Skip to main content
Vraag

Vragen over 1Password als Combivoordeel en overnemen van bestaand, los, 1Password abonnement

• March 19, 2026
  • 10 reacties
  • 57 keer bekeken

Jeroen Tee
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik weet dat je ook voor het 1Password-Combivoordeel kunt kiezen als je al een 1Password-abonnement hebt. Maar geldt dat ook in mijn situatie?
- Ik heb sinds 2021 een individueel-abonnement (Individual), zelf afgesloten bij 1Password op het .eu-domein (my.1password.eu).
- Ik betaal per jaar, dat is immers goedkoper.
- Zeer binnenkort, namelijk op 27 maart a.s., is de volgende afschrijving.
- Per mail heeft 1Password mij 24 februari laten weten dat de prijs van een abonnement omhoog gaat, namelijk van € 31,80/jaar naar € 43,80/jaar (ex. btw; dat is inclusief 21% btw € 52,99).

1. Wat gebeurt er nu als ik het 1Password-Combivoordeel? Wordt de afschrijving door 1Password dan geannuleerd (sorry, dat ik hier zo op de valreep mee kom, maar ik moest eerst met de bekabeling thuis in de weer (nu ik sinds 19 februari glasvezel heb) voordat ik mij aan het Combivoordeel kon wijden). Ben ik nog op tijd? Of wordt er anders door 1Password geld teruggestort?
  2. Geldt het keuzevoordeel (‘1Password cadeau’) ook na de prijsstijging, d.w.z. compenseert KPN dat?
  3. Wordt mijn jaarbetaling bij 1Password omgezet in een maandbetaling? 
  4. Moet ik iedere maand opnieuw dat keuzevoordeel bevestigen, of loopt het gewoon door zolang ik recht heb op Combivoordeel en geen andere keuze maak?

Tot slot: er zit een foutieve link in de keuzepagina voor 1Password. In plaats van naar de pdf van de ‘Aanvullende Voorwaarden Online diensten - juli 2023’ te gaan, krijg je een 404-foutmelding. Volgens mij is de juiste link:https://assets.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/5iocCwYyr6v7gqvgdM8Z5O/690c1e4b67aef7f992fc0dbe8450a366/Aanvullende_voorwaarden_Online_diensten_-_Juli_2023_v1.pdf

Hartelijk dank alvast voor jullie antwoorden.

10 reacties

Jeroen Tee
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 19, 2026

Het blijkt dat je maar een uur de tijd hebt om je eigen bericht te wijzigen, dus doet ik het nu zo met een nieuw bericht. 

Tekstwijziging van mijn eigen vraag 1:

Wat gebeurt er nu als ik het 1Password-Combivoordeel?  

→ moet zijn:

Wat gebeurt er als ik nu voor het 1Password-Combivoordeel kies en dit vervolgens activeer in mijn account? [en dan de rest van de tekst hierboven]

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 20, 2026

Wanneer je 1Password via KPN afsluit, krijg je een link van KPN om jouw 1Password te activeren en koppelen aan een account. Dit moet alleen (helaas) een nieuw account zijn. Een bestaand account kan je niet koppelen. 

Je moet dus of een nieuw 1Password account (met nieuw uniek mailadres) aanmaken, of jouw huidige 1Password account verwijderen of e-mailadres wijzigen en dan met je hoofd mailadres een nieuw 1Password aanmaken tijdens het activeren via de link die je van KPN krijgt. 

Ik heb al eens een topic gemaakt over mijn ervaring en heb toen besloten niet via KPN af te sluiten: 

Jeroen Tee
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 20, 2026

Dank je ​@ikheetjeff. Ik had jouw verhaal eerder al gelezen (zeer nuttig), en heb nog de hoop dat er inmiddels al het een en ander verbeterd is, we zijn tenslotte al weer een jaar verder sinds jouw ervaringen. Ik wacht nog even op een reactie van KPN, wie weet gaat het nu soepeltjes. Maar je hebt een sterk argument om zoiets belangrijks als een wachtwoordmanager liever zelf te regelen. En mail idem dito (dat heb ik elders, op eigen domeinnaam).

Wat ik eigenlijk het liefste zou hebben, is keuzekorting op mijn KPN Thuis-abonnement. Immers, ik krijg ook gewoon € 2,50 korting op mijn KPN Mobiel, als combivoordeel. Maar goed, denk niet dat dat voor 1Password zal gebeuren, want KPN betaalt vast minder per maand aan 1Password (per account) dan wij gewone mensen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Jeroen Tee. Begrijpelijk dat je op de KPN Community komt controleren wat er voor nodig is in jouw situatie om gebruik te kunnen maken van 1Password als keuzevoordeel. 

In eerste instantie wil ik je een linkje geven naar ons Kennisbankartikel waarin wordt uitgelegd dat je een bestaand 1Password-account kunt overzetten naar de KPN factuur. Maar daarna las ik de reactie van ​@ikheetjeff en het topic wat hij hierover geschreven heeft. Dan begrijp ik dat met een .EU-account het wellicht allemaal toch wat ingewikkelder is. 

