Skip to main content
Beantwoord

Zwart beeld op alles behalve NPO

• January 31, 2025
  • 7 reacties
  • 113 keer bekeken

Mascha Wisse-van Es
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Beste KPN,

Op alle kanalen behalve NPO 1,2,3 hebben wij zwart beeld. Ook onze opnames als we die afspelen is er zwart beeld en geen geluid, je ziet wel de teller lopen. We hebben al verschillende keren alles opnieuw opgestart, maar geen oplossing. Hebben jullie recent een update gedaan die dit kan veroorzaken?

Beste antwoord door Mascha Wisse-van Es

Dank voor het invullen, ​@Mascha Wisse-van Es. Voor de zekerheid, want we zien dat daar soms miscommunicatie over ontstaat. Met een reset bedoel ik dit:

• Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 30 seconden in het gaatje. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Als je dit nog niet gedaan hebt, zou je dat eens willen doen op je Box 12. We zien vanuit andere klanten dat dit helpt. Kan zijn dat je dan, na de reset van je Box 12, je tv-ontvangers nog even moet herstarten. Daarna zouden de zenders terug moeten zijn.

​@Erik van KPN Mijn man heeft gereset en dat was niet de oplossing. Vervolgens wat firewall settings aangepast, dat was initieel ook niet de oplossing. Maar toen nog een keer gereset en toen deed alles het ineens weer.

Bedankt voor het meedenken 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 31, 2025

Goedemorgen ​@Mascha Wisse-van Es, welkom!. We zien wat meer mensen die dit aangeven en we kijken ernaar of er iets aan de hand is en zo ja, wat. Voor jou, wat je kunt proberen is de tv-ontvanger een reset geven. Ik ben benieuwd of het daarna wel weer werkt.  

Een reset doe je als volgt:

•  Druk op Menu op de afstandsbediening.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

Mascha Wisse-van Es
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Beste ​@Erik van KPN , terug naar fabrieksinstellingen is niet de oplossing. Nog steeds hetzelfde.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 31, 2025

Jammer dat te horen, ​@Mascha Wisse-van Es. Welk modem heb jij in gebruik? En heb je verder eigen apparatuur aangesloten?

Wil je kijken of een reset van je modem verbetering brengt. En zou je je forumprofiel willen invullen? Dan kunnen we aan deze kant meekijken.

Mascha Wisse-van Es
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

​@Erik van KPN We hebben alles al meerdere keren gereset. Ik heb m'n profiel ingevuld.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 31, 2025

Dank voor het invullen, ​@Mascha Wisse-van Es. Voor de zekerheid, want we zien dat daar soms miscommunicatie over ontstaat. Met een reset bedoel ik dit:

• Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 30 seconden in het gaatje. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Als je dit nog niet gedaan hebt, zou je dat eens willen doen op je Box 12. We zien vanuit andere klanten dat dit helpt. Kan zijn dat je dan, na de reset van je Box 12, je tv-ontvangers nog even moet herstarten. Daarna zouden de zenders terug moeten zijn.

Mascha Wisse-van Es
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

• Met de resetknop

​@Erik van KPN Mijn man heeft gereset en dat was niet de oplossing. Vervolgens wat firewall settings aangepast, dat was initieel ook niet de oplossing. Maar toen nog een keer gereset en toen deed alles het ineens weer.

Bedankt voor het meedenken 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 31, 2025

Top, goed om te horen, Mascha!