Skip to main content
Beantwoord

Netflix standaard is niet gratis bij het nieuwe KPN Combivoordeel

• February 8, 2025
  • 16 reacties
  • 397 keer bekeken

Hallo,

Sorry, maar Netflix gratis klopt niet. Als ik de standaard pakket voor 13,99 kies die officieel gratis moet zijn betaal ik alsnog 5 euro per maand meer omdat mijn entertainment korting vervalt.

dat geld dat ook voor de duurste abonnement van Netflix, want dan moet ik 10 euro bij betalen.

Nee sorry, hou het maar.

Beste antwoord door Rowi.

Hallo Marlon, 

ik zit in level 3, kan geen Netflix basic kiezen. Maar echt waar je entertainment korting vervalt en dat bedrag moet je elke maand betalen.

Met level 3 is Netflix Standaard kiesbaar. De Entertainment korting vervalt inderdaad dat valt onder de Hussel voordeel regeling dan zou Netflix Standaard €8,99 kosten €13,99 - €5,00

Met deze nieuwe regeling valt die extra € 8,99 weg in level 3. Het enige wat dan bij betaald moet worden is €5,00 voor een eventuele upgrade naar Netflix premium. Per saldo zou ook met de wegvallende Entertainmentkorting de rekening hooguit met € 5,00 mogen stijgen als er zelf voor premium wordt gekozen.

16 reacties

• February 8, 2025

Hallo,

Sorry, maar Netflix gratis klopt niet. Als ik de standaard pakket voor 13,99 kies die officieel gratis moet zijn ...

Hoe kom je daar bij? Waar staat dat?

Netflix Basic is gratis. Wil je een duurdere variant, dan moet je het verschil bijbetalen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 8, 2025

Hallo Marlon, 

ik zit in level 3, kan geen Netflix basic kiezen. Maar echt waar je entertainment korting vervalt en dat bedrag moet je elke maand betalen.

• Antwoord
  • February 8, 2025

Hallo Marlon, 

Met level 3 is Netflix Standaard kiesbaar. De Entertainment korting vervalt inderdaad dat valt onder de Hussel voordeel regeling dan zou Netflix Standaard €8,99 kosten €13,99 - €5,00

Met deze nieuwe regeling valt die extra € 8,99 weg in level 3. Het enige wat dan bij betaald moet worden is €5,00 voor een eventuele upgrade naar Netflix premium. Per saldo zou ook met de wegvallende Entertainmentkorting de rekening hooguit met € 5,00 mogen stijgen als er zelf voor premium wordt gekozen.

• Deelnemer
  • February 8, 2025

Ik heb gisteren ook gekeken en ik vond ‘gratis’ ook niet helemaal kloppen… als je EUR 5 korting moet ‘inleveren’ voor ‘gratis’...

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat ​@Rowi. aangeeft klopt inderdaad. In level 3 krijg je Netflix Standaard gratis. 

• February 8, 2025

*dubbelpost*

• February 8, 2025

Wat ​@Rowi. aangeeft klopt inderdaad. In level 3 krijg je Netflix Standaard gratis. 

Persoonlijk zou ik zelf zonder extra kosten schrijven je moet hier toch de nodige diensten voor afnemen. Gratis is in dit geval betrekkelijk.

Ik heb gisteren ook gekeken en ik vond ‘gratis’ ook niet helemaal kloppen… als je EUR 5 korting moet ‘inleveren’ voor ‘gratis’...

@Remmy070 deels ben ik het met je eens echter met de nieuwe voordeel regeling valt het bedrag voor Netflix Basic € 8,99 helemaal weg dat is toch € 3,00 meer dan de Entertainment korting. Gerekend vanuit level3 valt er € 13,99 weg dat is € 8,99 meer.

Voor bestaande KPN klanten met level3  kunnen de maandlasten dus iets lager uitpakken.

Voor level 1 en 2 ligt dit inderdaad anders want de extra kosten voor Netflix Standaard moet men zelf bekostigen. Dan blijft de rekening ofwel gelijk of stijgt met € 2,00 of meer.

• February 8, 2025

Als KPN schrijft in de media dat de klant gratis Netflix krijgt, dan is dat natuurlijk gerekend vanuit een kale/nieuwe situatie. Niet vanuit een bestaande situatie waarbij een klant al korting heeft of diverse dingen gratis krijgt.

• February 8, 2025

Als KPN schrijft in de media dat de klant gratis Netflix krijgt, dan is dat natuurlijk gerekend vanuit een kale/nieuwe situatie. Niet vanuit een bestaande situatie waarbij een klant al korting heeft of diverse dingen gratis krijgt.

Dat 'gratis' maakt de redactie van de krant ervan. Ook vanuit een  kale situatie is het absoluut niet echt gratis.

Ga ik van mijn situatie uit moet ik minimaal 1 mobiel abonnement en Netflix bij KPN onderbrengen.

Dat gaat mij ongeveer € 7,50 meer kosten (€16,00 - 8,50). Ik neem nu Netflix Standaard af €13,99 niet via KPN. Ik mag maximaal € 8,99 weg strepen dan moet ik nog steeds € 5,00 bij betalen om hetzelfde te houden. Kortom ik zie met de beste wil van de wereld geen voordeel. 1password of ESPN heb ik geen behoefte aan.

• February 8, 2025

Het is gratis als je aan de voorwaarden voldoet. Zo werkt het eigenlijk altijd hé? Welk bedrijf gaat jou iets gratis geven zonder dat je daar een bepaald product koopt? En dus "aan de voorwaarde" voldoet? Geen 1 bedrijf toch?

Wij hebben Internet en bellen, een mobiel abonnement en een abonnement bij Spotify. Ik heb ons Netflix standaardabonnement toegevoegd aan ons KPN abonnement zodat we dit gratis zouden krijgen. Maar nu staat er toch 13,99 euro op de factuur. Dat klopt toch niet? Netflix is toch gratis? Kan iemand mij uitleggen wat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt. 

• June 16, 2025

Wij hebben Internet en bellen, een mobiel abonnement en een abonnement bij Spotify. Ik heb ons Netflix standaardabonnement toegevoegd aan ons KPN abonnement zodat we dit gratis zouden krijgen. Maar nu staat er toch 13,99 euro op de factuur. Dat klopt toch niet? Netflix is toch gratis? Kan iemand mij uitleggen wat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt. 

https://www.kpn.com/combivoordeel

Netflix is niet standaard 'gratis' het is een keuze. Verder moet je voor het standaard Netflix abonnement wel voldoende punten hebben. Level 3.

Dankjewel Rowi. Ik heb nog een keer bij mijn account onder “overzicht” gekeken en daar stond nog een mobiel abonnement. Dat heb ik toegevoegd aan mijn level en nu zit ik op level 3. Ik dacht dat Kpn wel zelf mijn producten zou bundelen zodat ik op level 3 zou komen maar dat moet je dus zelf actief doen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Jevgeni Berzin, voor het nieuwe combivoordeel is het inderdaad zo dat klanten dit zelf moeten bundelen. Je kunt namelijk meerdere kortingen kiezen bij de verschillende levels vandaar dat jij als klant zelf koppelt en dan de korting kiest. 

Overigens jouw gebruikersnaam brengt mij terug naar de jaren 90 en de Gewiss ploeg. Ben je een wielerfan; als ik zo vrij mag zijn om te vragen?

Zeker Jeroen. Ik ben een groot wielerfan. JIj bent toch niet toevallig Jeroen Blijlevens :)

Groet Jevgeni

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Nee haha, ik ben niet de oud-sprinter van oa TVM.