Wat mij in deze situatie het handigste lijkt is dat je het gewoon gaat proberen. Je kiest voor 1Password Individual als keuzevoordeel en daarna probeer je via de activatielink je account over te zetten. Als het niet lukt, dan is er geen man overboord en blijft je account doorlopen bij 1Password zelf. Normaal moet je dan een maand wachten totdat je weer je keuzevoordeel kan aanpassen, maar als je hier een berichtje stuurt en je profiel invult, dan kunnen we daar wel een mouw aan passen. Op voorhand kan ik je er helaas nog geen uitsluitsel over geven. 

Jeroen Tee
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 23, 2026

Dank ​@Arjan van KPN . Dat lijkt me prima advies om het gewoon eens uit te proberen. Ik ga er nog even goed naar kijken.

Wat ik nog niet had gezegd in mijn oorspronkelijke bericht (dat was toch al zo lang) was dat ik hier op de community al aardig rond had gekeken, en ook o.a. het Kennisbankartikel over 1Password had gezien. Net als dat ik het stuk van @ikheetjeff ook al had gezien. Daardoor wist ik dat je een bestaand account kon overzetten, maar ook dat het niet zomaar een fluitje van een cent zou hoeven zijn. Neemt niet weg dat ik blij ben met je reactie en het wijzen op de Kennisbank.

Een nieuwe vraag die in mij opborrelde (zeker ook na het lezen van de ervaringen van Jeff): hoe vast zit ik aan KPN als provider, als ik kies voor 1Password-via-KPN? Ik ben heel provider-trouw, stap zelden over, maar voor zoiets belangrijks als een wachtwoordmanager wil ik eigenlijk de vrije hand hebben, net als bij mail. Want zelfs als het toch heel eenvoudig blijkt te zijn om van 1Password-rechtstreeks naar 1Password-via-KPN te gaan, dan kan omgekeerd van 1Password-via-KPN weer terug naar 1Password-rechtstreeks omslachtig blijken te zijn. Hier ga ik nog even goed over nadenken.

Bedankt in ieder geval voor je reactie, Arjan.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

Een nieuwe vraag die in mij opborrelde (zeker ook na het lezen van de ervaringen van Jeff): hoe vast zit ik aan KPN als provider, als ik kies voor 1Password-via-KPN?

Op basis van mijn ervaring; wanneer je 1Password in MijnKPN uitzet, wordt op de opzegdatum jouw 1Password account bevroren. Je kan dus nog wel inloggen, maar niks meer toevoegen, verwijderen of wijzigen. Exporteren kan wel, maar je bijlage gaan dan niet mee. 

Je kan dan alleen opnieuw bij 1Password nieuw abonnement aanschaffen, zover ik weet. Opnieuw bij KPN kan wel, maar dan moet je weer zelfde stappenplan met activeren en nieuw account volgen. Ook als je van Individual naar Family gaat of andersom. 

Ik zie dat de FAQ op deze pagina onder ‘Vragen bij gebruik 1Password’ niet is veranderd, dus ga er ook vanuit dat dit helaas niet is gewijzigd. Onderstaande staat er dus ook al een paar jaar. Wellicht dat hier toch nog eens opnieuw naar gekeken kan worden, zodat het (her)activeren en/of switchen makkelijker kan gaan zonder nieuwe accounts aanmaken. 

Dus kort samengevat; zonder KPN ben je jouw wachtwoordenkluis niet kwijt. Je account kan wel ‘bevroren’ worden en dan is er no way back, behalve om weer nieuw account aan te maken en opnieuw te activeren. Daar zit enige ‘afhankelijkheid’ en was mijn deal breker. 

Jeroen Tee
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 23, 2026

Je account kan wel ‘bevroren’ worden en dan is er no way back, behalve om weer nieuw account aan te maken en opnieuw te activeren. Daar zit enige ‘afhankelijkheid’ en was mijn deal breker. 

Dat klinkt niet best, een ‘bevroren’ account. Het betekent op z’n minst gedoe om weer een ‘zelfstandige’ 1Password-account te krijgen.

Tja, dus ‘naar KPN toe’ (met je bestaande 1Password-account) is mogelijk gedoe (het zou toevallig kunnen meevallen), maar ‘van KPN weg’ waarschijnlijk ook. Dat zou mij ook tegenhouden, Jeff. Bedankt voor je toelichting.

Ik wil nog contact opnemen met support van 1Password en vragen of zij nog wat kunnen verhelderen. Op dit moment zie ik in mijn account bij Billing de Payment methods staan. Verandert daar iets als je via KPN 1Password gebruikt? Of loopt het helemaal anders? Immers, 1Password heeft allerlei soorten contracten met kleine en heel grote bedrijven. Ik vermoed dat KPN een bedrijvencontract met 1Password heeft en dat klanten van KPN via die weg een 1Password-account krijgen. 

Ik zou het leuk vinden als KPN hier of in de Kennisbank vertelt wat voor soort contract er is en hoe het achter de schermen gaat. Ik hoef geen financiële details, en ook niet allerlei technische, maar iets meer dan ‘klik hier, en activeer daar’ zou ik fijn vinden. (Maar ik verwacht niet dat ik dat kijkje achter de schermen krijg.)

