Skip to main content

Een WK poll voor jou: Welke wedstrijden kijk jij?

• June 9, 2026
  • 62 reacties
  • 846 keer bekeken
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

62 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 11, 2026

Ik ga helemaal niet kijken
De Nederlandse competitie  mag ik wel graag kijken, maar de internationale troep hoef ik echt niet te zien.
Dus gaan we gewoon 's avonds op 4 oren slapen. (3 katten en ikzelf)

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Leuk om de verschillende reacties te lezen! 

Zie dit AD artikel over de wedstrijden die je volgens het AD niet mag missen.

Mooie tip, dit ​@joop2011! Wil je deze ook delen in het onderstaande topic?
WK 2026: volg, praat mee én voorspel de wedstrijden van Oranje | KPN Community

Mooi topic om verder te praten voor wie er wel gaat kijken naar het WK! 😃

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • June 11, 2026

Het is bijna zover, vanavond begint het spektakel. En gelukkig hoef ik niet te werken. Komend weekend ook lekker vrij, dus kan meerdere wedstrijden zien! 😎😍

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 11, 2026

Het is bijna zover, vanavond begint het spektakel. En gelukkig hoef ik niet te werken. Komend weekend ook lekker vrij, dus kan meerdere wedstrijden zien! 😎😍

1 van de vele voordelen van pensioen is dat ik altijd kan kijken.

Maar 's nachts ga ik niet doen (denk ik).😉

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 11, 2026

1 van de vele voordelen van pensioen is dat ik altijd kan kijken.

Maar 's nachts ga ik niet doen (denk ik).😉

Gewoon de klok op tijdzone GMT-6 zetten, iedereen laat zich graag 7 maanden per jaar met een zogenaamde zomertijd in maling nemen, dan moet zoiets voor een maand WK ook kunnen. 😎

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2026

Nederlands elftal. En ik denk ook Curaçao. Ook veel Nederlandse voetballers! En coach 😁😀.

Wedstrijden die na 00:00 aftrappen sla ik even over. Lees ik volgende dag op Teletekst wel de uitslag van.

• Nieuwkomer
  • June 11, 2026

Als ze nu voetballen kunnen  

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 11, 2026

Ik denk wel dat ze heel goed kunnen voetballen.

Maar er een team ervan maken, dat is het belangrijkste en dat moet Koeman regelen.

Len B
Helper
  • Helper
  • June 11, 2026

Helemaal mee eens 👍 !

En ze moeten hun ego’s zo hoog als de Euromast maar eens een tijdje in de vriezer gooien !.

Ik gun de echte fans het niet maar vrees dat het feestje weer snel voorbij is.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 12, 2026

De eerste wedstrijd gezien en ik kan het hooguit een 5 geven.

En egootjes, dat hebben ze allemaal van alle landen.

@Len B 

Een man en man, er zijn gelukkig ook vrouwen op het forum.😉😊

Mar het gezegde betekend: “Afspraak is afspraak” 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 12, 2026

Ikzelf kijk vooral de Nederlandse wedstrijden, maar er zitten ongetwijfeld ook andere belangrijke wedstrijden tussen, die belangrijk zijn om te volgen in het voordeel van Nederland. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 12, 2026

Ik vrees dat ik mijn voornemen om alle wedstrijden te gaan bekijken niet waar kan maken, ben afgelopen nacht tijden de wedstrijd Zuid-Korea - Tsjechië op de bank in slaap gevallen.

Len B
Helper
  • Helper
  • June 12, 2026

Ik vrees dat ik mijn voornemen om alle wedstrijden te gaan bekijken niet waar kan maken, ben afgelopen nacht tijden de wedstrijd Zuid-Korea - Tsjechië op de bank in slaap gevallen.

AI ;  Wat je wakker houdt in de nacht zijn vaak stress, piekeren, een onrustige slaapomgeving, of gewoontes zoals schermgebruik. ,,Fysieke factoren zoals cafeïne (koffie, thee, cola) of een te warme kamer kunnen ook de nachtrust verstoren’’ !

