Skip to main content
Antwoord

Nieuwe aansluiting of verlenging? Aanbieding verschilt nogal

• November 12, 2025
  • 8 reacties
  • 191 keer bekeken

Ik ben al tientallen jaren klant van KPN (Internet en Mobiel). Nog niet voor TV maar dat had altijd een technische oorzaak. Nu wil ik volledig over naar KPN en heb ik een winkel bezocht. Ik snap dat nieuwe klanten veel korting krijgen als ze overstappen. Maar als bestaande klant is de korting te verwaarlozen. Voorbeeld: de tv+ box krijg je 1 jaar gratis als nieuwe klant en dat zou ik niet krijgen bij een 2-jarige verlenging (internet en mobiel) terwijl ik nog geen TV klant ben. Voor Internet plus glasvezel (200Mb) betaalt een nieuwe klant na 1 jaar (dus als de kortingsactie is afgelopen) EUR 49,50 per maand terwijl ik als bestaande klant EUR 56,20 betaal. Dit is dus voor de gehele periode dat je klant blijft. Op mijn vraag of ik niet beter eerst alles kan opzeggen bij KPN en mij later als nieuwe klant aanmeldt, is de reactie van KPN dat dit inderdaad financieel verstandig is. Alleen wat meer rompslomp. Nogmaals ik heb het dus niet over welkomstgeschenken of 12 maanden lang EUR 35 voor internet want ik snap dat nieuwe klanten meer krijgen om hen over de streep te halen.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Ronald Kroos, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

We zijn natuurlijk hartstikke blij met jou als bestaande klant. Al kan ik me voorstellen dat jij dit niet zo snel ziet, omdat we bij verlengen een minder grote korting geven dan aan nieuwe klanten. Maar voor onze bestaande klanten hebben we natuurlijk Combivoordeel en KPN Voor Jou.

Met het vernieuwde Combivoordeel krijg je meer voordeel als je meer producten bij KPN afneemt. Je begint op level 1 als je KPN Thuis en KPN Mobiel combineert. Om naar level 2 en 3 te gaan, heb je punten nodig. Punten krijg je door extra abonnementen af te sluiten, maar ook door Entertainmentopties (zoals zenderpakketten en Streamingdiensten) toe te voegen aan jouw abonnement. Hoe hoger jouw level, hoe meer voordeel je krijgt.

Naast Combivoordeel hebben we ook KPN Voor Jou. Hiermee krijg je als klant iedere maand weer leuke extra's van ons. Zo hebben we deze maand (KPN Voor Jou november) een koffiebon waarmee je een pakket van 1,25 KG topkwaliteit koffie van Lavazza, Illy en Gran Maestro Italiano bestelt bij Koffievoordeel voor maar 12,99. Jouw unieke code vind je in de MijnKPN app.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 12, 2025

Je moet dan minimaal 6 maanden geen klant van KPN zijn geweest om voor aanbiedingen in aanmerking te komen ​@Ronald Kroos 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 12, 2025

Ok, dank. Ik ga eerst wel even bij Ziggo een offerte opvragen voor een contract van 1 jaar.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 13, 2025

Hallo ​@Ronald Kroos, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

We zijn natuurlijk hartstikke blij met jou als bestaande klant. Al kan ik me voorstellen dat jij dit niet zo snel ziet, omdat we bij verlengen een minder grote korting geven dan aan nieuwe klanten. Maar voor onze bestaande klanten hebben we natuurlijk Combivoordeel en KPN Voor Jou.

Met het vernieuwde Combivoordeel krijg je meer voordeel als je meer producten bij KPN afneemt. Je begint op level 1 als je KPN Thuis en KPN Mobiel combineert. Om naar level 2 en 3 te gaan, heb je punten nodig. Punten krijg je door extra abonnementen af te sluiten, maar ook door Entertainmentopties (zoals zenderpakketten en Streamingdiensten) toe te voegen aan jouw abonnement. Hoe hoger jouw level, hoe meer voordeel je krijgt.

Naast Combivoordeel hebben we ook KPN Voor Jou. Hiermee krijg je als klant iedere maand weer leuke extra's van ons. Zo hebben we deze maand (KPN Voor Jou november) een koffiebon waarmee je een pakket van 1,25 KG topkwaliteit koffie van Lavazza, Illy en Gran Maestro Italiano bestelt bij Koffievoordeel voor maar 12,99. Jouw unieke code vind je in de MijnKPN app.

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Hallo Denise, dank je wel dat je hier nog even op terugkomt. Dat stel ik op prijs.

Ik zal het hier ook bij laten, alleen had ik het leuk gevonden als ik bijvoorbeeld bij de toevoeging van TV aan mijn huidige abonnement, dit bijvoorbeeld een half jaar gratis zou worden aangeboden ter kennismaking (i.p.v. 1 jaar bij een nieuwe klant). Nu wordt mijn korting slechts EUR 5 voor een periode van een half jaar. Maar goed ….

gr. Ronald

• November 14, 2025

Als je nu een oud abonnement hebt, dan kan je het abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Dat is dus wat anders dan verlengen. KPN doet dit niet standaard vanuit zichzelf. Je moet hier zelf om vragen. 

Met de nieuwste abonnementsvorm kan je 200 mbit internet en 1 tv ontvanger hebben voor 56 euro (€ 43,50 + € 12,50).

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Oh, oke. Raar dat ze hier niets over vertelden in de winkel van KPN. Ik betaal momenteel EUR 56,20 voor alleen internet plus glasvezel 200 Mb. Ook blijkt dit niet uit de reacties van KPN hierboven.

• November 14, 2025

Oh, oke. Raar dat ze hier niets over vertelden in de winkel van KPN. 

Dat schrijf ik dus ook: KPN bied da uit zichzelf niet aan. Want het is niet in het belang van KPN. Jouw oude dure abonnement verlengen is lucratiever voor KPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Dankjewel Marlon, dan ga ik hier even achteraan.