Skip to main content
Beantwoord

Wat gebeurt er met mijn KPN Combivoordelen als ik bepaalde streamingsdiensten overzet naar KPN?

• November 29, 2025
  • 16 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil voor mezelf uitzoeken wat er gebeurt met mijn combivoordeel, als ik diensten als Videoland en Spotify (nu nog niet via KPN) via mijn KPN laat lopen.

Ik word steeds in een cirkeltje gestuurd op de website.

Hoe moet ik dit doen, zonder dat ik ergens op klik en eraan vast zit.

Wil gewoon kijken of het verschil maakt in prijs en voordelen etc.

Beste antwoord door Noordzee

Graag gedaan 👍

Lees hier hoe je die streamingdiensten kunt overzetten:

Pas nadat de diensten zijn overgezet, zie je dat terug in het overzicht. En dan kun je pas jouw Combivoordeel aanpassen. Dat gaat wel even duren. Maar goed, je kunt nu verder met de procedure.

16 reacties

• November 29, 2025

https://www.kpn.com/combivoordeel

Vind je hier het antwoord niet?

Als je Videoland en Spotify via de KPN factuur gaat betalen zou dat per dienst 1 punt opleveren.

Het grootste verschil is dat het punten aantal stijgt waardoor je uit meer opties kan kiezen.

Je zou dus voor bijvoorbeeld Netflix Standaard kunnen kiezen als je de andere twee via KPN betaald.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

https://www.kpn.com/combivoordeel

Vind je hier het antwoord niet?

Als je Videoland en Spotify via de KPN factuur gaat betalen zou dat per dienst 1 punt opleveren.

Het grootste verschil is dat het punten aantal stijgt waardoor je uit meer opties kan kiezen.

Je zou dus voor bijvoorbeeld Netflix Standaard kunnen kiezen als je de andere twee via KPN betaald.

Ik zie helemaal niks gebeuren. De prijs die ik moet betalen bij kpn is hetzelfde als bij Videoland en Spotify. 

Het stijgen van het aantal punten leidt niet tot meer combi voordeel of extra diensten. Beetje jammer.

Ik zal ze eens bellen.... 

• November 29, 2025

De prijs voor die diensten veranderd inderdaad niet. 

Wat er veranderd als je meer punten hebt dus in een hogere level komt is dat je een  ruimere keuze krijgt uit diverse opties of zoals bij Netflix in plaats van Basic kan je Standaard kiezen. Dus inderdaad niet meer voordeel of extra diensten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

Wat er veranderd als je meer punten hebt dus in een hogere level komt is dat je een  ruimere keuze krijgt uit diverse opties of zoals bij Netflix in plaats van Basic kan je Standaard kiezen. Dus inderdaad niet meer voordeel of extra diensten.

Dat kon ik sowieso al.

Maar ja; het feest kan niet eeuwig door blijven gaan.

• November 29, 2025

In welk level zit je nu?

• November 29, 2025

@Korbach 

Dat kon ik sowieso al.

Dus je had al 4 of 8 punten dus level 2 of level 3? Dan kan het zinvoller zijn om Spotify apart te laten en Videoland premium zou dan als Combivoordeel te kiezen zijn. Hoewel je nu waarschijnlijk iets anders hebt gekozen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

@Korbach 

Dat kon ik sowieso al.

Dus je had al 4 of 8 punten dus level 2 of level 3? Dan kan het zinvoller zijn om Spotify apart te laten en Videoland premium zou dan als Combivoordeel te kiezen zijn. Hoewel je nu waarschijnlijk iets anders hebt gekozen.

Inderdaad. 5 punten.

Ik heb Netflix als gratis dienst. Die heb ik geupdate naar het volgende level. Kost 5€ .

Had gehoopt dat ik Videoland erbij kon nemen met korting, maar helaas. Verder krijgen we niks meer. Uit met de pret. Ook mijn vrouw heeft nu een nul Gb abonnement. Ik deel Gb's met haar en samen krijgen we korting op de maandelijkse kosten.

• November 29, 2025

Het enige 'voordeel' zou zijn dat alles via 1 factuur gaat wat ik persoonlijk nooit zou doen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 30, 2025

@Korbach 

Inderdaad. 5 punten.

Ik heb Netflix als gratis dienst. Die heb ik geupdate naar het volgende level. Kost 5€ .

Hallo ​@Korbach ,

Je geeft aan dat je vijf punten hebt. Om Netflix Standaard te kunnen kiezen als keuzevoordeel in plaats van Netflix Basic heb je acht punten nodig. Daarmee bespaar je dan vijf euro per maand. 

