Skip to main content

Een WK poll voor jou: Welke wedstrijden kijk jij?

• June 9, 2026
  • 34 reacties
  • 359 keer bekeken
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

We stellen regelmatig vragen en maken polls, zodat we samen ervaringen kunnen delen en van elkaar kunnen leren. Vooral voor de voetballiefhebbers onder ons: Deze ronde in het teken van het WK! 

De poll van de week: Kijk jij naar alle wedstrijden of alleen naar die van het Nederlands Elftal?

Het is weer genieten voor de voetballiefhebbers onder ons! Nou ja, voor de een wat meer afhankelijk van hoe ons Elftal het er van af brengt dan voor de ander 😉 

Misschien heb je het schema van de wedstrijden al op de kalender geschreven, staan de snacks klaar en ben je aan de buis gekluisterd, helemaal voorbereid. Of misschien ben je een meer casual kijker. Het maakt niet uit, wij zijn benieuwd: naar welke wedstrijden kijk jij?

Kijk jij naar alle WK wedstrijden, of kijk je alleen naar de wedstrijden van het Nederlands Elftal?

Een tip: Nog meer WK nieuws volgen?

Je bekijkt de WK wedstrijden via NOS. Wil je nog meer nieuws rond het WK volgen? Dan kan je je Combivoordeel keuzevoordeel wisselen naar ESPN. Vanuit de studio van ESPN bespreken bekende mensen uit de voetbalwereld dagelijks de opvallendste momenten en het laatste nieuws rond het toernooi in "WK Praat". 

Met Combivoordeel kun je je keuzevoordeel maandelijks aanpassen. Zo kies je wat op dat moment het beste bij je past. Je leest hier hoe het werkt!

We stellen deze vragen vooral om met elkaar in gesprek te gaan en ervaringen uit te wisselen. Jullie input helpt niet alleen andere community leden, maar kan ons ook inspireren om dingen te verbeteren. Dus voel je vrij om te stemmen en te reageren: we lezen graag mee! 

Kijk je alle wedstrijden of alleen die van het Nederlands Elftal?

34 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • June 9, 2026

Ik kijk naar zoveel mogelijk wedstrijden. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Inmiddels heb ik ook wel echt zin in het WK. Zal zoveel mogelijk gaan kijken maar denk niet dat ik voor bepaalde potjes de wekker ga zetten om die om 04:00 te gaan kijken. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

Als niet wil of kan kijken, vooral midden in de nacht, neem ik alles op… kan ik later nog eens kijken. Toch ruimte zat met 1000 uur capaciteit… 😜

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

's nachts ga ik zo wie zo niet kijken.

Verder alleen wedstrijden die ik denk dat die interessant is om te kijken.

En zoveel mogelijk wedstrijden van Nederland.

Veel wedstrijden zijn gewoon het aanzien niet waard, maar de vraag is altijd welke.😉

Opnemen doe ik nooit van een voetbalwedstrijd.

Ook al is 300 uur voldoende.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Joe, wij zitten in één team, ​@Raspberry ⚽️👯‍♀️

Ik ga ook zoveel mogelijk wedstrijden kijken, dat kan eigenlijk ook niet anders met een voetbalfanaat in huis 😅😬 Wij hebben er he-le-maal zin in en zijn er ook klaar voor! 🦁🇳🇱

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

Als onverbeterlijke nachtbraker ben ik van plan naar alle wedstrijden te gaan kijken.

