Skip to main content
Beantwoord

Zwart beeld en vervormd geluid bij zappen met KPN TV+ Box

• January 6, 2026
  • 1 reactie
  • 14 keer bekeken

eswin.kpn modemwissel experia box v10 met wifi. probleem wifi dat mijn smartphone video,geluid stil staat gaat bufferen niet bij you tube. eerst wifi in modem uit gezet.modem fabriek instelling gereset modem op nieuw op gestart toen wifi geactiveerd werkt weer prima. kweet niet of iedereen met dit type modem ook probleem mee heeft.betreft kpn+tv box probeem is tv live kijken zowel multicast als automatisch beste beeld kwaliteit nog steeds bij zappen zwart beeld 1sec en geluid vervormd is soms bij tv zender wel beeld geen geluid zit naar stomme film te kijken uit de jaren 30 ha ha. om live tv kijken gebruik ik unicast eigelijk niet voor bedoeld.maar om terug te kijken.tv box is aangesloten via NETWERK KABEL KPN CAT 6 LENTE KABEL 8 meter. MAX LENGTE 100 meter zijn. NIET VIA WIFI AANGESLOTEN.omdat bij niet mogelijk is in de buurt te veel wifi actief zijn veroorzaakt interferentie (storing) zowel wifi  2,4 GHZ als WIFI5G op zich heeft wifi 5G bij  mij groot bereik dan 2,4 GHZ band.per locatie verschillend kan zijn dat mensen zelfde problemen mee hebben? kpn wifi moden experia v10 als  kpn tv +box DIW 7022 laatste update firmware 0.37.6 en launcher 1.212.3. graag uw reactie. m.v.g.eswin. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi eswin! Fijn dat de wifi inmiddels goed werkt, nu alleen de TV nog. Als ik je bericht goed begrijp is het alleen zo dat het beeld zwart wordt en het geluid vervormd als je zapt? 

Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd, of gecontroleerd of de huidige HDMI er goed in zit? Ik ben benieuwd of het hem daar in zit. 
Mocht dat niet helpen, gebeurt dit dan op alle zenders bij live TV kijken? Of gaat het alleen bij bepaalde zenders mis?
Als er een bepaald patroon in te ontdekken is hoor ik het graag.

Je kunt hier overigens ook een belafspraak met ons voor maken. Mijn collega kan dan alles met je doorlopen en dan is het hopelijk snel opgelost!

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hi eswin! Fijn dat de wifi inmiddels goed werkt, nu alleen de TV nog. Als ik je bericht goed begrijp is het alleen zo dat het beeld zwart wordt en het geluid vervormd als je zapt? 

Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd, of gecontroleerd of de huidige HDMI er goed in zit? Ik ben benieuwd of het hem daar in zit. 
Mocht dat niet helpen, gebeurt dit dan op alle zenders bij live TV kijken? Of gaat het alleen bij bepaalde zenders mis?
Als er een bepaald patroon in te ontdekken is hoor ik het graag.

Je kunt hier overigens ook een belafspraak met ons voor maken. Mijn collega kan dan alles met je doorlopen en dan is het hopelijk snel opgelost!