Skip to main content

Beste lezer(es),

Ik heb een randloze TLC Android tv met KPN+ box. Sinds vandaag zit er een rand van ca 1 cm op het gehele scherm een soort zwart lijstje. Wat heb ik zelf gedaan: zowel tv als kpn instellingen gecontroleerd, alles stond en staat prima volgens mij. Ook binnen beeldinstellingen, wel van alles uitgeprobeerd maar zonder succes.

Vervolgens als laatste redmiddel eerst de tv naar fabrieksinstellingen, kader was er nog steeds en toen ook maar de KPN box naar fabrieksinstellingen. Helpt ook niet. Natuurlijk een behoorlijk gedoe, alle persoonlijke instellingen apps, startscherm nou ja gewoon veel werk alles weer naar wens te krijgen en probleem niet opgelost. Op internet, binnen KPN app gezocht naar probleemoplossing wel eea kunnen vinden maar geen oplossing voor het fotolijstje om tvbeeld.

TLC support gebeld maar zij willen eerst allerlei documenten per mail ontvangen factuur, foto euvel enz. werd dus niet direct met een techneut doorverbonden.

Voordat ik verder ga met TLC deze vraag maar hier gesteld.

Heb ook nog even gekeken of er een app is voor volledig scherm tv maar niet gevonden alleen spiegelen.

Wie heeft de gouden tip?

Alvast bedankt voor het meedenken,     Henriette

Probeer de instelling overscan te activeren/deactiveren


Bedankt voor de snelle reactie.

Heb ik ook gedaan, aan en uit, diverse combinaties met automatische schermresolutie en gespeeld met andere resoluties en combinaties. 

Gewoonlijk/standaard staat automatisch resolutie uit, overscan uit en scherm op 1080/50Hz vast.

Geen oplossing dus voor mijn probleem, maar bedankt voor het meedenken.

 

Hartelijke groet


@Catharina864 Wat staat onder schermvergroting op TV+Ontvanger? 100% zal het zijn


staat idd op 100%


heb ook nog even gespeeld met in- en uitzomen, vaag natuurlijk, maar met de gedachte dat daardoor misschien weer terugspringt naar de situatie 100% zonder rand. Helaas geen geitenpaadje.


Bedoel je TCL?

Ik vind alleen de 43C645. Die lijkt op de foto inderdaad maar een héél smalle lijst te hebben. 

Zet voor deze 4k tv de resolutie van de box op 4k2k 50 Hz of automatisch.

Vergroten op 100 %.


Hallo Peter,

Bedankt voor je bericht. Moet idd TCL zijn ipv TLC, ik heb wel een ander type dan jij noemt nl 

32S5403A, Randloos HD HDR TV met Android TV, S54 Series

een kleine, goedkope maar goede tv voor de slaapkamer. Op 4k2k zetten is niet van toepassing voor dit model. Vergroten stond en staat op 100%. TCL is overigens een behoorlijk bekend merk onder de tv's en zij hebben heel veel types.

Ik ga nu toch twijfelen of ik vanaf het begin wel goed heb gekeken naar de omranding, in de huiskamer heb ik een dure 4k2k OLED LG en die heeft precies hetzelfde randje, even opgemeten 0,6 cm uiteraard op het beeldscherm niet de omlijsting van de tv's.

Onlangs heb ik twee KPN+ boxen aangesloten en wellicht is er toen eea veranderd bij beide tv's maar valt me dat nu pas op. Nou ja much to do about nothing (serious), ik wen er wel aan.

Bedankt voor je aandacht en hartelijke groet,     Henriette (tweede naam is Catharina vandaar profielnaam)


Reageer