Skip to main content

Iemand een idee van wat dit kan zijn

Ā 

@wjbĀ tja jouw vreemde manier van rekenen ken ik ondertussen wel.

De totale maandfactuur wordt er niet lager door behalve dan die ā‚¬ 5,00 facuur korting.


@wjbĀ tja jouw vreemde manier van rekenen ken ik ondertussen wel.

De totale maandfactuur wordt er niet lager door behalve dan die ā‚¬ 5,00 facuur korting.

En toch is er geen speld tussen mijn berekening te krijgen want die is honderd procent correct.

Zonder dat mobiele abonnement zou mijn Internet & TV abonnement toch echt ā‚¬11,99 hoger uitkomenĀ en aangezien dat mobiele abonnement ā‚¬15,- kost betaal ik per saldo dus ā‚¬3,01 meer en heb ik daarvoor dan wel dat mobiele abonnement.


Je vergeet dat het pluspakket niet betaalt hoeft te wordenĀ @Galdor68Ā . Ook dat is extra korting bovenop die ā‚¬ 5 . De berekening van wjb klopt als een bus.

Mijn mobiele abo is, na de inflatiecorrectie, ā‚¬ 19,18. Ik krijg echter espn Ć  12,99 gratis Ć©n ā‚¬ 2,50 korting omdat ik vast internet heb. Verrekend betaal ik dus vrijwel niks (ā‚¬ 3,69) voor de mobiel.Ā 

En die verdien ik nog extra terug met onbeperkt bellen en niet bellen met de vaste telefoon.

Verder wordt nu ook nog eens mijn mobiele bundel gratis verdubbeld. Dus dan 10 + 10.

Geen entertainmentkorting want dat valt niet onder de voorwaarden van Alles in Ć©Ć©n.


Je vergeet dat het pluspakket niet betaalt hoeft te wordenĀ @Galdor68Ā . Ook dat is extra korting bovenop die ā‚¬ 5 . De berekening van wjb klopt als een bus.

Ā 

Nee @PeterGĀ dat vergeet ik niet. WJB maakt mij namelijk niet wijs dat hij dat plus pakket zou afnemen als hem dat die 6,99 of in het verleden ā‚¬ 9,99 zou kosten. Iets wat je niet hoeft te betalen is wel een voordeel maar geen letterlijke korting.

Het factuur bedrag verandert niet het is jezelf rijk rekenen terwijl de werkelijke kosten gelijk blijven.


WJB maakt mij namelijk niet wijs dat hij dat plus pakket zou afnemen als hem dat die 6,99 of in het verleden ā‚¬ 9,99 zou kosten.

Dat zou ik dus wel immers het pluspakket heeft een paar zenders die door ons veelvuldig gekeken worden. (Discovery Science, Animal Planet, Wild Earth en Nat Geo Wild)

Ik heb het pluspakket dan ook al vele jaren, ook toen dat nog ā‚¬9,99 kostte binnen mijn toenmalige Alles in 1 abonnement en ik nog geen mobiel abonnement bij KPN had.

Ā 

Het factuur bedrag verandert niet het is jezelf rijk rekenen terwijl de werkelijke kosten gelijk blijven.

Het factuurbedrag voor mijn Internet & TV abonnement verandert weldegelijk immers dat wordt bij mij toch echt ā‚¬11,99 hoger als ik zou stoppen met dat mobiele abonnement.


WJB maakt mij namelijk niet wijs dat hij dat plus pakket zou afnemen als hem dat die 6,99 of in het verleden ā‚¬ 9,99 zou kosten.

Dat zou ik dus wel immers het pluspakket heeft een paar zenders die door ons veelvuldig gekeken worden. (Discovery Science, Animal Planet, Wild Earth en Nat Geo Wild)

Ik heb het pluspakket dan ook al vele jaren, ook toen dat nog ā‚¬9,99 kostte binnen mijn toenmalige Alles in 1 abonnement.

Ā 

Het factuur bedrag verandert niet het is jezelf rijk rekenen terwijl de werkelijke kosten gelijk blijven.

Het factuurbedrag voor mijn Internet & TV abonnement verandert weldegelijk immers dat wordt bij mij toch echt ā‚¬11,99 hoger als ik zou stoppen met dat mobiele abonnement.

