Skip to main content

Helaas hebben we wederom zwart beeld bij alle zenders, behalve NPO 1,2,3 zijn direct te bekijken.

We zien wel de gids en het menu.

Na ruim 30 minuten (!) kunnen we soms een andere zender zien.

Netflix etc. werkt wel gewoon.

Opgenomen programma's worden ook pas na 5 min. afgespeeld.

Wat hebben we al gedaan?

Resetten, terug naar fabrieksinstellingen etc. Kabels verwisseld. Nieuwe tuner.

De problemen spelen al langer, 15 mei leek het opgelost, nadat er op afstand iemand meehielp, maar helaas dus niet blijvend.

Tv=Philips 40PUK 6809/12

Modem=KPN box 12

Tuner=Arris VIP 2952

 

Problemen lijken begonnen te zijn na modem wissel en start glasvezel.

Als ik dit zo lees lijk je alles zo'n beetje getest te hebben wat je kunt testen. Er zit niet ergens in de keten nog een extra apparaat, zoiets als een switch of een eigen router? Er is een rechtstreekse verbinding tussen de Box 12 en de ontvanger?


ja, de box is rechtstreeks aangesloten. 


Heel vreemd, los van het zwarte beeld krijg je ook iets van een foutcode terug? Werken de rest van je diensten (internet) wel vlot? 


Er word geen draadloze verbindingset / DVS gebruikt? De kabel tussen de ontvanger en KPN Box bestaat uit 1 geheel? Al eens een andere kabel geprobeerd? Er zit geen switch tussen? Al eens een andere HDMI kabel geprobeerd? Als u zwart beeld heeft, doet het menu het dan wel? Heeft u de tv ook via WiFi of ethernet aangesloten? Heeft u die al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Geüpdate? 


Hier (sinds vrijdag 16-08-2024) exact hetzelfde probleem, geen wijzigingen in het netwerk. De VIP2952 is met een netwerkkabel rechtstreeks verbonden met de BOX 12. De VIP 2952 heeft in de vakantie wel in de standby modus gestaan. Die staat weer uit, want opstarten duurt dan wel erg lang. Ik heb nog geen half uur geduld gehad om te kijken of een andere zender wel werkt. Frisse start heeft vanochtend wel verbetering gegeven, we begonnen met alleen NPO 1, nu hebben we 2 & 3 ook weer.

@TamaraAndre is het bij jou al opgelost?


Heel vreemd, los van het zwarte beeld krijg je ook iets van een foutcode terug? Werken de rest van je diensten (internet) wel vlot? 

Internet hapert soms, maar sporadisch. Telefoon werkt goed (die enkele keer dat we het gebruiken).

Het is echt de tv-tuner.


Er word geen draadloze verbindingset / DVS gebruikt? De kabel tussen de ontvanger en KPN Box bestaat uit 1 geheel? Al eens een andere kabel geprobeerd? Er zit geen switch tussen? Al eens een andere HDMI kabel geprobeerd? Als u zwart beeld heeft, doet het menu het dan wel? Heeft u de tv ook via WiFi of ethernet aangesloten? Heeft u die al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Geüpdate? 

Zie beginpost 😉


Hier (sinds vrijdag 16-08-2024) exact hetzelfde probleem, geen wijzigingen in het netwerk. De VIP2952 is met een netwerkkabel rechtstreeks verbonden met de BOX 12. De VIP 2952 heeft in de vakantie wel in de standby modus gestaan. Die staat weer uit, want opstarten duurt dan wel erg lang. Ik heb nog geen half uur geduld gehad om te kijken of een andere zender wel werkt. Frisse start heeft vanochtend wel verbetering gegeven, we begonnen met alleen NPO 1, nu hebben we 2 & 3 ook weer.

@TamaraAndre is het bij jou al opgelost?

Helaas nog niet opgelost. Maar we hebben de standby-modus er uit gehaald, en dat lijkt iets te helpen.

Hopelijk werkt het bij jou snel weer beter.


Hier (sinds vrijdag 16-08-2024) exact hetzelfde probleem, geen wijzigingen in het netwerk. De VIP2952 is met een netwerkkabel rechtstreeks verbonden met de BOX 12. De VIP 2952 heeft in de vakantie wel in de standby modus gestaan. Die staat weer uit, want opstarten duurt dan wel erg lang. Ik heb nog geen half uur geduld gehad om te kijken of een andere zender wel werkt. Frisse start heeft vanochtend wel verbetering gegeven, we begonnen met alleen NPO 1, nu hebben we 2 & 3 ook weer.

@TamaraAndre is het bij jou al opgelost?

Helaas nog niet opgelost. Maar we hebben de standby-modus er uit gehaald, en dat lijkt iets te helpen.

Hopelijk werkt het bij jou snel weer beter.

Ik heb vandaag gebeld met de helpdesk, wat hebben geprobeerd:

Resetten tuner (alle opties in het systeem menu). Plus in systeem menu twee keer de gele knop.

Loskoppelen van abonnement van de tuner en opnieuw koppelen.

Witte glasvezel kast spanningsloos gemaakt en weer aangesloten.

Modem uit en weer aan.

Niets heeft geholpen, maandag kan ik de tuner omruilen voor een ander model.

Voor nu gebruiken we de kpn app via google tv.


Vorige week op woensdag de nieuwe tv tuner ontvangen. Probleem is daarmee opgelost. Het is nu een kleiner model, zonder klok als hij uit staat.

Ik zag wel dat ik een V10 box heb en geen V12 (had begin van het jaar een nieuwe ontvangen, ging ervanuit dat het een V12 was).


Vorige week op woensdag de nieuwe tv tuner ontvangen. Probleem is daarmee opgelost. Het is nu een kleiner model, zonder klok als hij uit staat.

Ik zag wel dat ik een V10 box heb en geen V12 (had begin van het jaar een nieuwe ontvangen, ging ervanuit dat het een V12 was).

Fijn dat het opgelost is!


Helaas hebben we wederom zwart beeld bij alle zenders, behalve NPO 1,2,3 zijn direct te bekijken.

We zien wel de gids en het menu.

Na ruim 30 minuten (!) kunnen we soms een andere zender zien.

Netflix etc. werkt wel gewoon.

Opgenomen programma's worden ook pas na 5 min. afgespeeld.

Wat hebben we al gedaan?

Resetten, terug naar fabrieksinstellingen etc. Kabels verwisseld. Nieuwe tuner.

De problemen spelen al langer, 15 mei leek het opgelost, nadat er op afstand iemand meehielp, maar helaas dus niet blijvend.

Tv=Philips 40PUK 6809/12

Modem=KPN box 12

Tuner=Arris VIP 2952

 

Problemen lijken begonnen te zijn na modem wissel en start glasvezel.

 

Sinds we de stand by modus van de tuner er af gehaald hebben is het werkzaam. Nog regelmatig traag, maar iig binnen 3 minuten beeld. 

 


Reageer