Skip to main content
Sticky

Een kijkje achter de schermen bij KPN: Security

• October 23, 2025
  • 0 reacties
  • 56 keer bekeken
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Je kunt security wel een ‘hot topic’ noemen tegenwoordig. Zoals je misschien wel weet, is security binnen KPN een heel belangrijk onderwerp. Daarom geven we je graag een kijkje achter de schermen! In onze rubriek ‘Achter de schermen bij KPN’ maak je kennis met de mensen achter onze producten en diensten. Met deze ronde een van onze security officers.

Achter de schermen: Security

Rogier is security officer bij KPN. Hij is elke dag bezig met veiligheid bij KPN, zowel voor onze klanten als onze producten en diensten. Hij vertelt meer over waar hij zich mee bezig houdt:

Wat doe jij als senior security officer?

“Ik zorg ervoor dat producten en diensten van KPN en XS4ALL veilig en betrouwbaar zijn. Dan gaat het bijvoorbeeld om internet en televisie. Ik werk vooral achter de schermen, onder meer door advies te geven aan teams. En ik bewaak bij kwetsbaarheden dat security-teams de juiste maatregelen nemen.”

Deze rubriek komt ook iedere maand terug in de KPN nieuwsbrief. Ontvang jij die al?

Je zegt dat hackers steeds geniepiger worden. Hoe beschermen jullie de consument daar tegen? Geef eens een voorbeeld?

“Het beste voorbeeld is de tweestapsverificatie of tweestapsauthenticatie. Een paar jaar geleden zag je die nog bijna nergens, nu steeds vaker. Tweestapsverificatie betekent dat je niet alleen je wachtwoord moet invoeren, maar ook een code die je via e-mail, sms of authenticatieapp krijgt toegestuurd. Een extra stap, maar wel een die het hackers een heel stuk lastiger maakt.”

Tips van Rogier

Het hele interview met Rogier én zijn tips voor jou lees je hier in het artikel:

Achter de schermen: onze onzichtbare beschermers | KPN

En, wat vind je van dit artikel? We horen graag je mening of gedachten!

Wil je meer lezen over het onderwerp security? Kijk eens in onze Kennisbank in het board Veilig Online.

Of lees meer over security in dit artikel, over het event dat we eerder dit jaar organiseerden in het teken van veiligheid online: