Skip to main content
Beantwoord

Hoe kom ik met mijn abonnement naar combivoordeel level 3?

• March 20, 2026
  • 11 reacties
  • 125 keer bekeken

Ik ben een beetje zoekende hierin. Momenteel hebben wij:
- twee mobiele telefoon abonnementen
- internet
- vaste telefonie
- tv basispakket
- tv pluspakket (combivoordeel) 
- twee extra tv-ontvangers (+ gratis opnemen pakket)
- Spotify premium
- entertainmentkorting €5,-

Hiermee zitten we op level 2. Ik ben een beetje aan het kijken om Netflix als gratis keuzevoordeel toe te voegen. Maar zie ik het dan goed dat het financieel nadeliger is gezien dan de entertainmentkorting €5,- vervalt? 

En wat zouden nog opties zijn om tot level 3 te komen? (om dan evt. Netflix Standaard als keuzevoordeel te kiezen).

We betalen nu zo’n €75,- per maand (ex. mobiele telefonie), dat vinden we eigenlijk wel meer als zat. En ergens voelt het alsof we al heel veel hebben, dat het dan gek is dat we nog niet op level 3 zitten. Ik zie nu het lijstje:

2e mobiel: 4 punten
Interactieve TV met 1 tv-ontvanger: 2 punten
Spotify Premium: 1 punt

Extra tv-ontvangers en vaste telefonie leveren 0,0 punten op? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@rguich ,

Inderdaad vervalt de entertainmentkorting van vijf euro per maand. Check dus goed of de overgang naar het nieuwe Combivoordeel voor jou voordeliger uitpakt. 

En verder: 

Extra TV-ontvangers en vaste telefonie leveren inderdaad geen punten op:

Zo pak je (extra) punten

Om in het volgende level voor extra voordelen te komen, heb je punten nodig. Die verdien je door extra producten bovenop Internet en Mobiel te stapelen.

Pak vier punten bij:

Elk extra mobiele abonnement.

Pak twee punten bij

Mobiel Data Only, Mobiel MultiSIM, TV+, TV+ Streaming Only en iTV

Pak één punt bij:

• Streaming: Netflix, Spotify, HBO Max, Amazon Prime, Disney+, Videoland, Viaplay, Storytel en Xbox Game Pass en Storytel
  • TV-pakket: Ziggo Sport, ESPN, Film1, Gay TV, Duits pakket, Turks pakket, Hindi pakket en Erotiek pakket
  • Cloud & Security: KPN SuperVeilig, ESET, 1Password en Google One
  • SuperWifi huur

bron: 

Verder is het belangrijk om te weten dat vanaf 23 april 2026 Netflix Standaard niet meer gratis is in Level drie, maar drie euro per maand gaat kosten. Netflix Basic blijft wel gratis.

Netflix Basic Netflix Standaard Netflix Premium
Nu Gratis Gratis €5,- per maand
Vanaf 23 april 2026 
voor klanten in Level drie
Gratis €3,- per maand €8,- per maand

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 20, 2026

Hallo ​@rguich ,

Inderdaad vervalt de entertainmentkorting van vijf euro per maand. Check dus goed of de overgang naar het nieuwe Combivoordeel voor jou voordeliger uitpakt. 

En verder: 

Extra TV-ontvangers en vaste telefonie leveren inderdaad geen punten op:

Zo pak je (extra) punten

Om in het volgende level voor extra voordelen te komen, heb je punten nodig. Die verdien je door extra producten bovenop Internet en Mobiel te stapelen.

Pak vier punten bij:

Elk extra mobiele abonnement.

Pak twee punten bij

Mobiel Data Only, Mobiel MultiSIM, TV+, TV+ Streaming Only en iTV

Pak één punt bij:

• Streaming: Netflix, Spotify, HBO Max, Amazon Prime, Disney+, Videoland, Viaplay, Storytel en Xbox Game Pass en Storytel
  • TV-pakket: Ziggo Sport, ESPN, Film1, Gay TV, Duits pakket, Turks pakket, Hindi pakket en Erotiek pakket
  • Cloud & Security: KPN SuperVeilig, ESET, 1Password en Google One
  • SuperWifi huur

bron: 

Verder is het belangrijk om te weten dat vanaf 23 april 2026 Netflix Standaard niet meer gratis is in Level drie, maar drie euro per maand gaat kosten. Netflix Basic blijft wel gratis.

