Skip to main content
Antwoord

Zwart scherm op commerciële zenders, alleen NPO te bekijken

• November 5, 2025
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heb de update ontvangen, maar helaas werkt de fix niet goed tegen het zwarte scherm op commerciële zenders. Die staan nu op zwart. TV kijken beperkt tot NED1,2,3. Terugkijken opgenomen programma's ook niet mogelijk. Videoserver die niet gevonden kan worden. 

Hoe nu verder?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@MLaan. Welkom op de Community! Ai, niet goed dat jij een zwart scherm houdt bij de commerciële zenders. Dan kun je het beste de tv-ontvanger een frisse start geven, zodat ie de software opnieuw kan inladen. Ik verwacht dat het daarna opgelost moet zijn. 

Wil je dit eens proberen en laten weten wat de uitkomst is :) 

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 5, 2025

Heb de update ontvangen, maar helaas werkt de fix niet goed tegen het zwarte scherm op commerciële zenders. Die staan nu op zwart. TV kijken beperkt tot NED1,2,3. Terugkijken opgenomen programma's ook niet mogelijk. Videoserver die niet gevonden kan worden. 

Hoe nu verder?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

De update die is ontvangen betreft de TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.226_1

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 7, 2025

Hoi ​@MLaan. Welkom op de Community! Ai, niet goed dat jij een zwart scherm houdt bij de commerciële zenders. Dan kun je het beste de tv-ontvanger een frisse start geven, zodat ie de software opnieuw kan inladen. Ik verwacht dat het daarna opgelost moet zijn. 

Wil je dit eens proberen en laten weten wat de uitkomst is :) 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 7, 2025

Hoi Arjan van KPN, 

De frisse start heeft inderdaad geholpen. Kan de commerciële zenders en terugkijken weer zien. Dank!

Misschien ook wel een tip voor toekomstige software updates voor de tv ontvanger om dit in communicatie naar klant mee te nemen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Mooi dat het weer werkt! Je hebt gelijk. Ik ga het weer eens aankaarten

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Misschien ook wel een tip voor toekomstige software updates voor de tv ontvanger om dit in communicatie naar klant mee te nemen. 

Als er bij updates uit voorzorg standaard naar een frisse start wordt verwezen mochten er problemen zijn, dan zou ik daar ook wel bijzetten dat KPN en andere lezers evengoed wél een melding van problemen willen zien. 🤓 Want een complete reset zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.