Skip to main content
Beantwoord

Kloppen de punten bij nieuw Combivoordeel per 1 september?

• September 6, 2026
  • 10 reacties
  • 153 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Na de wijziging zit ik nu in level 1 waar ik voorheen in level 2 zat 

Ik heb nu nog 2 punten nodig voor level 2 klopt dit

Elly Kloppert

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Freddt ,

Dat kun je zien in de MijnKPN-app. 

Het puntensysteem en de levels

KPN heeft vanaf 1 september 2026 het puntensysteem aangepast. Voor producten zoals SuperUnlimited, SuperFiber en de Soundbox krijg je nu een extra punt. Om in een hoger level te komen, heb je 6 punten nodig in plaats van 4.

Wat betekent dit voor jou?

In de MijnKPN app zie je in welk level je zit, hoeveel punten je hebt én hoeveel je er nog nodig hebt voor het volgende level.

De nieuwe puntentelling

Wil je weten hoe de nieuwe puntentelling eruit ziet, kijk dan hieronder:

Bron:

Overigens zijn jouw bestaande voordelen in tact gebleven. Het is niet zo dat je nu per 1 september 2026 een voordeel kwijt bent. Wel geldt bij een wijziging van jouw abonnement de nieuwe indeling.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 6, 2026

Hallo ​@Freddt ,

Dat kun je zien in de MijnKPN-app. 

Het puntensysteem en de levels

KPN heeft vanaf 1 september 2026 het puntensysteem aangepast. Voor producten zoals SuperUnlimited, SuperFiber en de Soundbox krijg je nu een extra punt. Om in een hoger level te komen, heb je 6 punten nodig in plaats van 4.

Wat betekent dit voor jou?

In de MijnKPN app zie je in welk level je zit, hoeveel punten je hebt én hoeveel je er nog nodig hebt voor het volgende level.

De nieuwe puntentelling

Wil je weten hoe de nieuwe puntentelling eruit ziet, kijk dan hieronder:

Bron:

Overigens zijn jouw bestaande voordelen in tact gebleven. Het is niet zo dat je nu per 1 september 2026 een voordeel kwijt bent. Wel geldt bij een wijziging van jouw abonnement de nieuwe indeling.

• September 6, 2026

Als de topicstarter van level 2 naar level 1 is teruggevallen zijn er uiteraard wel minder/andere keuzes. Er is dus om welke reden dan ook bij TS iets veranderd.

• September 6, 2026

Als de topicstarter van level 2 naar level 1 is teruggevallen zijn er uiteraard wel minder/andere keuzes. Er is dus om welke reden dan ook bij TS iets veranderd.

Aaanvullend blijkbaar is dan ook voor bestaande abonnementen de punten telling veranderd. Dit zal een moderator verder moeten toelichten.

Ik lees namelijk niet terug dat dit ingaat bij abonnements wijzigingen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 6, 2026

Aaanvullend blijkbaar is dan ook voor bestaande abonnementen de punten telling veranderd. Dit zal een moderator verder moeten toelichten.

Zie daarvoor dit topic: 

Daar kun je ook vragen stellen als je iets meer daarover wilt weten. 

• September 6, 2026

De topicstarter heeft een vraag, ik niet. Voor mij is het wel duidelijk. TS zal iets extra moeten afnemen om weer in level 2 te komen. Wat wellicht niet nodig is afhankelijk van de keuze.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

@Freddt Hi Elly, goede vraag! Logisch dat je graag wilt weten waarom je level naar beneden is gegaan. 

Heb je de reacties hierboven al gezien? Zelf ben ik ook wel benieuwd naar of je onlangs iets veranderd hebt aan jouw KPN abonnementen?

Goed om te weten: Op 1 september is de nieuwe Combivoordeel puntentelling ingegaan, zoals Noordzee al vertelde. Dat zóu invloed op jouw level kunnen hebben. In principe zakken klanten die al Combivoordeel hebben niet in level na deze wijziging. Er is echter één uitzondering. Als je voorheen geen keuzevoordeel gekozen had (voor de wijziging van de puntentelling), of nog gebruik maakte van een oudere vorm van Combivoordeel. Dan kan wel gebeuren dat je zakt in level als je niet voldoende punten hebt om in het level te blijven waar je in zat. Als dat voor jou van toepassing is, dan staat er een melding op je meest recente factuur om je hierover te informeren. Die kan je vinden in in de MijnKPN app.

Laat je weten of dit je vraag beantwoordt?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 7, 2026

Hallo Alexandra,

Bedankt voor je reactie 

Ik heb recent niets gewijzigd en op de faktuur staat ook niets dat er iets gewijzigd is 

Als ik kijk bij mijn level staat er nu 1 .dit was 2

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het toelichten ​@Freddt! Ik zag dat je je gegevens hebt ingevuld in je profiel dus ik heb nagekeken wat hier speelt en ik zie dat op de thuis factuur van juli het volgende is gemeld:

Vanaf 1 september 2026 werkt de puntentelling van Combivoordeel anders. Het aantal punten dat je verdient per product passen we aan. Je gaat hierdoor een level omlaag. Maar je houdt gewoon dezelfde voordelen die je nu ook hebt. Meer weten? Ga naar www.kpn.com/combivoordeelpunten

Wat betekent dat

Als je voorheen geen keuzevoordeel gekozen had (voor de wijziging van de puntentelling), of nog gebruik maakte van een oudere vorm van Combivoordeel. Dan kan wel gebeuren dat je zakt in level als je niet voldoende punten hebt om in het level te blijven waar je in zat. Als dat voor jou van toepassing is, dan staat er een melding op je meest recente factuur om je hierover te informeren. Die kan je vinden in in de MijnKPN app.

dit stukje daarmee toch op jou van toepassing is, al stond het op de factuur van juli en niet die van augustus. 

Hopelijk geeft dit duidelijkheid. Zo niet, laat het gerust weten!

• September 12, 2026

Voor mijn begrip wie een dienst had die bij level 2 hoort houd deze dus wel? Stel je hebt HBOMAX of Disneyplus gekozen binnen level2 raak je dat hierdoor niet kwijt?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 12, 2026

Bedankt voor alle reacties. Inderdaad op faktuur van juli staat alle info over het vernieuwde combi oordeel 

Elly