Skip to main content

figure widget

 

Regelmatig krijg ik wel zender informatie maar zwart beeld... Wat is hier de oplossing voor? Anders dan de stroom voor de zoveelste keer er af halen? Dit is met een kpn tv box.

 

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?  

Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.


Hi, ik gebruik een Fritzbox 7690 en daar zit nog een fritz 1200ax repeater tussen. Het lukt helaas niet om deze tv box bekabeld aan te sluiten


Wat doet het beeld/geluid als je 5 seconden pauzeert? Je komt dan op een andere stream terecht.

Ik denk, samen met Joop2011, dat het een probleem is met de Multicast streams via je set up met de Fritz apparatuur. Dat moet wel “multicast to unicast” ondersteunen via wifi. IGMP Snooping.

Anders werkt het niet als de DIW7022 op Multicast staat. En al helemaal niet als 'beste kwaliteit’ ook is aangevinkt.


Dank voor jullie antwoorden.

 

Ik zal proberen te pauzeren volgende keer als het gebeurt.

 

Ik dacht wel (vrij zeker) te weten dat er geen optie voor keuze multicast of beeldkwaliteit is in de instellingen van de box. Maar misschien heb ik dat verkeerd onthouden (ben nu niet thuis).

 

 


Er is keuze uit 3 opties 

Unicast 

Multicast 

Multicast + beste kwaliteit 

Na (kort) pauzeren ga je van de Multicast stream ook op de Unicast. Dat is dus makkelijk even te testen. 


Reageer