Skip to main content

Ik heb zojuist begrepen dat ik geen aanbieding kan ontvangen voor betere Wifi zonder hiervoor 200 euro bij te betalen waar dit gratis wordt aangeboden aan nieuwe klanten :(

 

ik ben al geruime tijd klant en zou ook wel bij KPN willen blijven, alleen lijkt het erop dat een nieuwe klant meer waard is dan een bestaande trouwe klant.  

Kan KPN niet bij verlengen ook hun klanten belonen?

 

Hallo @Chris058 , voor bestaande klanten zijn die wifi dingen € 149,-, dus € 50,- goedkoper.:relaxed:

Je kunt ook al een set Experia Wifi's kopen voor € 98,-, die met je echter bekabeld aansluiten.

 

 


Hallo @Chris058 , voor bestaande klanten zijn die wifi dingen € 149,-, dus € 50,- goedkoper.:relaxed:

Je kunt ook al een set Experia Wifi's kopen voor € 98,-, die met je echter bekabeld aansluiten.

 

 

blijf het bijzonder vinden dat ik moet betalen waar een nieuwe klant dit gratis krijgt.

koopje is het iig niet en overstappen is dan dus blijkbaar de meest aantrekkelijke optie :(

 


Hallo @Chris058 , voor bestaande klanten zijn die wifi dingen € 149,-, dus € 50,- goedkoper.:relaxed:

Je kunt ook al een set Experia Wifi's kopen voor € 98,-, die met je echter bekabeld aansluiten.

 

 

blijf het bijzonder vinden dat ik moet betalen waar een nieuwe klant dit gratis krijgt.

koopje is het iig niet en overstappen is dan dus blijkbaar de meest aantrekkelijke optie :(

Het is al heel vaak gezegd, maar het is gewoon een sigaar uit eigen doos voor nieuwe klanten. Als je die SuperWiFi’s niet neemt, krijg je korting op je abo ter waarde van die SuperWiFi’s. Er zijn  ook providers waar je korting krijgt, voor altijd dus onbepaalde tijd, als je geen modem/router afneemt. Al die spullen die je van de provider neemt betaal je linksom of rechtsom toch wel voor, of anderen voor jouw.

 


En ook dit is al vaker gezegd: het gebeurt bij alle providers.

Welkomskorting of gratis artikelen om een klant bij de concurrent weg te lokken. En dan ben je bestaande klant, ga je “husselen” en houdt het verder op.


Nou dat… dus na ieder  contract maar wisselen van provider..


Nou dat… dus na ieder  contract maar wisselen van provider..

Naast die mooie cadeaus die je krijgt, is wisselen ook een methode om je ongemerkt van wellicht handige extra’s te ontdoen. Meeste mensen lezen hun (aanvullende) voorwaarden niet of nauwelijks en komen er dan na een tijdje achter dat iets bij die nieuwe provider niet meer werkt of kariger is dan waar ze van uit gingen.


Nou dat… dus na ieder  contract maar wisselen van provider..

Naast die mooie cadeaus die je krijgt, is wisselen ook een methode om je ongemerkt van wellicht handige extra’s te ontdoen. Meeste mensen lezen hun (aanvullende) voorwaarden niet of nauwelijks en komen er dan na een tijdje achter dat iets bij die nieuwe provider niet meer werkt of kariger is dan waar ze van uit gingen.

Ik ben er iig achter dat de service voor het behouden van een klant zeer karig is. dus daar heb je zeker een punt!
Ik had graag gebleven en een aanbieding van 50% korting over de eerste 6 maanden had mij niet kunnen verleiden.. maar dat ik nu moet betalen voor het verkrijgen van kwalitatief goede wifi waar dit weggegeven wordt voor nieuwe klanten maakt het besluit om over te stappen wel heel makkelijk :wink:


Nou dat… dus na ieder  contract maar wisselen van provider..

Alleen: oude apparatuur inleveren, nieuwe provider’s apparatuur aansluiten en dan hopen dat het meteen werkt. Je moet het risico/gedoe maar willen ieder jaar. Maar ja, je moet wat overhebben voor die cadeaus :nerd:


Kpn gaat heel ver met helpen om goed Wi-Fi te krijgen. Zo krijg je of een monteur gratis of je krijgt 2 experia wifi's die bekabeld moeten worden aangesloten.  Er is geen één provider die zo ver gaat. Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Kpn gaat heel ver met helpen om goed Wi-Fi te krijgen. Zo krijg je of een monteur gratis of je krijgt 2 experia wifi's die bekabeld moeten worden aangesloten.  Er is geen één provider die zo ver gaat. Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Ja heb ik gedaan. Toen waren de down snelheden prima. Mijn vermoeden is dat de Experia Box v8 niet optimaal functioneert (de snelheid is niet stabiel).

Helaas geen aanbod gehad voor een monteur of 2 experia's… dan was het probleem ook gelijk opgelost wat mij betreft.

De KPN medewerker aan de telefoon had ook een beetje plaatsvervangende schaamte voor het feit dat KPN niets kon doen voor het behouden van zijn klant.. 



 


Het is heel simpel. Als jouw experiabox niet goed is krijg je een nieuwe. De beste reclame is namelijk niet korting of een gratis product maar een klant die tevreden is over het product wat hij/zij afneemt. En dat weet kpn ook. De moderator kan jouw verbinding doormeten en zien of er iets mis is tot het modem. En als er iets mis is met je modem gaan zelfs de duurste Wi-Fi versterkers je niet helpen. Maar waar gaat het mis? Werkt het bekabeld wel goed en stabiel? Wat hangt er allemaal aan je modem? Gebruik je draadloze verbindingssets? Overigens is Wi-Fi nooit stabiel qua snelheid vanwege de omgevingsfactoren. Maar je moet geen uitval hebben natuurlijk.