Waar ik ook benieuwd naar ben: zijn 1Passwords-accounts via KPN op het .com of .eu-domein van 1Password? Als het .com is, dan heb ik er geen zin in. (Terzijde: het is mooi dat 1Password een Canadees bedrijf is, dat is natuurlijk heel fijn, gezien de huidige geopolitieke situatie.)

Een Combivoordeel is natuurlijk een klantenbinder, niet liefdadigheid. En korting geven is – vind ik – de makkelijkste manier. Cadeaukaart mag ook (1Password heeft die). Maar ingebed worden in weer een extra KPN-systeem, dat trekt mij niet zo, zelfs als het financieel gunstig is.

Enfin, ik laat hier horen wat 1Password te zeggen heeft.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik zou het leuk vinden als KPN hier of in de Kennisbank vertelt wat voor soort contract er is en hoe het achter de schermen gaat. Ik hoef geen financiële details, en ook niet allerlei technische, maar iets meer dan ‘klik hier, en activeer daar’ zou ik fijn vinden. (Maar ik verwacht niet dat ik dat kijkje achter de schermen krijg.)

Dat soort inhoudelijke kijkjes achter de schermen zijn vaak lastig in te regelen, inderdaad. Maar, het idee is leuk. Dus ik neem dat wel mee binnen ons team omdat we wel regelmatig leuke inkijkjes proberen te regelen.

Dat klinkt niet best, een ‘bevroren’ account. Het betekent op z’n minst gedoe om weer een ‘zelfstandige’ 1Password-account te krijgen.

Tja, dus ‘naar KPN toe’ (met je bestaande 1Password-account) is mogelijk gedoe (het zou toevallig kunnen meevallen), maar ‘van KPN weg’ waarschijnlijk ook. Dat zou mij ook tegenhouden, Jeff. Bedankt voor je toelichting.

Je zou, na opzeggen van 1Password via ons, weer terug moeten vallen op een account via 1Password zelf. Bij andere over the top diensten werkt dat op een zelfde manier. Wellicht dat het dan wel even bevroren is, als hij niet je eerdere betaalmethode onthouden heeft en je die opnieuw moet toevoegen.

Ik wil nog contact opnemen met support van 1Password en vragen of zij nog wat kunnen verhelderen. Op dit moment zie ik in mijn account bij Billing de Payment methods staan. Verandert daar iets als je via KPN 1Password gebruikt? Of loopt het helemaal anders? Immers, 1Password heeft allerlei soorten contracten met kleine en heel grote bedrijven. Ik vermoed dat KPN een bedrijvencontract met 1Password heeft en dat klanten van KPN via die weg een 1Password-account krijgen. 

Als je 1Password via ons hebt ziet het er in je Billing omgeving zo uit:

Ik ben direct begonnen met een 1Password account via KPN. Dus het kan zijn in jouw geval, als je overstapt, dat je oude betaalmethode dan nog wel bijstaat, maar inactief. 

Waar ik ook benieuwd naar ben: zijn 1Passwords-accounts via KPN op het .com of .eu-domein van 1Password? Als het .com is, dan heb ik er geen zin in. (Terzijde: het is mooi dat 1Password een Canadees bedrijf is, dat is natuurlijk heel fijn, gezien de huidige geopolitieke situatie.)

Op het .eu domein.

Jeroen Tee
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 25, 2026

Beste ​@Erik van KPN , hartelijk voor je fijne, nuttige, inhoudelijke reactie.

Kan zijn dat ik nog snel mijn 1Password-abonnement omzet naar per-maand-betaling, dan zou ik nog  een maand rechtstreeks bij 1Password afnemen en daarna via KPN, als ik daartoe zou besluiten. Als ik wel bij per-jaar-betaling blijf dan is de afschrijving de 27ste (dus vrijdag al). Geloof niet dat ik geld terug zou krijgen van 1Password als ik van het ene (rechtstreekse) naar het andere (via-KPN) account zou switchen.

Enfin, ik kijk er nog eens goed naar. Heb nog geen berichtje naar 1Password gestuurd, want was op kraamvisite na geboorte derde kleinkind (toch iets leuker dan wachtwoordperikelen, haha).

Is trouwens ook geen man over boord, er is genoeg te zeggen (voor mij) voor gewoon, zoals ik nu al doe, bij 1Password blijven. Kan ik over een jaar alsnog voor via-KPN kiezen. En kies ik in de tussentijd voor keuzevoordeel Netflix Basic, zal ook leuk zijn.

Nogmaal bedankt Erik.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het is natuurlijk een persoonlijke afweging wat jij het fijnste en prettigste vindt. Gelukkig zijn er nog andere aantrekkelijke keuzevoordelen waar wat minder belangrijke data wordt opgeslagen ;) En het minder erg is als één en ander bevroren wordt. Dus ik snap goed dat je hier even goed over nadenkt. 

Als je nog contact legt met 1Password en nuttige info van hen krijgt, dan zouden we het erg waarderen als je dat hier ook komt delen :)Â