Met Videoland en Spotify erbij zou je op zeven punten komen. Je komt dan dus nog één punt te kort voor het bereiken van level drie. Vandaar ook dat je niets ziet veranderen. Vijf punten of zeven punten geeft geen verschil.

Aan jou de keus of je nog iets aan jouw abonnement wilt toevoegen om op acht punten te komen. 

Combivoordeel level drie

bij Internet + Mobiel + extra product(en) van minimaal acht punten

• Tot €7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket t.w.v. € 9,99 bij TV
  • Gratis Service Plus
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Standaard, ESPN Compleet, 1Password Individual, HBO Max Standaard, Disney+ Standaard of Videoland Premium

Bron:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 30, 2025

Cache vernieuwd.  Het abonnement van mijn vrouw is nu ook zichtbaar. Het is inmiddels bijgewerkt. 7 punten heb ik nu.

Dus als ik Spotify en Videoland onderbreng bij KPN, dan heb ik 9 punten.

Wat ik er dan wijzer van zou worden is “gratis opnemen”, want netflix basic heb ik al gratis.

Het is niet zo dat ik er nu ineens gratis opnemen én Videoland bijkrijg.

Toch?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 30, 2025

Ok ​@Korbach ,

Je geeft nu aan dat je zeven punten hebt. Om Netflix Standaard te kunnen kiezen als keuzevoordeel in plaats van Netflix Basic heb je acht punten nodig. Daarmee bespaar je dan vijf euro per maand. 

Met Videoland en Spotify erbij zou je op negen punten komen. En dat is genoeg voor het bereiken van level drie. 

Kies dus voor Netflix Standaard als Combivoordeel! 

Combivoordeel level drie

bij Internet + Mobiel + extra product(en) van minimaal acht punten

• Tot €7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket t.w.v. € 9,99 bij TV
  • Gratis Service Plus
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Standaard, ESPN Compleet, 1Password Individual, HBO Max Standaard, Disney+ Standaard of Videoland Premium

Bron:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 30, 2025

Ja, warempel. Ik ben in de war met Netflix Standaard en Netflix Basic. Dat scheelt inderdaad geld.

Heel erg bedankt voor de tip.

De vraag is enkel hoe ik mijn huidige abonnementen van Spotify en Videoland moet omzetten naar KPN.

Ik zit nu net videoland toe te voegen en mijn abonnementen te vergelijken, nieuw en oud, maar behalve de prijs veranderd er niks. Wordt ook niet vermeld dat mijn oude Videoland wordt opgezegd…

Heb nog 1 punt nodig voor level 3, en Videoland toevoegen IS 1 punt extra.

Waar zie ik dan dat extra voordeel van gratis opnemen en 5 euro korting? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 30, 2025

Graag gedaan 👍

Lees hier hoe je die streamingdiensten kunt overzetten:

Pas nadat de diensten zijn overgezet, zie je dat terug in het overzicht. En dan kun je pas jouw Combivoordeel aanpassen. Dat gaat wel even duren. Maar goed, je kunt nu verder met de procedure.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 30, 2025

Balen. Ik heb net 4 dagen geleden betaald voor videoland.

Krijg ik nou geld terug? Of gaat mijn abo bij KPN pas over 1 maand in?

Edit: Lamaar. Ik zeg het op 24 december wel op. Scheelt weer 13 euro.

• November 30, 2025

Als je nu nog geen gratis opnemen hebt, dan is er geen mogelijkheid meer om gratis opnemen te krijgen. KPN heeft dat per 6 november uit het combivoordeel systeem gehaald. Iedereen die voor 6 november gratis opnemen had, die houd dat. Maar nu kun je het niet meer krijgen.

Jij had in level 2 al gratis opnemen moeten hebben. Maar op 6 november zat je nog niet in level 2?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 30, 2025

Als je nu nog geen gratis opnemen hebt, dan is er geen mogelijkheid meer om gratis opnemen te krijgen. KPN heeft dat per 6 november uit het combivoordeel systeem gehaald. Iedereen die voor 6 november gratis opnemen had, die houd dat. Maar nu kun je het niet meer krijgen.

Jij had in level 2 al gratis opnemen moeten hebben. Maar op 6 november zat je nog niet in level 2?

Jazeker zat ik dat wel. Daarom is het zo verwarrend.

Ik vrees dat dit weer zware telefoongesprekken gaan worden, met typgeiten (excusez le mot) die geen toezeggingen mogen doen en “het even aan de baas moeten vragen”, die het op zijn beurt weer “door moet sturen naar de juiste afdeling”…..

Maar je moet er wat voor over hebben.