Skip to main content
Beantwoord

Automatisch MB's delen lukt niet, handmatig wel

• May 1, 2025
  • 11 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik wil automatisch MB’s delen met mijn vrouw maar het lukt niet.Melding niet voldoende data daar er wel 22 gb beschikbaar is. ik krijg die melding de eerste van de maand doe ik het daarna handmatig lukt het wel.hoe kan dat?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Volgens mij kun je de datum niet aanpassen. Excuus daarvoor, dat was een verkeerde aanname van mij. Kun je eens proberen het automatisch delen te stoppen in de MijnKPN app en weer opnieuw in te stellen? 

• Het automatisch delen van MB's stop je via de MijnKPN app.
    • Ga in de MijnKPN app naar MB's delen.
    • -> Druk op Automatisch.
    • -> Druk onder aan op het nummer waarbij je automatisch delen wilt stoppen.
    • -> Druk daarna onderaan op Uitzetten.

En kun je dan eens proberen 2 GB (2000 MB) te delen bijvoorbeeld? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Rocks. Wat vreemd dat automatisch delen niet lukt, maar handmatig delen wel. Probeer je evenveel MB's automatisch te delen als dat je handmatig doet? En ik ben benieuwd of je wel voor de 2e van elke maand automatisch delen kunt instellen. Zou je dat eens willen proberen? 

Ik weet nog niet zo goed wat er misgaat, maar misschien kun je met screenshots verduidelijken welke stappen je zet en wanneer de melding naar voren komt. Dan kijken we even verder. 

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Hi Arjan, Als ik s’morgens de eerste van de maand op mijn kpn kijk of het gelukt is( kan alleen maar de eerste van de maand)krijg ik de mededeling 1mei! Automatisch delen is helaas mislukt omdat er onvoldoende data aanwezig was. Nu heb ik het vermoede dat ze het willen over zetten als bij mij de  nieuwe bundel nog niet beschikbaar is. Want als ik het dan direct handmatig doe het zelfde aantal MB’s lukt het wel.

Als ik de datum wil verzetten naar de 2 van de maand weet ik niet hoe.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 6, 2025

Volgens mij kun je de datum niet aanpassen. Excuus daarvoor, dat was een verkeerde aanname van mij. Kun je eens proberen het automatisch delen te stoppen in de MijnKPN app en weer opnieuw in te stellen? 

• Het automatisch delen van MB's stop je via de MijnKPN app.
    • Ga in de MijnKPN app naar MB's delen.
    • -> Druk op Automatisch.
    • -> Druk onder aan op het nummer waarbij je automatisch delen wilt stoppen.
    • -> Druk daarna onderaan op Uitzetten.

En kun je dan eens proberen 2 GB (2000 MB) te delen bijvoorbeeld? 

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Sorry, ik kan het niet uitzetten maar wel wijzigen naar minimaal 1 MB.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is raar. Je zou automatisch MB's delen wel uit moeten kunnen zetten. Kun je eens laten zien met een schermafdruk wat je ziet onder Automatisch en dan onder het mobiel nummer? 

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2025

Dit is het scherm dat ik krijg. het nummer en de naam heb ik even weg gehaald. kan dus alleen maar op MB’s klikken en dan alleen het aantal wat ik wil delen min 1 mb.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Je zou normaal op de naam/nummer moeten kunnen klikken (wat je hebt doorgestreept hierboven) en dan het MB's delen kunnen uitzetten. Maar dat lukt dus niet? 

• Auteur
  • Topper
  • May 12, 2025

nee dat lukt niet het is ook niet geactiveerd om aan te klikken.Maar goed bedankt dat je meedacht over dit probleem ik laat het zo en als het me echt gaat irriteren bel ik de helpdesk van kpn.

Nogmaals bedankt voor het mee denken. groetjes.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ok dan laten we het voorlopig hierbij. Gelukkig kun je nog wel MB's delen en weet dat je ook altijd hier terecht kunt voor verdere ondersteuning. 

• Auteur
  • Topper
  • June 3, 2025

Hoi, Arjan ik wil, je ff laten weten dat het uiteindelijk toch gelukt is om het uit te zetten.Ik weet niet waarom het nu gelukt  maar na telefoon opnieuw opstarten en cookies verwijderen zag ik het staan MB automatisch delen uitzetten. Nogmaals dank voor je hulp.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ah top dat je zelf nog wat dingen bent gaan proberen en dat het uiteindelijk gelukt is. Bedankt voor het laten weten. Je kunt nu nog eens controleren of na het opnieuw aanzetten het nu wel maandelijks lukt.