Skip to main content
Beantwoord

Vervalt €5,00 combikorting voor vast KPN abonnement bij verlengen van mijn mobiele abonnement?

• November 17, 2025
  • 11 reacties
  • 166 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen, 

Ik wil mijn abonnement verlengen (naar sim only). Op dit moment krijg ik €2,50 combivoordeel op mijn factuur voor mobiel en €5,00 op mijn factuur voor internet en tv. Klopt het dat de korting op de factuur voor thuis vervalt in het nieuwe systeem? Dan ben ik voordeliger uit als ik overstap naar een andere provider voor een sim only abonnement.  Bedankt voor uw antwoord. 

Met vriendelijke groet, 

Samira 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Samdeb, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt, het is soms wat lastig vergelijken tussen de oude en nieuwe abonnementen. Heb je mijn collega's inmiddels al gesproken? Je kunt hiervoor ook altijd even een belafspraak maken.

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 17, 2025

Hallo ​@Samdeb ,

Als je alleen jouw mobiele abonnement verlengt, dan verandert er niets aan jouw KPN-Thuisabonnement. 

Pas nadat je ook een wijziging gaat doen op jouw thuisabonnement, dan kan er daar wat gaan wijzigen met betrekking tot het voordeel op het thuisabonnement.

• November 17, 2025

Als jij 5 euro entertainmentkorting krijgt, dan neem je dus een streamingdienst af. Zoals bijvoorbeeld Netflix ofzo. Klopt dat? 

Welke streamingdienst is dat?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Hallo Noordzee,

Bedankt voor je antwoord. Weet je dit zeker? Omdat het combivoordeel wel te maken heeft met het feit dat ik ook een mobiel abonnement heb en ze dit hebben omgegooid naar een systeem met punten dat ik niet helemaal begrijp.

Hoi Marlon,

Op dit moment krijg ik geen entertainmentkorting, maar gewoon combivoordeel waarvan €2,50 op mijn factuur voor mobiel en €5,00 op mijn factuur voor thuis. Ik vraag me dus af of dit verandert want ik begrijp vrij weinig van de uitleg met hoe meer punten je hebt hoe meer voordeel je krijgt. Ik las inderdaad wel dat ik gratis Netflix zou krijgen bij het telefoonabonnement, maar dat is niet wat ik bedoelde.

• November 17, 2025

...€5,00 op mijn factuur voor thuis.

Je krijgt niet zomaar 5 euro korting. Dat moet entertainmentkorting zijn. Of je hebt net je abonnement verlengd met een jaar ofzo. Dan krijg je een paar maanden 5 euro korting. Is dat misschien het geval?

Kun je anders een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 17, 2025

Hallo Noordzee,

Bedankt voor je antwoord. Weet je dit zeker? Omdat het combivoordeel wel te maken heeft met het feit dat ik ook een mobiel abonnement heb en ze dit hebben omgegooid naar een systeem met punten dat ik niet helemaal begrijp.

Dat systeem met punten geldt alleen wanneer je zelf iets wijzigt aan jouw thuisabonnement of zelf bewust kiest voor het nieuwe combivoordeel. Als je niets wijzigt aan jouw thuisabonnement, dan blijft alles zoals het was. Tenminste zolang je ook een mobiel abonnement afneemt bij KPN. 

Lees alles over het nieuwe combivoordeel in dit topic: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

@Marlon92 : Nee ik heb dit abonnement heel lang geleden afgesloten en toen was dat de standaard combikorting. Er staat gewoon bij combivoordeel. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

@Noordzee Dankjewel, dat is goed om te weten. Dan kan ik als het goed is bij KPN verlengen. 

• November 17, 2025

@Marlon92 : Nee ik heb dit abonnement heel lang geleden afgesloten en toen was dat de standaard combikorting. Er staat gewoon bij combivoordeel. 

Dan moet het al een antiek abonnement zijn. Het zou geen kwaad kunnen om eens naar (de prijs van) een nieuw abonnement te kijken. Waarschijnlijk zou je veel goedkoper uit kunnen zijn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Hoi ​@Samdeb, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt, het is soms wat lastig vergelijken tussen de oude en nieuwe abonnementen. Heb je mijn collega's inmiddels al gesproken? Je kunt hiervoor ook altijd even een belafspraak maken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 25, 2025

@Noordzee Dankjewel, dat is goed om te weten. Dan kan ik als het goed is bij KPN verlengen. 

Graag gedaan ​@Samdeb 

Is het verlengen al gelukt via de klantenservice of via MijnKPN? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Hoi,

Nog niet. Ik denk dat ik een belafspraak ga maken, zoals Thomas van KPN hierboven voorstelde. 👍