Skip to main content
Beantwoord

Zwart beeld bij alle zenders, behalve NPO 1,2 en 3: hoe los ik dit op?

• February 6, 2025
  • 9 reacties
  • 387 keer bekeken

Ik zie dat de laatste reacties hier al 5 maanden oud zijn, maar ik heb sinds 3 dagen hetzelfde probleem.

Ook alles al geprobeerd. Ik heb 2 tv tuners en op allebei hetzelfde probleem.

Het probleem is ontstaan nadat ik ook 24 uur internet (wel netwerk, maar geen internet) problemen heb gehad.

TV tuners zijn Arris VIP 2952 v2

Modem KPN box 10

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Ontzettend vervelend dat niet alle TV zenders beschikbaar zijn. Is dit inmiddels bij jullie opgelost ​@DirkPK en ​@Laura Dusseljee? 

​@ArenB ik lees dat je inmiddels alles al hebt geprobeerd… Dat is ook het resetten van het modem?

Want wat wij nu zien is dat een reset van het modem helpt om dit probleem op te lossen. 

Neem een puntig voorwerp, zoals een satéprikker, en steek deze in het resetgaatje dat achterop je modem zit. Met die satéprikker druk je dan op het resetknopje dat in dat gaatje verstopt zit. Je mag best wel stevig drukken. Houd dit 30 seconden ingedrukt en laat dan los. Wacht de resetprocedure af, dit duurt meestal 10-15 minuten in totaal. Daarna zou je tv ontvanger weer moeten werken. Als dat op dat moment nog niet zo is, herstart dan ook nog even een keer je tv ontvanger door de stroomstekker even kort te ontpluggen.

Ik ben benieuwd of je dit al gedaan hebt en zo niet, wat dan je bevindingen zijn na het uitvoeren van deze reset.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Hier sinds vandaag hetzelfde probleem. Dit heeft niet gewerkt:

Herstarten van de ontvanger

Andere kabel

Beeldscgermkwaliteit naar SD

Modem herstart

Tv-ontvanger reset fabrieksinstellingen. 

Verbindingsset via de tv

Denk dat de ontvanger stuk is? Arris vip 2952 v2

• Topper
  • February 11, 2025

Ook hier hetzelfde probleem op 2 ontvangers, alleen npo 1,2 en 3
inmiddels alles geprobeerd.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • February 11, 2025

Ontzettend vervelend dat niet alle TV zenders beschikbaar zijn. Is dit inmiddels bij jullie opgelost ​@DirkPK en ​@Laura Dusseljee? 

​@ArenB ik lees dat je inmiddels alles al hebt geprobeerd… Dat is ook het resetten van het modem?

Want wat wij nu zien is dat een reset van het modem helpt om dit probleem op te lossen. 

Neem een puntig voorwerp, zoals een satéprikker, en steek deze in het resetgaatje dat achterop je modem zit. Met die satéprikker druk je dan op het resetknopje dat in dat gaatje verstopt zit. Je mag best wel stevig drukken. Houd dit 30 seconden ingedrukt en laat dan los. Wacht de resetprocedure af, dit duurt meestal 10-15 minuten in totaal. Daarna zou je tv ontvanger weer moeten werken. Als dat op dat moment nog niet zo is, herstart dan ook nog even een keer je tv ontvanger door de stroomstekker even kort te ontpluggen.

Ik ben benieuwd of je dit al gedaan hebt en zo niet, wat dan je bevindingen zijn na het uitvoeren van deze reset.

• Topper
  • February 11, 2025

​@Shyrin van KPN  ik heb gene KPN modem, ik gebruik PFsense. Ik heb inmiddels de IGMP proxy uitgebreid met 195.121.0.0/16  Dat heeft er voor gezorgd dat NPO1, 2 en 3 het weer deden.
Uit de diverse fora begrijp ik dat KPN wijzigingen in het ITV netwerk heeft aangebracht.
Is er bekend welke wijzigingen dat zijn? Naast de IGMP uitbreiding?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2025

Het probleem is bij mij opgelost nadat ik mijn KPN box heb gereset. 

Na telefonisch contact met de klantenservice bleek dat dit een bekend probleem was waar een oplossing voor was gemaakt in de reset (frisse start) van de kpn ontvanger. Dit werkte bij ons helaas niet. Daarna voor de 2e keer een nieuwe wifi kabel gebruikt, (omdat mijn zoon nu zag dat het macadres niet online was) wat ook niet werkte. Maar na het opnieuw opstarten van de tv ontvanger met nieuwe kabel was het probleem toch opgelost. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 12, 2025

Bedankt voor jullie snelle reacties! Fijn om te horen dat alles weer goed werkt.

Uit de diverse fora begrijp ik dat KPN wijzigingen in het ITV netwerk heeft aangebracht.

Voor het antwoord op deze vraag verwijs ik je graag naar het antwoord van mijn collega in een ander topic: 

Het enige wat gewijzigd is, is het SAP announcement kanaal. Die is gegaan van 224.3.2.6 naar 224.0.250.64. 

• Topper
  • February 13, 2025

Bedankt voor jullie snelle reacties! Fijn om te horen dat alles weer goed werkt.

Voor het antwoord op deze vraag verwijs ik je graag naar het antwoord van mijn collega in een ander topic: 

Het enige wat gewijzigd is, is het SAP announcement kanaal. Die is gegaan van 224.3.2.6 naar 224.0.250.64. 

dank, maar dat heeft me niet verder geholpen.
wat mij blijft verbazen, is dat NPO 1,2, en 3 het wel gewoon doen. Ik vraag me af wat de logica daarvan is.
Na een reset (fabrieksinstellingen)  van de Aris vip5202 komt hij wel gewoon terug, ik zie zelfs welke programma's ik opgeslagen heb, maar ook deze kan ik niet afspelen.

• Helper
  • May 3, 2025

Hier hetzelfde probleem  en nog geen oplossing !

reset, andere kabels, nieuwe vip5202 en probleem blijft 
sterker nog een oude 2260 had ik eerst wel alle zenders maar is nu ook teruggevallen naar alleen 1,2,3, 

Â