Netflix Basic Netflix Standaard Netflix Premium
Nu Gratis Gratis €5,- per maand
Vanaf 23 april 2026 
voor klanten in Level drie
Gratis €3,- per maand €8,- per maand

• Auteur
  • Topper
  • March 20, 2026

Bedankt voor de info! Sec genomen zou Netflix kiezen ons 5 euro 'kosten’?

En ik verwacht niet dat dit werkt, maar toch even de dubbelcheck: ik pak Netflix Basic als keuzevoordeel (level 1/2), komt er een punt bij en zitten we op 8 punten, dan kan er niet ook nog een keuzevoordeel uit level 3 worden gekozen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 20, 2026

Bedankt voor de info! Sec genomen zou Netflix kiezen ons 5 euro 'kosten’?

Netflix Basic kiezen kost jou dan vijf euro. (Vijf euro voor het vervallen van de entertainmentkorting.) Kies je in level twee of drie voor Netflix Standaard, dan kost het jou totaal vanaf 23 april 2026 in totaal acht euro. 

En ik verwacht niet dat dit werkt, maar toch even de dubbelcheck: ik pak Netflix Basic als keuzevoordeel (level 1/2), komt er een punt bij en zitten we op 8 punten, dan kan er niet ook nog een keuzevoordeel uit level 3 worden gekozen?

En nee, je mag in totaal maar één keuzevoordeel kiezen. Kies je voor Netflix Basic, dan mag niet daarnaast nog een andere keuzevoordeel kiezen. Ook niet als je voldoende punten hebt voor level drie. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 20, 2026

Gewoon Netflix Standaard nemen ondanks Level 2. Dan iets bijbetalen. Dat bedrag is minder dan een extra dienst nemen om in Level 3 te komen. 

De korting op Netflix in Level 1 en 2 is gelijk aan de prijs van Basic. Maar je kunt dus altijd wat bijbetalen voor Standaard of zelfs Premium. 

Per 23 april € 3 per maand dus voor Netflix Standaard in combinatie met Level 2.

Een extra dienst kost zeker meer dan die € 3 .

• Auteur
  • Topper
  • March 20, 2026

Gewoon Netflix Standaard nemen ondanks Level 2. Dan iets bijbetalen. Dat bedrag is minder dan een extra dienst nemen om in Level 3 te komen. 

De korting op Netflix in Level 1 en 2 is gelijk aan de prijs van Basic. Maar je kunt dus altijd wat bijbetalen voor Standaard of zelfs Premium. 

Per 23 april € 3 per maand dus voor Netflix Standaard in combinatie met Level 2.

Een extra dienst kost zeker meer dan die € 3 .

Ik denk dat dan de keuze voorlopig toch blijft om maar geen Netflix te nemen  ;)
(ik zat te denken om eens te kijken of ik WWE worstelen nog leuk zou vinden)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 20, 2026

Waarom dan geen Netflix?

Het kost je met Standaard maar € 3 onder Level 2.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 20, 2026

Waarom dan geen Netflix?

Het kost je met Standaard maar € 3 onder Level 2.

Nee, acht euro. Hij verliest namelijk zijn entertainmentkorting van vijf euro als hij overstapt naar het nieuwe Combivoordeel. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 20, 2026

Tja. Ik zal mijn mening maar netjes houden hier. Ik vind het nogal 'Hollands' zeg maar.

Om dan ook gelijk helemaal geen Netflix te nemen. 

Ik heb nú meer voordeel dan met de oude entertainment korting!

• Auteur
  • Topper
  • March 20, 2026

Ach ja, mijn ega kijkt geen tv, voor de kinderen is er genoeg in het standaard en pluspakket, en voor mij ook eigenlijk (en ook nog een lading dvd's, blu-ray's en videogames liggen). Ik vind het wel nog steeds jammer dat darts niet meer bij RTL7 zit. Met het WK neem ik dan even ViaPlay. Had nog Ziggo (via Ziggo) voor Europees voetbal. Af en toe Prime als we dat combineren met gratis verzending. 

Als ik echt Hollands was, zou ik elk jaar overstappen voor de kortingsdeals, niet? ;D

• March 20, 2026

Als je Netflix als keuzevoordeel kiest levert dat voorzover ik weet geen extra punt op.

Jasper van KPN
Moderator

Het keuzevoordeel levert geen extra punt op inderdaad, dat geldt alleen voor de betaalde extra's.

En iedereen moet helemaal zelf weten wat voor pakketten ze wel of niet willen, dat kan niemand voor elkaar bepalen 🙂

Zo te zien heb je met de suggesties een keuze kunnen maken ​@rguich. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.