Skip to main content
Vraag

Tweede abonnement voor mijn man in verzorgingstehuis: geen korting op abonnementskosten?

• January 27, 2026
  • 9 reacties
  • 70 keer bekeken

Mijn man is sinds september in een verzorgingstehuis. En ik heb hem ook via KPN een tv gegeven. Zelf heb ik een compleet pakket. Toch is er geen enkele korting in het plaatsen en abonnementskosten. 

Groeten Wil de Weger

9 reacties

• January 27, 2026

Nee. Daar krijg je geen korting voor. Het zijn gewoon 2 aparte abonnementen op 2 verschillende adressen. KPN heeft daar geen combinatie korting voor ofzo.

• Auteur
  • January 27, 2026

Toch RAAR . Want wij zijn nog steeds 56 jaar getrouwd en hij betaalt de kpn. Alleen een ander adres. 

JanD
Superuser
  • January 27, 2026

Toch RAAR . Want wij zijn nog steeds 56 jaar getrouwd en hij betaalt de kpn. Alleen een ander adres. 

Dat is niet raar, alles wat op 1 adres staat kan combivoordeel opleveren.

Meerdere adressen abo's voor internet, geen extra voordeel voor consumenten.

Bij zakelijke toepassingen weet ik het niet, hoofdkantoor met filialen e.d., maar dat is hier niet aan de orde.

Heeft het verzorgingstehuis niet een centrale internet- en tv-voorziening waar je je op kun abonneren?

@Wilsophie 

• January 27, 2026

Daar is niets raars aan. KPN gaat er niet vanuit dat particuliere klanten meerdere adressen hebben en heeft daar dus ook geen korting voor bedacht.

Hetzelfde geldt voor mensen die gescheiden zijn en waarbij de kinderen op het adres van de ex-partner geregistreerd staan. Dat komt nog veel vaker voor. Maar daar heeft KPN niets voor. Geen korting en geen mogelijkheid om bijvoorbeeld toch mb's te delen met je eigen kinderen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Wilsophie, is zeker geen gekke vraag die jij stelt hier op de Community. KPN kent inderdaad Combivoordelen.  Deze voordelen gelden voor 1 internet en tv abonnement en daarnaast nog mobiele abonnementen die op hetzelfde adres staan geregistreerd. Het is helaas niet zo dat als het rekeningnummer van verschillende abonnementen gelijk zijn aan elkaar, een korting van toepassing is. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 29, 2026

Hallo ​@Wilsophie ,

Kan hij daar eventueel Digitenne ontvangen? Want dan ben je voor zes euro per maand klaar als je Digitenne bij jouw abonnement erbij neemt. En dan zet je gewoon de ontvanger bij hem neer, maar je betaalt via jouw abonnement. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 29, 2026

Waar wel aan gedacht kan worden is een zorgabonnement. Dit zijn voordeligere abonnementen welke enkel beschikbaar zijn voor klanten in een zorginstelling. Als dit u niet aangeboden is weet KPN niet dat het desbetreffende adres een instelling is. U kunt mailen met zorginstellingen@kpn.com om te controleren of dit aanbod mogelijk is en om het eventueel aan te laten zetten voor Postcode X voor X huisnummers. Maar enkel als dit een daadwerkelijke zorginstelling is.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat zijn inderdaad nog eventueel nog opties die eventueel te overwegen zijn. Dank voor de toevoegingen ​@Noordzee & ​@Ik_Combineer 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 30, 2026

@Jeroen van KPN 

De kans is groot dat meneer De Weger geen belang heeft bij internet, maar alleen TV wil kijken. En dan is Digitenne voor 6,00 per maand de perfecte oplossing.