Skip to main content

Ik ondervind een probleem bij zender nr. 1352 Oosterhoutse Radio en Televisie Stichting. Alleen bij deze zender krijg ik een onvolledig beeld , omdat boven en onder een zwarte balk in beeld is. Kan KPN hier wat aan doen?

 

mvrgr

Corné

1052 is een Radio zender en heeft geen beeld. Je kan kiezen voor zender logo of screensaver.


Ik heb het over zender nr 1352 en niet over 1052. Zender 1352 is wel degelijk een TV zender in de gemeente Oosterhout.

 


Heb je al eens bij anderen gekeken hoe het er daar uit ziet. Misschien hoort het wel zo.

Kan je eens een foto plaatsen?

Screenshot. Zojuist van ORTS (via website)

https://orts.nl/tv-live-kijken/


 


 


 


Zoals je ziet, zowel bewegend beeld en kabelkrant heeft de beide zwarte balken 😭😭😭


Jep. Dat ziet er niet zo uit als via de laptop. 

Zou je eens bij buren willen checken. En bij iemand met Ziggo.

Het is voor het oplossen heel prettig als de vinger goed op de zere plek ligt. Zoals aanvoer en waar het dan misgaat. Voor de mediagateway, in de mediagateway of pas bij de provider. 

Misschien ook even belletje plegen naar de omroep 😉, want misschien zit het al bij hun naar de gateway. Des te sneller is het uiteindelijk opgelost. 


 


Ook bij mijn kennis hier in Oosterhout met KPN hebben de schermen zwarte balken zoals je ziet. Ik ben nog in afwachting de foto’s van iemand met ZIGGO


Goedemorgen @Corné vT,

Het lijkt erop dat het in het model STB zit. Op de DIW7022 zie ik hier ook de zwarte balken waar op de andere type ontvangers deze balken er niet zijn. Hoe dat exact kan gebeuren durf ik (nu) nog niet te zeggen, maar ik ga even een paar collega's porren.

 

CC: @PeterG 


@TijtheMan Dat is wel apart dat het bij de STB DIW7022 wel voorkomt en bij de andere STB’s niet. Kan het zijn dat dit door een van de laatste software updates ontstaan is?

Wat ik ook wel apart vind is dat het alleen bij kanaal 1352 van ORTS is…..

Hoop dat je met de collega’s de oorzaak vindt.

alvast bedankt voor de moeite!

gr, Corné


Ah! Goede morgen @TijtheMan .

Eerder dan moderator 😃

Ben ik ook benieuwd hoe het via de app of website tv.kpn.com is @Corné vT


@PeterG  ORTS is een lokale zender die, zover ik weet, niet via de app of tv.kpn.com wordt aangeboden? Maar slechts in een beperkt gebied via glasvezel.


Ach. natuurlijk. Daar heb je gelijk in.


Ik ga er niet vanuit dat het door een/de update van de ontvanger komt. Dan zou het namelijk op alle kanalen te zien zijn en zover ik kan zien is inderdaad alleen kanaal 1352 voorzien van deze letterbox weergave. Waarschijnlijk zit het dan ook in de verwerkingsslag die wij doen voordat we het signaal het land in sturen. Het bronsignaal is namelijk goed daar deze op de andere ontvangers zonder de zwarte balken zichtbaar is.

Dit is overigens wel een (redelijk overwogen) aanname van mijn kant uit.


Net mogen vernemen van de collega's:

De bron (resolutie) is niet geheel standaard en daarom wordt deze gewijzigd aan onze kant. Dit levert voor de stream op de 7022 inderdaad een bijzondere afmeting op waardoor de balken verschijnen.

Mocht er vandaag nog tijd vrijkomen bij de collega's kijken ze of ze dit nog op kunnen pakken. Anders wordt het in de loop van komende week gedaan.


Fijn dat er een oorzaak bekend is en dat er aan gewerkt wordt/gaat worden.

 

alvast bedankt

groeten

Corné


@PeterG  ORTS is een lokale zender die, zover ik weet, niet via de app of tv.kpn.com wordt aangeboden? Maar slechts in een beperkt gebied via glasvezel.

Ziggo heeft dit zender in 576i zonder zwarte balken. Van ORTS website kan je ook naar TV of TV+Box casten (het 2de symbool rechter hoek beneden) zonder zwarte balken

https://orts.nl/tv-live-kijken/

 


@PeterG  dank je, maar casten is niet iets wat ik heel regelmatig doe. Thuis sowieso niet, eigenlijk alleen op vakantie in het buitenland. Thuis wil ik gewoon via DIW7022 schakelen en kijken. Ik wacht wel op oplossing die @TijtheMan  hierboven noemde.


Ik was het niet die casten opperde. Maar TDN.

Ik doe casten alleen als het niet anders beschikbaar is. Zo'n lokale zender bijvoorbeeld als je geen kpn ontvanger op bewuste tv hebt.  Op één tv van de 3 heb ik alleen een streamingbox Nokia 8000.


Sorry @PeterG , ik had even niet in de gaten dat deze suggestie van @TDN  af kwam.


Goedemorgen @Corné vT,

Als ik het goed zeg, dan zijn de zwarte balken verdwenen nu :) 

CC: @PeterG 


Dat is goed nieuws.

Ik ben benieuwd naar de reactie van @Corné vT , @TijtheMan .

Ik heb die zender uiteraard niet…. in Noord-Holland (Kennemerland).


@TijtheMan en cc. @PeterG
 

YES de balken zijn weg !!!  TOP heren, thanks voor de snelle oplossing! Gr, Corné

 

 


Reageer