Skip to main content

Het is weer zover. Weer problemen met opgenomen programma's. Zwart beeld bij opnames. Vooruit spelen etc werkt niet. Dus het zit niet in het missen van stukje opname. Alle opnames van 16 en 17 januari werken niet.
Heel vervelend als je iets opneemt dat je niet terug kunt kijken. Wanneer lossen ze de problemen met tv plus eens op!!
Iedere keer wat. 

@pepi711 Dat is natuurlijk niet de bedoeling en het spijt mij dat je problemen ervaart. Ik heb dit meteen even getest en ik kan gewoon opnames bekijken van 16 en 17 januari. Ook doorspoelen lijkt geen probleem. Heb je specifieke voorbeelden van deze programma's? Het kan zijn dat er een hikje zat in het platform, zou je anders de ontvanger eens een herstart kunnen geven?


We hebben dagelijkse kost ( vandaag België zender 29) en over mijn lijk ( gisteren) opgenomen.

Ik heb de ontvanger tijdje uitgezet (stroomkabel eraf) en weer opgestart. Zelfde probleem 


Zijn er dan andere opnames die wel werken, oudere opnames bijvoorbeeld? Ervaar je verder geen problemen met regulier tv kijken? 


Oudere opnames ( gisteren nog gekeken) werkten goed. Tv verder ook


@pepi711 Er is toch geconstateerd dat er een verhoogd aantal klachten is rond de dienst iTV. Er is een onderzoek gestart!


Okay ik wacht het af 


Ik kan de opgenomen programma’s vanaf 17 januari ook  niet kijken, zwart beeld. Oudere opnames wel Als dit al zo lang speelt, Remco: verhelp het ajb

 


Ik heb 5 toestellen in huis; allemaal zwart beeld bij afspelen opnames.


Opnames zijn nu goed, wel een paar keer zwart beeld als ik KPN tv opstart. Maar weer eens de stekker uit het kastje gehaald. Daarna werkt het weer. De laatste tijd erg veel kleine storingen, vind ik, even wegvallen beeld of geluid dat even wegvalt. 
Toch vervelend als je vanaf begin een programma wilt zien en dan weer paar minuten bezig bent om het geheel weer draaiende te krijgen. Kan niet zeggen dat het nog echt kinderziektes zijn zoals mij enige maanden geleden door KPN medewerker werd verteld.


@pepi711 @Nelleke12345 Even inchecken, hoe gaat het nu met jullie opnames?


@pepi711 @Nelleke12345 Even inchecken, hoe gaat het nu met jullie opnames?

Nu geeb problemen meer. Soms wat vertraging in het geluid. Dat is vooral het geval bij ESPN. Zeker wanneer er even geschakeld wordt. Had ik in begin van tv+ ook. Daarna geluid op stereo gezet en toen ging het beter. Maar komt toch soms weer terug. Oplossing is dan om eerst naar andere zendertje aan of even kastje uit te zetten. Hoort niet maar ja.


Ander zendertje aan = andere zender tegaan 😅


Hi @pepi711 ,

Bedankt voor je snelle respons. Ik ben blij om te horen dat er geen problemen meer zijn met zwart beeld bij opgenomen programma's.

Het andere probleem dat je soms ervaart lijkt op een beeld- en geluidsynchronisatievraagstuk. Als dit zich structureel voordoet, kun je een audiovertraging instellen.
 


Ik hoop dat dit helpt.