Skip to main content
Beantwoord

Zwart scherm bij Soundbox

• July 9, 2025
  • 6 reacties
  • 68 keer bekeken

Edberg
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Ik ervaar sinds de installatie van de soundbox op mijn Samsung TV steeds een zwart scherm voor een paar seconden. Uitermate hinderlijk, vooral als er dan tijdens een sportwedstrijd een belangrijk beeld vertoond zou moeten worden.

De box is aangesloten via LAN op een V10 modem en via HDMI (via een samsung verdeelbox) op de TV

MIjn internet is snel genoeg, dit meerdere keren uitgetest. De HDMI kabel is de standaard meegeleverde kabel uit het KPN paket.

Zowel box, TV en modem meerdere keren opnieuw opgestard wat het probleem niet verholpen heeft

Beste antwoord door Edberg

Beste Arjan, dat spelen met de instellingen had ik al gedaan en de freq naar 50hz gesteld, ook de beeld instelling naar 1080p 50 Hz gezet. De zwarte beelden blijven tot nu toe weg.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 10, 2025

Heb je wel de bij de Soundbox mee geleverde hdmi kabel gebruikt?

Ik kan hier nog een andere melding over vinden. 

Edberg
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Ja die heb ik gebruikt

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Edberg. Toevallig fan van de Zweedse tennisser? Maar goed, hier gaat het over problemen met je Soundbox waarbij op moment het beeld kort zwart wordt. Dat hoort niet zo te zijn. 

In het topic wat ​@PeterG aanhaalt staan al wat handige tips en links om naar te kijken. Vooral de beeldinstellingen spelen waarschijnlijk een belangrijke rol bij dit probleem. Zou je eens het volgende kunnen proberen:

Drukt op het huisje op de afstandsbediening van KPN
1. Ga naar het tandwieltje rechts bovenin
2. Ga naar ‘Apparaat’ (open algemene instellingen)
3. Ga naar ‘Apparaatvoorkeuren’
4. Ga naar ‘Weergave en geluid’
5. Ga naar ‘Schermresolutie’
6. Ga naar "HDR prioriteit"
7. Ga naar  “HDR10”"
8. U krijgt nu een tekst in beeld. Druk op het pijltje naar rechts en klik op de "OK" knop.

Zet ook eens HDMI CEC aan in de instellingen. Je vindt dit onder Instellingen, Beeld en dan HDMI CEC instellingen. Ik ben benieuwd of dit iets uithaalt. 

Voor de volledigheid nog een linkje naar onze Kennisbank waar je meer vindt over de beeldinstellingen. De rest van de instellingen kun je ook eens langslopen als hetgeen hierboven niet werkt. 

Edberg
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • July 13, 2025

Beste Arjan, dat spelen met de instellingen had ik al gedaan en de freq naar 50hz gesteld, ook de beeld instelling naar 1080p 50 Hz gezet. De zwarte beelden blijven tot nu toe weg.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is goed nieuws! Nu fingers crossed dat het goed blijft gaan. 

Edberg
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

Laten we het hopen. Ik hou je op de hoogte