Het gekke is dat ik normaal nooit naar voetbal in de gebruikelijke competities kijk, maar bij een WK of EK volg ik wel altijd alles, zal wel een aangeboren afwijking zijn. 🤗

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Herkenbaar ​@Dicksooo 🤣

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

Ik zal heel weinig wedstrijden kijken tot de KO-ronden. Vroeger was nog leuk in groepsfase te kijken, maar sinds inflatie van deelnemers (met 32 of meer) kijk ik niet meer ieder wedstrijd. Wat moet men met 64 elftalen? Sommige spelen op niveau van Keuken Kampioen Divisie.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 9, 2026

De Oranje voetbakgekte laat ik maar aan mijn vrouw over en zei verhuist dan tijdens de Oranje momenten wel vrijwillig een etage hoger naar een ander TV toestel. Mijn enige taak is haar voorzien van het noodzakelijke “natje en droogje” 🍷🧀

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik zal heel weinig wedstrijden kijken tot de KO-ronden. Vroeger was nog leuk in groepsfase te kijken, maar sinds inflatie van deelnemers (met 32 of meer) kijk ik niet meer ieder wedstrijd. Wat moet men met 64 elftalen? Sommige spelen op niveau van Keuken Kampioen Divisie.

Het is mij ook wat teveel nu met 48 teams, dus ik kijk wel het Nederlands elftal en zal voor de rest een selectie maken van wat ik ga zien. Voor onze zuiderburen heb ik ook wel wat sympathie, dus grote kans dat ik die ook meepak. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • June 9, 2026

Joe, wij zitten in één team, ​@Raspberry ⚽️👯‍♀️

Ik ga ook zoveel mogelijk wedstrijden kijken, dat kan eigenlijk ook niet anders met een voetbalfanaat in huis 😅😬 Wij hebben er he-le-maal zin in en zijn er ook klaar voor! 🦁🇳🇱

Haha, geweldig! Het is bijna zover…. let the games begin! 😁

Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • June 9, 2026

mis nog een antwoord: ik kijk naar het Nederlands elftal, maar niet als er 's-nachts wordt gespeelt

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

De Oranje voetbakgekte laat ik maar aan mijn vrouw over en zei verhuist dan tijdens de Oranje momenten wel vrijwillig een etage hoger naar een ander TV toestel. Mijn enige taak is haar voorzien van het noodzakelijke “natje en droogje” 🍷🧀

Dat klinkt (mij) als een uitstekende taakverdeling: van echtgenoot gepromoveerd tot persoonlijke Oranje-cateraar. Ben jij helemaal geen voetbalfan of alleen niet van de Oranje-gekte, ​@Jocola?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Vanaf 25 juni is het in mijn woonplaats elke avond en nacht feest in de stad. Heb al even gekeken en kan dan zo vanuit de stad door naar huis om de eerste wedstrijden van de dag die om 04:00 beginnen meepakken 😃. 

De laatste wedstrijd die Nederland bijvoorbeeld speelt zal vrijdagnacht om 01:00 bijvoorbeeld op een groot scherm worden getoond midden in de stad, 
Nu moet ik wel bekennen dat ik daar dan stiekem een hekel aan heb. Nederlands elftal kijk ik het liefst alleen of met een heel klein select groepje 😅

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 10, 2026

Dat klinkt (mij) als een uitstekende taakverdeling: van echtgenoot gepromoveerd tot persoonlijke Oranje-cateraar. Ben jij helemaal geen voetbalfan of alleen niet van de Oranje-gekte, ​@Jocola?

@Shyrin van KPN Nee, ik zelf geef totaal niks om voetbal, maar mijn vrouw is er van jongs af aan mee opgegroeid in haar ouderlijk huis. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 10, 2026

@Jocola 

Ik denk dat beneden bij jullie een grote tv staat.

Misschien een idee om het af en toe andersom te doen.

Jij naar boven en je vrouw op het grote scherm voetbal kijken.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 10, 2026

Om eerlijk te zijn leeft dit WK bij mij een stuk minder dan de voorgaande edities (al vond ik Qatar 4 jaar geleden ook niet geweldig) maar de wedstrijden van Oranje kijk ik natuurlijk sowieso. Verder de toplanden natuurlijk ook in de gaten houden (Spanje, Frankrijk, Engeland, Argentinië) maar ik ga wel een beetje selectief proberen te zijn. Ook veel wedstrijden die ik totaal niet boeiend vind. Wat ook niet gek is omdat er dit jaar maar liefst 48 landen deelnemen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 10, 2026

@Jan van KPN Wat te denken van Ghana tegen Panama?? We zitten er klaar voor…😜

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 10, 2026

@Jan van KPN Wat te denken van Ghana tegen Panama?? We zitten er klaar voor…😜

Om inderdaad maar eens een potje te noemen 😅

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 10, 2026

Zie dit AD artikel over de wedstrijden die je volgens het AD niet mag missen.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 10, 2026

@Jocola 

Ik denk dat beneden bij jullie een grote tv staat.