Alleen in deze situatie. Wie geen behoefte heeft aan dat pluspakket is elders echt voordeliger uit. Vandaar mijn vraag aan Huistijger.

KPN is standaard ongeveer ā‚¬ 5,00 duurder zo niet meer dan de andere aanbieders op dit netwerk. Dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven.

Ik zie nu dat mijn aanbieder de prijzen zelfs heeft verlaagd,Ā ikĀ kan weer ā‚¬ 2,50 uitsparen.Ā En er wordt geen inflatiecorrectie toegepast.Ā 


Ik zie nu dat mijn aanbieder de prijzen zelfs heeft verlaagd,Ā ikĀ kan weer ā‚¬ 2,50 uitsparen.Ā En er wordt geen inflatiecorrectie toegepast.Ā 

Bij welke provider zit je?


Ik zie nu dat mijn aanbieder de prijzen zelfs heeft verlaagd,Ā ikĀ kan weer ā‚¬ 2,50 uitsparen.Ā En er wordt geen inflatiecorrectie toegepast.Ā 

Bij welke provider zit je?

zou ik ook wel willen weten elke provider past inflatie toe zeker op mobiel


Ik zie nu dat mijn aanbieder de prijzen zelfs heeft verlaagd,Ā ikĀ kan weer ā‚¬ 2,50 uitsparen.Ā En er wordt geen inflatiecorrectie toegepast.Ā 

Bij welke provider zit je?

zou ik ook wel willen weten elke provider past inflatie toe zeker op mobiel

Klopt. Ik vermoed dat @Galdor68Ā een abonnement bij Simyo heeft maar dat kan eigenlijk niet want ook Simyo past een inflatiecorrectie toe. Dit jaar is dieĀ 8,4%.


Ik geef 1 hint Lekker bellen met....ā€¦


Ik geef 1 hint Lekker bellen met....ā€¦

Lekker daarheen gaan toch ik betaal nog steeds minder voor unlimited als hun voor duurste simonly vragen.

kwestie van onderhandelenĀ 


Alleen vanwege het onderstaande zou ik nooit voor die club kiezen.

Het is toch belachelijk om geld te vragen voor het vermijden van exorbitante buitenbundelkosten.

Overigens zijn er andere providers (zoals Simyo) die zelfs dat niet bieden en gewoon ā‚¬0,15 per MB in rekening brengen voor elke MB boven de gecontracteerde databundel.


Uiteraard hebben alle 'goedkopere' providers hun nadelen. Aangezien ik nooit buitenbundel ga voor mij een prima keuze. Ze hebben wel die inflatiecorrectie in hun voorwaarden staan maar dat heb ik nog niet zien gebeuren.

Ā 

Het is dat KPN een door ons veel gekeken kanaal in het basispakket heeft zitten die voorheen in het pluspakket zat anders was ik ook ā‚¬ 6,99 meer kwijt of een mobiel abonnement bij KPN.

Voor mij blijft KPNĀ  mobiel gewoon duur ook met eventuele combinatie voordeeltjes.Ā 


Juist door die combinatie ā€˜voordeeltjesā€™ is mobiel van kpn duur. Wat moet je met een rits Ā ā€˜gratisā€™ zenders als het basispakket al meer dan voldoende biedt? Wat meer flexibiliteit zou mooi zijn, de klant de keuze laten tussen een ā€˜gratisā€™ zenderpakket of een geldelijke korting.Ā 


@Mike2165Ā 

Ā 


Juist door die combinatie ā€˜voordeeltjesā€™ is mobiel van kpn duur. Wat moet je met een rits Ā ā€˜gratisā€™ zenders als het basispakket al meer dan voldoende biedt? Wat meer flexibiliteit zou mooi zijn, de klant de keuze laten tussen een ā€˜gratisā€™ zenderpakket of een geldelijke korting.Ā 

De grap is dat Telfort goedkoper was met hun mobiele abonnementen en dezelfde voordelen bood. En daarbij geen streamingdienst nodig voor ā‚¬5,00 korting op de factuur van het vast internet.Ā 

We weten allemaal wat daarmee is gebeurd. Datzelfde lot zal Youfone ondergaan verwacht ik.


Alleen vanwege het onderstaande zou ik nooit voor die club kiezen.

