Skip to main content

Van tijd tot tijd verschijnt tijdens het tv kijken/zappen (opstarten) een zwart venster rechts in beeld. Het gekozen kanaal speelt geluid/beeld goed af. Alleen zit je dus met een storend, donker transparant venster in beeld. Zie screenshot hieronder, hopelijk is het een beetje zichtbaar. Een reset van de tv box helpt wel, maar het probleem keert steeds terug. Is dit een bug? Oh, enne: ‘de slimste mens is niet mijn ding’ :s

 

Vandaag weer ineens dat zwarte venster rechts. Iemand een idee?


Hmm, dit is wel een vervelend raar venster zo @Martin712

Waar dit door veroorzaakt wordt is mij niet direct duidelijk. Komt het venster soms zomaar tevoorschijn? Of wellicht nadat je de gids bekeken hebt? 

Zou je om te beginnen je ontvanger een ‘frisse start’ willen geven? Op die manier wordt de software volledig opnieuw ingeladen en dat zorgt er vaak voor dat merkwaardige problemen zoals deze weer verdwijnen!


Hmm, dit is wel een vervelend raar venster zo @Martin712

Waar dit door veroorzaakt wordt is mij niet direct duidelijk. Komt het venster soms zomaar tevoorschijn? Of wellicht nadat je de gids bekeken hebt? 

Zou je om te beginnen je ontvanger een ‘frisse start’ willen geven? Op die manier wordt de software volledig opnieuw ingeladen en dat zorgt er vaak voor dat merkwaardige problemen zoals deze weer verdwijnen!

Ga ik eens proberen, thx!

 


Bespaar je de moeite van alles opnieuw instellen, want zo’n frisse start, dat helpt niet hoor:

Een up-to-date en volledige lijst met bekende problemen, dat zou wel helpen.


Dit is niet exact hetzelfde issue @Arjan van B, in dat topic gaat het om een beeld dat te zien is bij de radiozenders.

Lijst met bekende problemen hebben we! 

 


Dit is niet exact hetzelfde issue @Arjan van B, in dat topic gaat het om een beeld dat te zien is bij de radiozenders.

Wat maakt het uit of het zwarte blok te zien is bij een radiozender (waar de rest van het beeld zwart is, of waar de radioscreensaver getoond wordt), of bij een televisiezender? In beide gevallen zie je links de samenvatting van een programma (hierboven de details van “De slimste mens”), plus rechts een blok waar je normaal de live preview ziet (leeg), ofwel het bovenste deel van “Start” of “Gids”. En dat niet zichtbaar had mogen zijn terwijl je radio of televisie kijkt.

 

Lijst met bekende problemen hebben we! 

Sorry hoor, maar die lijst is een lachertje. Niet up-to-date en verre van compleet. Dit issue staat er bijvoorbeeld ook niet bij. Trouwens:

Over de lijst met bekende bevindingen hoor ik vaker mensen. Ik zal zorgen dat deze met het team besproken wordt. Zodat hij wellicht completer en overzichtelijker kan worden.

 


Dit is iets wat bij mij ook heel soms wel eens voorkom. Voor het eerst voorgekomen na de update 1.131.6.

Ik druk dan weer op de 'gids' knop van de afstandsbediening en dan nogmaals om de tv gids te verlaten en anders door de aan/uit knop van de tv+ box ingedrukt te houden en dan 'opnieuw opstarten' te selecteren.

Het zijn de kleine bugs die tevoorschijn komen na een aanpassing/update, maar dit zal zeker wel op de radar staan.


@Martin712, is het venster bij jou inmiddels verdwenen?


@Martin712, is het venster bij jou inmiddels verdwenen?

Yep. Ik heb dit fenomeen niet meer teruggezien. Je suggestie was dus juist.


Het is heel makkelijk in beeld te krijgen:

  • Kies een TV zender
  • Zet de TV+ Box uit (hoeft niet in Eco-modus)
  • Zet ‘m weer aan
  • Voordat de zapbanner uit beeld is: druk Radio

Succes verzekerd.