Skip to main content

Zwart scherm bij terugkijken via de TV-gids

• August 10, 2026
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Jo van den Heuvel
Topper
Forum|alt.badge.img

Bij het terug kijken van een programma met KPN TV gids, krijg ik al weken een zwart scherm. Ook als ik b.v. wielrennen wil bekijken en ik druk op het groene knopje om het van voren te zien, krijg ik een zwart beeld. Ik vind ditr heel lastig. Ik heb het TV-kastje al vaker opnieuw opgestart. Gisteren zelfs in fabrieksstand terug gezet en software opnieuw geladen. Het helpt niets. Ik neem aan dat de KPN technici hier hard aan werken.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 10, 2026

Hoi, ​@Jo van den Heuvel 

Ik ben dit nog niet eerder tegen gekomen in de community. 

Welke ontvanger heb je?

HMB2260, VIP2952, VIP5202, DIW7022 ?

Jo van den Heuvel
Topper
Forum|alt.badge.img

Arris VIP5202

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 10, 2026

Oh. In ieder geval geen algemeen probleem. Op mijn logeeradres werkt het wel met een Arris VIP5202.

Al eens even 2 minuten stroomloos gehad (tenzij je eco stand-by gebruikt)?

Ook helpt een Frisse start vaak als de oudere ontvangers het nieuwe platform (terugkijken en opnames) niet goed pakken. De software wordt dan opnieuw geladen.

Menu > Instellingen > systeem (daar onderaan)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Jo van den Heuvel, goed dat je je vraag hier stelt! Hebben de tips van PeterG geholpen om dit op te lossen? Ik ben benieuwd of het nu weer goed gaat! 🙂

Jo van den Heuvel
Topper
Forum|alt.badge.img

Nee , Ik heb de tip van PeterG uitgevoerd. Niets verbeterd. Een dag later zag ik dat de ontvanger zonder mijn toedoen opnieuw was opgestart en bezig was de software te vernieuwen. Daarna werkte alles weer perfect !  Kunnen jullie dat op afstand gedaan hebben, of is de ontvanger uit zichzelf gaan updaten ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 13, 2026

Dat zal ie "uit zichzelf" hebben gedaan. 

Fijn dat het weer werkt. 😃