Skip to main content
Vraag

Overgestapt door Keuzevoordeel ESPN Compleet, maar nu moet ik opeens ook perse KPN TV in mijn abonnement hebben?

Hallo,

Ik ben onlangs overgestapt van Vodafone naar KPN vanwege het aantrekkelijke KeuzeVoordeel. Bij Level 1 (mobiel en internet) werd aangegeven dat je kunt kiezen uit Netflix Basic, ESPN Compleet of 1Password.

Aangezien ik ESPN Compleet normaal gesproken los zou betalen, leek dit voor mij een mooie besparing en een extra reden om over te stappen. Helaas ontdekte ik ná het afsluiten van mijn abonnement dat je voor ESPN Compleet tóch een KPN TV-abonnement nodig hebt. Dit is nergens gecommuniceerd in de promotie en de KeuzeVoordeel-opties.

Had ik dit vooraf geweten, dan had ik mijn overstap wellicht heroverwogen. Ik vind dit erg misleidend en zou graag willen weten:

• Waarom wordt deze belangrijke voorwaarde niet duidelijk vermeld bij de keuze-opties?
  • Is er een oplossing voor klanten die hierdoor benadeeld zijn?

Ik heb vandaag nog contact gehad met de KPN-helpdesk, maar daar kreeg ik te horen dat ze niets voor mij konden betekenen. Dat vind ik absurd, aangezien ik op basis van onvolledige informatie een keuze heb gemaakt.

Aangezien ik ESPN Compleet graag wil blijven gebruiken, zou ik graag willen weten of het mogelijk is om dit alsnog op mijn KPN-abonnement te ontvangen zonder KPN TV, zodat ik het via de ESPN-app kan kijken.

Ik hoor graag een passende oplossing.

10 reacties

• 3061 reacties
  • 6 maart 2025
JackN schreef:

Helaas ontdekte ik ná het afsluiten van mijn abonnement dat je voor ESPN Compleet tóch een KPN TV-abonnement nodig hebt. Dit is nergens gecommuniceerd in de promotie en de KeuzeVoordeel-opties.

Als je kiest voor ESPN, dan weet je toch ook wat dat inhoud? Dat zijn zenders. En dus moet je tv hebben. Dat is toch vrij logisch?

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 994 reacties
  • 6 maart 2025

Inderdaad wat ​@Marlon92 aangeeft. Hoe had je anders naar de zenders willen kijken ​@JackN? Het kan dus hoe dan ook niet zonder KPN TV. 

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 6 maart 2025
Marlon92 schreef:
JackN schreef:

Helaas ontdekte ik ná het afsluiten van mijn abonnement dat je voor ESPN Compleet tóch een KPN TV-abonnement nodig hebt. Dit is nergens gecommuniceerd in de promotie en de KeuzeVoordeel-opties.

Als je kiest voor ESPN, dan weet je toch ook wat dat inhoud? Dat zijn zenders. En dus moet je tv hebben. Dat is toch vrij logisch?

Je kunt toch ESPN kijken via de ESPN-app. Ik heb bewust geen KPN TV en stream alles via apps op mijn smartTV. Je kunt toch ook live tv kijken via de VIDEOLAND app. Maar dat ter zijde… 
Er wordt reclame gemaakt voor iets wat je met Level 1 kunt krijgen, wat dus niet klopt.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 994 reacties
  • 6 maart 2025

Het klopt wel degelijk. 

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 6 maart 2025
Raspberry schreef:

Het klopt wel degelijk. 

Staat toch ook duidelijk bij Level 1 afgebeeld “Internet en mobiel”. 
Maar bedankt voor je onderbouwde reactie en hulp bij mijn probleem!

Ik wacht toch liever even totdat er hulp vanuit KPN zelf komt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 79 reacties
  • 6 maart 2025

https://www.kpn.com/combivoordeel

Hier staat duidelijk bij de veelgestelde vragen dat je tv nodig hebt bij ESPN compleet. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 994 reacties
  • 6 maart 2025
JackN schreef:
Raspberry schreef:

Het klopt wel degelijk. 

Staat toch ook duidelijk bij Level 1 afgebeeld “Internet en mobiel”. 
Maar bedankt voor je onderbouwde reactie en hulp bij mijn probleem!

Ik wacht toch liever even totdat er hulp vanuit KPN zelf komt.

Helemaal prima. Succes verder!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Hi ​@JackN! Begrijpelijk dat je baalt. Hulp kan ik niet bieden, alleen onderstrepen wat hier al aangegeven is:

daveytje schreef:

https://www.kpn.com/combivoordeel

Hier staat duidelijk bij de veelgestelde vragen dat je tv nodig hebt bij ESPN compleet. 

Hier is inderdaad te vinden dat dit zonder TV niet mogelijk is. Je kunt elke maand wisselen van keuzevoordeel, dus als ESPN hierdoor geen optie voor je is dan kun je een ander keuzevoordeel kiezen.
Hopelijk zit daar nog wat leuks voor je tussen!

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 10 maart 2025

Hi ​Sanne, bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat dit bij de veelgestelde vragen staat, maar juist daar zit het probleem: deze informatie was niet zichtbaar in de acties en in de app tijdens het afsluiten van de aanbieding. Hierdoor kreeg je met de huidige afbeeldingen een vertekend beeld van de mogelijkheden. Ik zal niet de enige zijn die hier tegenaan loopt.

Nu denkend in oplossingen:
Kan ik nu KPN TV+ ALLEEN STREAMEN nemen voor €3,50 per maand en dan alsnog ESPN Compleet activeren?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7456 reacties
  • 12 maart 2025

Helaas niet, Streaming Only is geen TV abonnement dus daar zal dit niet bij werken. Als je op level 1 van de Combivoordelen zit kun je het keuzevoordeel dus wel inzetten op Netflix Basic of 1Password

Je kunt ook TV+ bij je abonnement nemen zodat je dan wel ESPN Compleet kunt activeren. Als het sportseizoen van wat je kijkt dan voorbij is kun je TV+ weer opzeggen en je keuzevoordeel voor één van de andere opties gebruiken. 🙂

Reageer