Skip to main content
Beantwoord

Activeren multisim lukt niet

• 21 januari 2025
  • 12 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik heb een nieuw 2 jarig abonnement bij KPN afgesloten voor Multisim. Krijg melding op app Iphone dat KPN NL-account niet in aanmerking komt voor voorziening op Apple Watch.

Ben bij 2 KPN winkels geweest  en 5 keer telefonisch contact met klantenservice. Vandaag contact met technische dienst. Kreeg te horen dat ik voor service multisim eerst 3 maanden moet wachten. 

Konden mij niet aangeven waar dit op site vermeld wordt. Kon niet schriftelijk bevestigd worden. Moeste hem maar op zijn woord geloven. Over 3 maanden wel multisim mogelijk?

Op forum ander informatie. Wil nu wel eens duidelijk hebben of en wanneer ik gebruik kan maken van multisim.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi en welkom in onze community ​@HeSwe. We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier, zoals JanD hier in jouw topic, die met de beste bedoelingen anderen op weg proberen te helpen. Je vindt geen AI reacties of assistent hier in onze community.

Jammer om te lezen dat zo moeizaam verloopt met toevoegen van multisim met een Apple Watch bij jouw abonnement. Het klopt dat er wat verschillende informatie rond gaat, daarom ben ik er even in gedoken om er duidelijkheid over te kunnen geven. 

Het zit 'm hier in:

• Multisim toevoegen bij je abonnement is altijd mogelijk.
  • De eerste drie maanden na activatie van een mobiel abonnement is het vaak niet mogelijk om een horloge i.c.m. een Multisim aan te schaffen.

Het aanvragen van een los Multisim abonnement staat hier echter los van. Het bestellen en activeren van een losse Multisim kan altijd, óók binnen de eerste drie maanden van een nieuw abonnement.

Het spijt me van de verwarring! 

Lukt het niet om een Multisim te activeren, bijvoorbeeld door de foutmelding “Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch, Neem voor meer informatie contact op met KPN NL.”, dan is het zaak dat onze technische dienst daar naar kijkt.

Via onze telefonische klantenservice kan er een ticket aangemaakt worden voor de technische dienst: op basis van het ticket nemen zij contact op.

Bekijk origineel

12 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025

Heb speciaal voor multisim een 2 jarig abonnement afgesloten met KPN.  Krijg ook de melding : Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Ben bij 2 KPB winkels geweest. Nieuwe sim kaart gekregen, iwatch app opnieuw geinstalleerd  enz.  probleem niet opgelost. Heb 5 keer telefonisch contact gezocht met KPN. Probleem doorgezet naar technische dienst met melding dat probleem wordt opgelost en dat je wordt teruggebeld. 

Met simkaart van ODIDO van werk geen melding. Opnieuw vandaag telefonisch contact gezocht dit keer door verbonden naar technische dienst. Krijg nu te horen dat ik 3 maanden moet wachten voordat ik toegang krijg tot multisim. Voor multisim betaal je 5 euro extra maar je moet wel 3 maanden wachten!  Volgens medewerker is wijziging abonnement  niet eerder mogelijk. KPN kan mij niet aangeven waar dit te vinden is en krijg geen schriftelijke bevestiging van voorwaarde. Moet dus maar op zijn woord geloven dat ik na 3 maanden wel gebruik kan maken van multisim. 

Ik ben heel benieuwd of iemand mij kan vertellen dat het wel werkt na 3 maanden. Heb er weinig vertrouwen in. 

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 januari 2025

Ik ben overgestapt, ze hebben zelf geen idee waar het aan ligt. Kon bij de nieuwe provider gelijk multisim instellen voor de Apple Watch, zonder problemen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025

Heb het zelfde probleem. Net telefonisch contact gehad met technische dienst. Krijg te horen dat ik 3 maanden moet wachten. Kon mij niet aangeven waar dit vermeld wordt. Kon mij ook niet schriftelijk bevestigen. Moet dus maar aannemen dat het over 3 maanden wel mogelijk is.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8363 reacties
  • 21 januari 2025

Beste ​@HeSwe zie onderstaande links met alles over de multisim:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim

en

Alexandra van KPN

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025

Deze site heb ik al 20 keer bekeken maar geeft geen antwoord op mijn vraag!

Graag antwoord op mijn vraag. Geen AI  reactie. 

Ik wordt niet geholpen alleen maar aan het lijntje gehouden!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025

Ik heb vanochtend contact gehad met de technische dienst en die gaven aan dat dit pas na 3 maanden kan. Hier moet toch binnen KPN duidelijkheid over zijn!  Zo krijg je ontevreden klanten.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025

Naar welke provider ben je overgestapt. Odido of Vodavone?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 januari 2025

Odido

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8363 reacties
  • 21 januari 2025

Beste ​@HeSwe ik ben een medeforumlid als jij, die probeert te helpen en géén A.I. 😉

Je hebt niet vermeld dat je die sites als bezocht had, anders had ik anders of niet gereageerd.

Succes.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi en welkom in onze community ​@HeSwe. We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier, zoals JanD hier in jouw topic, die met de beste bedoelingen anderen op weg proberen te helpen. Je vindt geen AI reacties of assistent hier in onze community.

Jammer om te lezen dat zo moeizaam verloopt met toevoegen van multisim met een Apple Watch bij jouw abonnement. Het klopt dat er wat verschillende informatie rond gaat, daarom ben ik er even in gedoken om er duidelijkheid over te kunnen geven. 

Het zit 'm hier in:

• Multisim toevoegen bij je abonnement is altijd mogelijk.
  • De eerste drie maanden na activatie van een mobiel abonnement is het vaak niet mogelijk om een horloge i.c.m. een Multisim aan te schaffen.

Het aanvragen van een los Multisim abonnement staat hier echter los van. Het bestellen en activeren van een losse Multisim kan altijd, óók binnen de eerste drie maanden van een nieuw abonnement.

Het spijt me van de verwarring! 

Lukt het niet om een Multisim te activeren, bijvoorbeeld door de foutmelding “Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch, Neem voor meer informatie contact op met KPN NL.”, dan is het zaak dat onze technische dienst daar naar kijkt.

Via onze telefonische klantenservice kan er een ticket aangemaakt worden voor de technische dienst: op basis van het ticket nemen zij contact op.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 23 januari 2025

Erg bijzonder dat KPN deze 3 maanden regeling toepast. Vanmorgen mijn overstap afgerond van Simyo naar KPN met name voor de multisim (Apple watch 10 gekocht). Nu moet ik dus 3 maanden gaan wachten… en waarom? Ben normaal geen klager/zeiker maar van dit soort zaken krijg ik echt een error. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 januari 2025

Update van mijn kant, vanmorgen weer geprobeerd en binnen twee minuten werkte alles. Iphone SE 2020 en watch 10.

Ook die van mijn wederhelft gisteravond werkend gekregen na binnen krijgen SMS KPN (2 dagen ervoor aangevraagd via watch app) Iphone 15 en watch 10. 

Het 3 maanden verhaal is dus inderdaad onzin; multisim kun je gelijk aanvragen.

Reageer