Skip to main content

De poll van de week: wanneer is het voor jou tijd voor een nieuwe telefoon?

• September 16, 2026
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

We stellen regelmatig vragen en maken polls, zodat we samen ervaringen kunnen delen en van elkaar kunnen leren. En deze week kunnen we natuurlijk niet om de nieuwe iPhones heenšŸ“±!Ā Een nieuwe iPhone betekent misschien ook weer de vraag: is het tijd voor een nieuwe telefoon? Of houd jij je huidige toestel liever zo lang mogelijk?Ā 

iPhone 18 series

De poll van de week: wanneer is het voor jou tijd voor een nieuwe telefoon?

De nieuwste modellen zijn aangekondigd en inmiddels ook bij KPN te bestellen. Voor de ƩƩn hƩt moment om meteen te kijken wat er nieuw is, terwijl een ander denkt: mijn huidige telefoon doet het eigenlijk nog prima.

Nieuwe telefoons komen vaak met nieuwe functies, een betere camera, een langere batterijduur of andere verbeteringen. Wat zijn voor jou redenen om een nieuwe telefoon te kiezen?Ā 

Stem mee en vertel ons vooral hoe jij daarin staat. Begint het bij de introductie van een nieuw toestel meteen een beetje te kriebelen of moet er heel wat gebeuren voordat jij afscheid neemt van je telefoon?

Benieuwd naar de nieuwste iPhones?Ā Bekijk de nieuwe modellen bij KPN

Wanneer is het voor jou tijd voor een nieuwe telefoon?

5 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 16, 2026

Als onze telefoon bepaalde relevante apps, zoals digid bijvoorbeeld, niet meer door het OS c.q. de telefoon ondersteund worden, vervangen we de telefoon of als deze zodanig defect raakt dat deze niet meer gerepareerd kan worden.

De meeste toeters en bellen die standaard op zo'n smartphone zitten, gebruiken we nooit.

Ā 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Anderhalf jaar geleden was mijn iPhone 13 Pro zo dood als een pier. Op naar de ā€˜dokter’ voor monitoring. Volgens Amac was hier niets meer aan te doen, iets met moederboard, dan is het einde oefening. Tja, dan moet je wel. Want tegenwoordig staat het leven (bijna) stil als je geen telefoon hebt. Denk aan betalen, parkeren, routes, etc. etc. Nu tevreden met de iPhone 16 Pro.Ā 

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • September 16, 2026

Ik vervangen mijn telefoon als het contract afloopt

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 16, 2026

De huidige iPhones zijn mij eigenlijk iets te groot. Ik heb de iPhone SE 2022 al een aantal jaar in gebruik en dat is voor mij een ideale en betaalbare telefoon. Ik hoop dan ook dat er over een poosje weer een nieuw model iPhone SE uitkomt.Ā 

Zolang alle benodigde apps e.d. het blijven doen, is er ook nog geen directe reden om de telefoon te vervangen. Een nieuwe batterij zou op den duur wel nodig kunnen zijn. Ik heb net gezien dat de batterijcapaciteit nu 86% is en wat ik her- en der teruglees zou je de batterij kunnen vervangen als het percentage onder de 80% komt.Ā 

Toevallig net vanochtend de telefoon de laatste update gegeven naar iOS 27.0, dus mijn type toestel wordt nog steeds meegenomen met de updaterondes. Ā 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Zolang mijn telefoon nog kan bellen, appen en Spotify kan openen, blijft hij bij mij.Ā Er zit inmiddels wel een barstje in het scherm, maar zolang ik er nog gewoon doorheen kan kijken, is er niks aan de hand.Ā