Het is toch belachelijk om geld te vragen voor het vermijden van exorbitante buitenbundelkosten.

Overigens zijn er andere providers (zoals Simyo) die zelfs dat niet bieden en gewoon ā‚¬0,15 per MB in rekening brengen voor elke MB boven de gecontracteerde databundel.

HoiĀ @wjbĀ 

Lebara is daarin (helaas) niet de enige provider die daar geld voor vraagt.
Ook Youfone en 50 Plus Mobiel vragen hier geld voor, terwijl deze optieĀ gewoon gratis aangeboden zou moeten worden.

Dus ik ben het hierin ook volledig met je eens!

En dat Simyo nog 0,15 cent per MB, nadat de databundel op is in rekening brengt vindt ik ook niet kunnen, of je stop het internet verbruik, of je verlaagd de downloadsnelheid zoals de meeste providers inmiddels ook al doen.


En dat Simyo nog 0,15 cent per MB, nadat de databundel op is in rekening brengt vindt ik ook niet kunnen, of je stop het internet verbruik, of je verlaagd de downloadsnelheid zoals de meeste providers inmiddels ook al doen.

Precies en dan te bedenken dat Simyo gewoon een merk van KPN is.Ā Ze opereren onder hetzelfde KvK nummer als KPN B.V. en dus is het eigenlijk KPN zelf die het gewoon laat gebeuren dat mensen tegen die exorbitant hoge buitenbundeltarieven aan kunnen lopen. Het zal wel een verdienmodel zijn.Ā šŸ˜”Ā 


@Michel.uit.ArnhemĀ schreef:

En dat Simyo nog 0,15 cent per MB, nadat de databundel op is in rekening brengt vindt ik ook niet kunnen, of je stop het internet verbruik, of je verlaagd de downloadsnelheid zoals de meeste providers inmiddels ook al doen.

Precies dat. Om die reden ben ik vorig jaar ook overgestapt van Simyo ā†’ KPN.

Ā 


Volgens mij gaat dit topic over de verrassing bij kpn. En niet over de onaangename ā€œverrassingā€ bij Simyo.

Die van kpn vind ik toch gunstiger met mobiele dataĀ šŸ˜€


Precies, @PeterG!Ā šŸ’š
Ā 

Nou vraag ik mij toch iets afā€¦.

Ik heb meerdere abonnementen, namelijk ā€¦Ā ik heb hier in huis 1x Unlimited, 1x 3GB enĀ 2x Kids-Sim 1GB + 1GB.Ā 

De Kids-Sim hebben beide al dubbele data, wordt dit nu wel of juist niet verdubbeld? Beide Kids-Sim abonnementen zijn van eind 2022Ā en begin 2023. De verrassingsemail die vandaag ontvangen is spreekt over een verdubbeling, maar is dit dan als nog 1 + 1GB of wordt dit dan 2 + 2GB omdat er al sprake is van een verdubbeling.


Goede vraag, @GerritS76! Ik heb het voor je nagevraagd en ook deze MB's (vanuit een actie of lopende korting) worden verdubbeld!Ā 


Juist door die combinatie ā€˜voordeeltjesā€™ is mobiel van kpn duur. Wat moet je met een rits Ā ā€˜gratisā€™ zenders als het basispakket al meer dan voldoende biedt? Wat meer flexibiliteit zou mooi zijn, de klant de keuze laten tussen een ā€˜gratisā€™ zenderpakket of een geldelijke korting.Ā 

Eens.

Ik heb geen behoefte aan een pluspakket of een korting op een entertainmentpakketĀ wat ik niet wil.Ā 


Volgens mij gaat dit topic over de verrassing bij kpn. En niet over de onaangename ā€œverrassingā€ bij Simyo.

Die van kpn vind ik toch gunstiger met mobiele dataĀ šŸ˜€

Hoi @PeterGĀ 

Helemaal met je eens!!
Ik zelf ben ook zeer tevreden met mijn KPN mobiele abonnement, al profiteer ik helaas niet van die dubbele data straks, omdat ik KPN Unlimited data & onbeperkt bellen heb.
Al ga ik nog wel even checken of het straks met die dubbele data niet goedkoper kan, want het scheelt toch weer wat euros op mijn maandelijkse factuur.