Skip to main content

Kijkje achter de schermen bij KPN: collega’s aan het woord

• September 26, 2025
  • 3 reacties
  • 129 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

In onze rubriek ‘Achter de schermen bij KPN’ maak je kennis met de mensen achter onze producten en diensten. Collega’s vertellen hoe zij bijdragen aan innovaties, wat hun werk leuk en uitdagend maakt en hoe zij ervoor zorgen dat jullie de beste ervaring krijgen. Een uniek kijkje dus, achter de schermen bij KPN. 

Deze rubriek komt ook iedere maand terug in de KPN nieuwsbrief. Ontvang jij die al?

Deze maand spraken we met Brian, Commercieel Productmanager TV. Brian vertelde ons hoe belangrijk jullie feedback is, juist ook vanuit de KPN Community. 

Hoe weten jullie waar de klant behoefte aan heeft?

“We blijven zoveel mogelijk met onze klanten in contact. Dat doen we op heel veel manieren. Onze KPN Community heeft duizenden leden. Daar krijgen we dagelijks feedback op onze diensten waarmee we deze kunnen verbeteren. We zoeken onze klanten ook op. Zo stonden we bijvoorbeeld op het North Sea Jazz Festival om onze nieuwste box te laten zien. En te horen wat mensen ervan vinden. We doen ook regelmatig klantonderzoek om ideeën en richtingen te toetsen, voordat we iets ontwikkelen.”

Supermooi om te horen dat jullie feedback écht verschil maakt!

Het hele interview met Brian lees je hier: Achter de schermen, Brian Beelt.

Nu zijn we benieuwd naar jullie!

Stel je voor, jij mag de tv-ervaring van de toekomst bedenken….

• Wat zou er dan zeker inzitten?
  • Hoe ziet jouw ideale tv-ervaring eruit?

Laat je ideeën hieronder weten! We zijn heel benieuwd! 

3 reacties

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • September 26, 2025

Super leuk artikel!

Tjah TV ervaring voor de toekomst? Dan zou het wat mij betreft op korte termijn mooi zijn als er een Apple TV app komt. Of de mogelijkheid je TV abonnement te koppelen met de Apple TV: https://support.apple.com/nl-nl/102252 . Ook zou het cool zijn als de iPad versie van de app vrijgegeven wordt voor Mac OSX. An sich werkt de web versie goed maar vind ik de app wat fijner werken.

Voor de langere termijn zou het wellicht gaaf zijn op basis van AI / kijkgedrag persoonlijker advies te krijgen wat voor films of series mogelijk voor mij interessant zijn.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 26, 2025

Leuke ideeën ​@Alpha89, dank voor het delen! 😁

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 29, 2025

Wat een supertoffe reactie en ik sluit mij aan bij Sanne: dankjewel voor je ideeën, ​@Alpha89!

De Apple TV app ja ja 😅 De koppel-opties klinken inderdaad heel handig, net als een iPad-app die ook op MacOS werkt. Slim dat je daar meteen aan denkt!

Dat AI-idee voor persoonlijk advies vind ik ook heel interessant. Tegelijk ben ik wel benieuwd: ben je niet bang dat je dan in een soort bubbel terechtkomt? Dat je alleen maar krijgt wat bij je huidige smaak past, en daardoor misschien juist leuke verrassingen of iets totaal nieuws mist?

Zelf zou ik vooral nóg meer entertainmentopties willen. Wat ik nu al heel fijn vind, is hoe makkelijk je tussen verschillende streamingdiensten kunt wisselen: nu Videoland, straks Disney+, gewoon waar ik op dat moment zin in heb. Als dat nog verder uitgebreid wordt met meerdere diensten, zou dat geweldig zijn. Ik zou ook wel een complete entertainment-beleving in huis willen, aangeboden door KPN: naast een ontvanger die alles regelt, ook boxen op iedere verdieping die door een handige monteur netjes aangesloten zijn.

En wat ik ook wel interessant zou vinden:

• Naadloze spraakbesturing: dat je bijvoorbeeld vraagt: “Laat me iets luchtigs zien van 30 minuten” en de tv (ontvanger) vindt direct iets passends. Scheelt weer een hoop eindeloos scrollen, haha!
  • Samen met vrienden op afstand tegelijk kijken, met live reacties of iets van een virtuele woonkamer waar je elkaar ziet
  • Een “gezin-modus” waar iedereen z’n eigen profiel combineert, zodat er suggesties zijn die voor meerdere mensen leuk zijn (niet alleen voor jou) en dat deze profielen ook op alle apparaten te zien zijn (en je zo verder kan met kijken)