Misschien een idee om het af en toe andersom te doen.

Jij naar boven en je vrouw op het grote scherm voetbal kijken.

Echt niet !! 🤣…..en dan zeker met dat 55” bakbeest van de trap sodemieteren. Het is maar een kleine hobbykamer van 8 m2 en ze zit maar 1,5 meter van die 46” af op een kleine comfortabele 2 zitsbank.  Ze wordt al dagelijks genoeg verwend door haar mannetje de huis kok. 😋

Forum|alt.badge.img+10

In de poulefase alleen de toplanden + Nederland ( geen topland dus 😏), daarna alle wedstrijden mits 's avonds. 'S nachts slaapt een normaal mens, dus ik ook en zal er veel teruggekeken worden overdag. Zin aan 😁

Len B
Helper
  • June 10, 2026

Ik kijk alleen naar wedstrijden waar ze nog echt voetballen dus de wedstrijden van het Nederlands elftal kan je dan wel overslaan , ik gun Oranje het beste maar vrees met grote vrees.

In de jaren ‘70 stond er in het AD een voetbalstrip over F.C. Knudde, bedacht door tekenaar Toon van Driel waarin de keeper steevast riep , ,,Tikkie terug Jaap’’ , en zo voetbalt al jaren !

Je kunt beter een poll opzetten , komt Oranje wel of niet door de 1ste heen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 11, 2026

Ja, wedstrijden waar echt gevoetbald wordt.

Helaas valt ook dat regelmatig tegen.

En in 1988 begonnen ze super slecht en verloren de vriendschappelijke wedstrijden ervoor en ook de eerste groepswedstrijd tegen Rusland.

Ik kan me die bal van Kieft nog herinneren die een halve meter voor doel overschoot.

In de finale wonnen ze toen van Rusland en waren ze Europees kampioen.

Wat wil ik hiermee zeggen.

Je weet gelukkig nooit hoe een toernooi gaat lopen en wat het verloop is.

Ook helaas niet welke wedstrijden wel of niet mooi zijn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2026

Om eerlijk te zijn leeft dit WK bij mij een stuk minder dan de voorgaande edities (al vond ik Qatar 4 jaar geleden ook niet geweldig) 

Ik ben al wat langer afgehaakt wat betreft mijn interesse voor het WK. In mijn jonge jaren had je zestien deelnemende landen en dan was het heel speciaal als jouw land mocht meedoen. Nu zijn er maar liefst 48 deelnemende landen waarvan er 32 doorgaan naar de knock-outfase. In de praktijk kunnen drie of vier punten al voldoende zijn om door te gaan. Eigenlijk zijn die voorrondes meer voor het kunnen/mogen meedoen aan zo’n toernooi waarbij er vooral heel veel geld verdiend moet gaan worden. Check de berichten over toegangskaarten en hotelovernachtingen maar eens. En wij in Nederland kunnen geen UHD kijken omdat dat kennelijk te duur is voor de NPO. 

Daarnaast zie ik het niet zitten om op 22.00 de TV aan te zetten voor een wedstrijd die dan pas tegen 24.00 afgelopen is. En dan zijn er ook wedstrijden die ‘s-nachts zijn. Leuk voor nachtbrakers, maar ik ben een dagdier. 😉

Kortom: ik zal er heus wel wat van meekrijgen, maar ik kijk nu al uit naar het hoogtepunt van de sportzomer: De Tour de France!