Skip to main content

KPN geeft mij echt gevoel dat ik als trouwe klant een grote domoor ben. Ik ben inmiddels ongeveer 15 jaar klant, heb zelfs ook nog het abonnement inclusief spotify. In al die jaren heb ik een aantal keren een aanbieding gekregen om te verlengen die zo slecht was dat ik het niet heb gedaan, echter van overstappen is het ook niet gekomen.

Vorige week kreeg ik een super deal toegestuurd, namelijk een cadeau bon van 60 euro wanneer ik twee jaar zou verlengen.

Als ik twee jaar geleden was overgestapt en nu terug zou keren, dan krijg ik een gratis televisie twv 435 euro of 12 maanden lang mij abonnement voor 35 euro. Terwijl:

• ik al 15 jaar (!) met dezelfde hardware doe. Ik heb twee keer een nieuwe afstandsbediening besteld.
  • Ik dus niet iedere twee jaar alles retour stuur.
  • Ik in al die jaren nog nooit mijn verplichting, lees betaling, niet nagekomen ben.

Als we het hebben over duurzaamheid, dan zouden klanten die langer met hun spullen doen moeten worden beloond en niet worden gebruikt als sponsor van nieuwe klanten. Ik las op het forum al dat ik binnen KPN onder de categorie “Slaper” val: de klant die niet overstapt en een enorme “Lifetime value” heeft. 

Een tijdje geleden mocht ik een presentatie bijwonen van een dame die verantwoordelijk is voor de strategie bij KPN. Zij gaf aan dat binnen KPN niet langer gesproken mag worden van contractanten maar van klanten. Concreet willen ze dus meer services ontwikkelen voor hun klanten. Heel mooi zo'n uitspraak, als je echter retentie niet gaat belonen moet je ieder jaar of iedere twee jaar weer opnieuw je “klant” leren kennen. Terwijl van mij weten ze al heel veel, waarschijnlijk kunnen ze de leeftijd van onze gezinsleden zo ophoesten. 

Volgens mij is het tijd om wakker te worden:

• Duurzamer want langer met je hardware doen.
  • Loyaliteit mag wel wat waard zijn

Ik ben niet naïef, dus alleen wakker worden gaat niet helpen. Als er meer slaper zijn die het idee hebben dat de balans tussen nieuwe klanten en bestaande helemaal zoek is, dan kunnen we wellicht gezamenlijk KPN laten weten dat slapers ook weer geen sukkels zijn. En we kunnen bijdragen aan de duurzaamheidsdoelstellingen.

Iemand suggesties?

KPN wil graag geld aan je verdienen. Dat lukt het best door jouw niet teveel korting te geven. KPN loopt het risico dat jij overstapt. Maar aangezien je al 15 jaar klant blijft zal dat waarschijnlijk toch niet gebeuren. 

Hi Marlon,

Daar zit precies het dilemma. Ik ben ook wel tevreden en als ik de recente stroom klachten over Odido lees dan is dat ook geen optie. 

Het gaat mij erom dat het verschil tussen de korting zo groot wordt dat even een jaar wisselen wel interessant wordt, dat scheelt je zo een dikke 600 euro.

Op duurzaamheid zou KPN dan ook nog een mooie slag kunnen slaan.

De vraag zoals ik hem stel waarom je niet dezelfde korting krijgt is eigenlijk niet juist, de vraag zou moeten zijn waarom een loyale klant 2,50 per maand korting krijgt en een nieuwe klant ca 20 tot 30 euro. 

Als we allemaal blijven overstappen dan zou er mogelijk een verschuiving kunnen komen waarbij loyaliteit wel beloond gaat worden.

Ja als... maar de meeste klanten doen dat niet. Jij ook niet. Al 15 jaar niet.

Nieuwe klanten moeten binnengehaald worden. Vandaar die fikse korting. Diezelfde korting aan bestaande klanten geven is niet nodig. De meeste blijven toch wel. Kijk maar naar jezelf. 

Hallo ​@Tom0575 ,

Als jij nooit verlengt, dan hou je inderdaad heel lang dezelfde voorwaarden met soms wat oudere apparatuur en een te hoge prijs. Dat laatste komt mede door de jaarlijks terugkerende prijsindexatie. Je kunt het beste iedere paar jaar overstappen op de dan geldende abonnementsvorm. Want in de praktijk blijkt dat over het algemeen een flinke besparing op te leveren. 

KPN doet dat niet zelf. Jij bent degene die zelf in actie moeten komen. Daar kun je wat van vinden, maar zo is het zoals het werkt. Sinds een paar jaar (sinds ik hier actief ben) weet ik dat en ik ben daardoor twee keer binnen KPN overgestapt; Eerst van alles-in-één naar Hussel en vorig jaar van Hussel naar KPN TV+.  

Maar nu concreet:

Je kunt (mits contractvrij) ook jouw contract goedkoper maken door jouw abonnement te verlengen.

Dat kan ook via internet via deze link:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Aanbiedingen voor nieuwe klanten, kun je het beste vergeten. Die ga jij als bestaande klant natuurlijk niet krijgen. Dat zou een veel te dure grap worden voor KPN. En dat moet dan uiteindelijk toch ook weer door de klanten betaald worden.  

Reageer