Skip to main content
Beantwoord

Netflix als online aankoop stopgezet, kan nu Netflix niet als Combivoordeel kiezen

• 26 februari 2025
  • 7 reacties
  • 93 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+7

Ik kan na beĆ«indiging netflix als online aankoop via kpn factuur niet opnieuw netflix bestellen.  Kpn denkt dat het abonnement nog loopt, maar dus niet. Ik wil graag dit cadeau zsm.

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Goedemiddag ā€‹@kevster.

Heb je Netflix-betalen als Online aankoop via KPN factuur? Dan moet je eerst je abonnement opzeggen bij Netflix. Je krijgt hierover een melding in het combivoordeelscherm. Wacht tot je nieuwe KPN thuis factuur binnen is. Ga daarna naar MijnKPN en kies daar Netflix als keuzevoordeel.

Goed om te weten:
Een Netflix abonnement wordt elke 30 dagen gefactureerd. Je opzegging wordt daarom actief nadat de 30 dagen zijn verlopen van je huidige abonnement. Heb je dus net weer betaald voor Netflix, dan zul je 30 dagen moeten wachten totdat de opzegging is voltooid. Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. We werken daarom aan een verbetering om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Dat betekent dat je dan niet meer je abonnement bij Netflix hoeft te beĆ«indigen en te wachten. We verwachten dit op korte termijn gereed te hebben.

Bekijk origineel

7 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7069 reacties
  • Antwoord
  • 27 februari 2025

Goedemiddag ā€‹@kevster.

Heb je Netflix-betalen als Online aankoop via KPN factuur? Dan moet je eerst je abonnement opzeggen bij Netflix. Je krijgt hierover een melding in het combivoordeelscherm. Wacht tot je nieuwe KPN thuis factuur binnen is. Ga daarna naar MijnKPN en kies daar Netflix als keuzevoordeel.

Goed om te weten:
Een Netflix abonnement wordt elke 30 dagen gefactureerd. Je opzegging wordt daarom actief nadat de 30 dagen zijn verlopen van je huidige abonnement. Heb je dus net weer betaald voor Netflix, dan zul je 30 dagen moeten wachten totdat de opzegging is voltooid. Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. We werken daarom aan een verbetering om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Dat betekent dat je dan niet meer je abonnement bij Netflix hoeft te beĆ«indigen en te wachten. We verwachten dit op korte termijn gereed te hebben.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 898 reacties
  • 28 februari 2025

Bedankt voor je antwoord,  helaas begrijp ik het niet goed.  Netflix is gestopt   ik heb daar een bevestiging vann gekregen van Netflix en zat dus zonder Netflix.  De communicatie van Netflix naar Kpn gaat dus niet goed. Nu heb ik een nieuw Netflix abonnement afgesloten  en ook al betaald,  13,99 . Ik zou het gratis moeten krijgen, dat is de belofte. Ik wil 2 dingen , ik wil Netflix gratis en een credit van 13,99 voor het nieuwe abonnement bij Netflix en een credit van 13,99 voor de onterechte facturering van het Netflix abonnement als online aankoop welke niet meer bestaat.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7069 reacties
  • 28 februari 2025

Kortgezegd: je kunt Netflix als Keuzevoordeel activeren zodra je nieuwe KPN Thuis factuur is ontvangen. Vanaf dat moment kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen en kun je, afhankelijk van het level waar je in zit, Netflix Basic of Netflix Standaard cadeau krijgen. 

kevster schreef:

Ik wil 2 dingen

• Wat betreft de kosten voor het door jou nieuw afgesloten Netflix abonnement: als je zelf een nieuw Netflix-abonnement hebt afgesloten en betaald, dan valt dit buiten KPN en is het inderdaad voor eigen rekening. We kunnen deze kosten helaas niet vergoeden.
  • Verrekening van eerder betaalde kosten: Omdat je Netflix via KPN had opgezegd, worden eventuele teveel betaalde kosten automatisch verrekend op je eerstvolgende KPN-factuur. Dit gebeurt vanzelf, je hoeft hier niets voor te doen.

Gelukkig komt er binnenkort een verbetering aan om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Ik begrijp dat dit nu niet helpt in jouw situatie. Zodra je de volgende KPN Thuis-factuur hebt ontvangen, kun je binnen enkele dagen Netflix als Keuzevoordeel activeren en alsnog cadeau krijgen.

Ik hoop dat deze uitleg nu meer duidelijkheid voor je geeft.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 898 reacties
  • 3 maart 2025

Nieuwe factuur is binnen zonder Netflix abonnement online aankoop,  maar zoals ik al had verwacht denkt de mijnkpn app dat ik deze vorm van abonnement nog heb en kan ik geen gratis Netflix bestellen. Dit soort fouten van kpn zijn helaas zo voorspelbaar. En kpn doet alsof alles prima gaat. Dus niet. Ik voel me niet serieus genomen. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7069 reacties
  • 5 maart 2025

Shyrin van KPN schreef:

Zodra je de volgende KPN Thuis-factuur hebt ontvangen, kun je binnen enkele dagen Netflix als Keuzevoordeel activeren en alsnog cadeau krijgen.

Wanneer heb je de nieuwe factuur precies ontvangen? Als je in de loop van volgende week nog steeds geen Keuzevoordeel kunt kiezen, ontvang ik graag hier een seintje van je.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 898 reacties
  • 5 maart 2025

Afgelopen zondag.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 898 reacties
  • 5 maart 2025

Abo bij Netflix is gestopt op 26 februari