Oplossing Dick . . . . . , de kachel aan op 30 en met een pallet cola en thermoflesSEN koffie [géén decaf !] naast je moet het vast lukken om wakker te blijven 😉 😁 !

Succes.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2026

Ik en mijn moeder zijn geswitched naar de VRT. 

Leuk commentaar. 

En wat een verademing! Geen reclame op ¼, ½ en ¾ van de wedstrijd. Perfect 😎.

Zondag lekker 

Duitsland - Curaçao en

Nederland - Japan via de Vlaming. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 13, 2026

Wegens reclames hoeft men niet naar VRT te gaan. NPO laat doorspoelen bij terugkijken of begingemist, alleen de beeldkwaliteit is minder dan multicast beste kwaliteit, maar VRT live heeft ook geen multicast beste kwaliteit.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 13, 2026

Tijdens de reclame ligt het spel stil, dus je mist niets.

Hopelijk is dit alleen tijdens dit toernooi en daarna nooit meer (die irritante drinkpauzes en reclames)

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • June 13, 2026

Ik kijk geen wedstrijden terug, wel zoveel mogelijk live via de zender VRT. Voor nu gekeken naar Mexico -Zuid Afrika en Canada - Bosnië Herzegovina. 

Vandaag kijk ik om 21.00 uur Qatar - Zwitserland en om 00.00 uur Brazilië - Marokko. Ben morgen vrij, kan dus heerlijk uitslapen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 13, 2026

Een sportwedstrijd kijken wij uiteraard 😉 live. Dus.... doorspoelen reclameblokken, ​@TDN ?? Hoe doe je dat dan 😁 ?

De beeldkwaliteit van VRT is prima. 

We gaan niet doen of HD+ zóveel beter is als HD hoor.

Alleen ESPN springt eruit natuurlijk. Maar ja, daar is geen WK.

Liever een pietsje minder beeld, wat ik niet zie, dan die k..... reclames. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 14, 2026

Tot nu toe heb ik werkelijk geen seconde naar het WK gekeken. Ik zie alleen de volgende ochtend de uitslagen. 

Heb ik iets bijzonders gemist? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 14, 2026

Heb ik iets bijzonders gemist? 

Brazil vs Marokko was een wedstrijd om te genieten. Ik keek bijna alle spelen via uitgesteld kijken, meestal omdat ze waren tijdens mijn slaap uitgezonden. Zelfs de wedstrijden om 21:00 keek ik 15min later en spoelde door. Het maakt helemaal niet uit dat ik een doel misschien later zag als mijn buurman, als hij maar niet te luid juicht.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Gaat iedereen lekker thuis vanavond Nederland kijken met een natje en een droogje of zoekt er nog iemand het plein op of familie/vrienden? 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 14, 2026

Dan kunnen we elkaar de hand schudden ​@Noordzee. Ook ik heb niets met ⚽️⚽️, als ik er tijd voor heb en zin, dan kijk ik wel een wedstrijdje maar midden in de nacht, nee, da’s different koek. 
Gelukkig heb ik opnemen 😜

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 14, 2026

Ik kijk geen enkele wedstrijd of programma dat over dit WK gaat. Uit principe. 

Len B
Helper
  • Helper
  • June 14, 2026

Gaat iedereen lekker thuis vanavond Nederland kijken met een natje en een droogje of zoekt er nog iemand het plein op of familie/vrienden? 

Het Nederlands elftal een beetje kennende Arjan hebben zij dat hapje waarschijnlijk niet nodig , ik vrees dat vele zich al op zitten te vreten aan hun spel en door frustraties het maar op een zuipen gaan zetten !

😉 😁 !

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Een biertje tijdens een wedstrijd is nooit weg, maar ik verwacht dat de frustraties vanavond tegen Japan nog redelijk onder controle blijven 😋