik dat absoluut niet want ben niet van de sales.

Forum|alt.badge.img+16
  • April 30, 2025

Waarom is dit raar? Mensen in een zorginstelling leven vaak enkel van een AOW’tje en hebben het niet breed. Volgens mij zit er wat korting op het tv pakket en het onbeperkt bellen, maar zeker weten doe ik dat absoluut niet want ben niet van de sales.

Las hierboven dat het internet + tv (met gratis pluspakket is) + bellen en dan zou die 12,50 er ook nog bijkomen. Dan moeten andere minderbedeelden vind ik ook z'n soort aanbod krijgen. In die zin vind ik het dan vreemd. Maar is maar een mening he 😉.

• April 30, 2025

De propositie voor zorginstellingen kent waarschijnlijk nog geen Soundbox, dit terwijl het juist voor ouderen een ideaal product kan zijn. 

Ik zit me nu te bedenken... waarom eigenlijk? Wat heeft de soundbox wat specifiek voor ouderen "ideaal" kan zijn?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 30, 2025

Omdat het geluid bij een hoop ouderen op standje boxen opblazen staat. Met de Soundbox kunnen ze misschien wat beter het geluid horen.

• April 30, 2025

Omdat het geluid bij een hoop ouderen op standje boxen opblazen staat. Met de Soundbox kunnen ze misschien wat beter het geluid horen.

Dan kunnen ze hem nog harder zetten zodat er nog meer buren mee kunnen "genieten" bedoel je? 😉

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste ​@Anton51, goed dat je dit meldt! Het is inderdaad bekend dat dit gebeurt als je de Soundbox wilt bestellen. Ik geef door dat jij hier ook tegenaan loopt. Voor nu is het helaas niet anders. Mocht er verandering in komen, zal ik dat laten weten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2025

Soundbar-retje kopen dan maar? Met eentje tot 150 € heb je die extra euro's (€ 18,50) er zo weer uit. En blijf je met de DIW7022 je zorgkorting houden.

Hopelijk wordt de Soundbox ooit toegevoegd aan de propositie voor zorginstellingen. Al ben ik er al achter dat lang niet alle zorginstellingen hieraan meedoen. Een vriend van mij kan dat voor kpn niet krijgen in zijn instelling. En voor Ziggo geldt de korting van het bedrag van “KabelTV”. Maar ja, korting… dat bedrag zit dan weer in z'n maandelijkse huur.

Het scheelt met € 57 per maand toch 2 tientjes! ( € 20,98)

Normaliter:

Internet 100 Mb/s € 42,50
KPN TV basispakket met DIW7022 : € 12,50
Pluspakket € 9,99
Vast nummer € 2 met onbeperkt Nederland € 10,99

Totaal:  77,98

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2025

Beste ​@Marcia van KPN Dank voor je reactie. Interessant is nu te weten wat de oorzaak is. 1) Een tijdelijk technisch probleem waaraan wordt gewerkt of 2) Een bewust gekozen marketing strategie. In dat laatste geval heb ik daar wel een probleem mee. Namelijk op je account pagina je verleiden om over te stappen voor € 6 per maand en vervolgens bij de optie aanklikken verschijnt er plotseling € 18,50 op het overzicht. Tevens wekt het in zulks geval bij mij dan de indruk dat het personen met een zorgkorting niet wordt gegund.

Graag verneem ik van de KPN welke oorzaak er speelt

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2025

Het is noch 1 of 2 ​Anton . Wat Marcia meldt is dat de Soundbox gewoon nog niet is meegenomen in de propositie voor zorginstellingen. En indien dat wel gebeurd (als) dat tegen die tijd bekend wordt gemaakt. ( ​@Anton51 )

Marcia kennende heeft ze dit inmiddels direct in de juiste richting het bedrijf in geslingerd via het interne communicatie systeem. 😀

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2025

Dank voor je toelichting ​@PeterG 

Jasper van KPN
Moderator

Het is inderdaad doorgegeven Anton, dat heeft Peter helemaal goed 🙂 Als daar iets mee veranderd laten we het weten zoals Marcia zei.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Dank voor je extra toelichting ​@Jasper van KPN . Ik wacht rustig af op de ontwikkelingen hierover.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 5, 2025

Sneller is een soundbar aanschaffen, naar mijn idee. Dan heb je ook geen extra maandlasten (+€6 normaliter).