Skip to main content

De KPN iTV box van mijn schoonvader was met scart aangesloten op de oude Sharp TV. Bij nader inzien bleek de TV ook 3 HDMI inputs te hebben. 
Het aansluiten met een HDMI kabel resulteerde in een beeld op de TV waarbij het menu wel zichtbaar is en ook het geluid van de zender te horen is maar zwart beeld. 
Instellingen in de settings aanpassen heeft niet geholpen. Wel een update gedaan maar dat maakte geen verschil. 
Wat zou dit zijn?

Wat is oud ?
Mijn vermoeden, de TV heeft geen :
https://nl.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection

Hallo KeesYagi,

Het is een Sharp TV, zeker 15 jaar oud. 
Is er een workaround?

Hoi ​@Marcel Oudendijk. Welkom op de community! Wat vervelend dat je een zwart beeld krijgt. Heb je al andere HDMI-kabels en HDMI-poorten geprobeerd? Kun je ook testen of de ontvanger het op een andere tv met HDMI-aansluiting wel doet?

Hi Vikash,

Dank.

De menu is wel zichtbaar, en scherper dan met de SCART verbinding. Dat is goed. Echter, de “live feed” is zwart. Meerdere kabels en porten gebruikt zonder resultaat.

Heeft het te maken met High-bandwidth Digital Content Protection watr KeesYagi eerder suggereerde?

Als je een computermonitor bij de hand hebt, met een HDMI ingang dan zou je dat eens kunnen proberen, voor de test.
Verder kan ik er niets over zeggen.
Of zou de resolutie te hoog staan voor de TV ? Maar dan zou je het menu ook niet kunnen zien, of ?

Wie vult aan ?

Wel menu, geen tv beeld heeft inderdaad te maken met de HDCP. Want dat wordt alleen met het bewegende beeld meegestuurd. 

Wat is de type code voor de huidige televisie?

Hier is geen workaround voor. 

Alle hdmi aansluitingen geprobeerd?

Anders toch nieuwe(re) televisie. Of weer naar scart.

Reageer